۳ نکته برای خرید فرش مدرن ارزان

فرش مدرن ارزان از سری بحث هایی است که از این به بعد میخواهیم آن را با شما به اشتراک بگذاریم و در واقع به خاطر اینکه قرار است برای شما سود داشته باشد، قطعا شما هم جذب آن خواهید شد. فرش مدرن از سری فرش های ماشینی است که در کشور ایران تولید می شود. البته این محصول دارای ریشه اروپایی است، اما به خاطر استقبال مردم از این نوع فرش ها، تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران تصمیم گرفتند این فرش ها را هم تولید کنند.

از سری ویژگی هایی که می توان برای انواع فرش مدرن نام برد که سبب افزایش محبوبیت آن شده اند:

۱- طراحی ظاهری ساده ۲- رنگ بندی های شاد و جذاب ۳- داشتن قیمت مناسب تر نسبت به فرش های کلاسیک

فرش مدرن ارزان با توجه به اینکه در خیلی از مولفه های بافت با فرش های سنتی و کلاسیک متفاوت است، قیمتی پایین تر نسبت به محصولات مشابه کلاسیک دارد. اما چرا و چگونه؟ آیا می توان فرش مدرن ارزان خرید؟ آیا کیفیت آن هم بالا خواهد بود؟ همه اینها را برای شما پاسخ می دهیم.

بررسی قیمت فرش مدرن ارزان

قیمت هر فرش ماشینی با توجه به یک سری از مولفه های خاص تعیین می شود و شما می توانید از طریق این مولفه ها که ما هم در ادامه میخواهیم به آن اشاره کنیم، قیمت حدودی محصول را حدس بزنید. ذاتا فرش مدرن ارزان تر از فرش های ماشینی کلاسیک است، ولی اینکه در بازار نوع ارزان تر آن هم وجود دارد یا نه، موضوع بحث اصلی ما خواهد بود.

قبل از آن باید به یک سوال اساسی پاسخ دهیم، چرا برخی ها به دنبال فرش مدرن ارزان هستند؟

ما در مقاله فرش ماشینی ارزان از کجا بخریم، توضیح دادیم که می توان بدون اینکه کیفیت فرش کم شود، به راحتی فرش را زیر قیمت بازار خرید. در واقع یکسری مسائل هستند که باعث می شوند شما بیهوده خرج کنید و فرش مدرن را گرانتر از آنچه که هست بخرید. برای مثال اگر از یک تولیدکننده محصول را بخرید، قطعا قیمت آن با واسطه متفاوت خواهد بود، مخصوصا برای کالاهایی که محدوده قیمت مشخصی ندارند. پس اگر برخی ها به دنبال فرش مدرن ارزان هستند، دلیلش این نیست که میخواهند فرش بی کیفیت بخرند، یکی از دلایل آن این است که میخواهند فرش را با قیمت مناسب تر و با قیمت واقعی خودش بخرند.

حال بعد از پاسخ دادن به سوال باید به سراغ این رفت که چه مواردی در قیمت فرش مدرن تاثیر گذار هستند؟

  • قیمت ارز به صورت مستقیم بر روی قیمت فرش ماشینی مدرن ارزان تاثیر گذار است!

درست است که فرش ماشینی مدرن را در کشور خودمان تولید می کنیم، اما مواد اولیه آن از دیگر کشورها وارد می شود و همین امر باعث میشود با کاهش ارزش پول ملی و بالا رفتن قیمت ارز، محصولات فرش ماشینی هم با افزایش قیمت مواجه شوند. تقریبا همه مواد اولیه به غیر از مواردی محدود وارداتی هستند و اینچنین می شود که با تغییر در قیمت ارز، در بازار فرش هم اخلال ایجاد می شود.

  • تغییر در نوع مواد اولیه سبب تغییر در قیمت فرش ارزان مدرن خواهد شد.

مواد اولیه با انواع کیفیت های متفاوت در بازار موجود هستند و به همین خاطر است که قیمت های متفاوتی از یک نوع فرش ممکن است ببینید. هرچه کیفیت الیاف بالاتر باشد، قطعا گرانتر است و روی قیمت فرش ماشینی مدرن هم تاثیر خواهد گذاشت. الیاف رایج برای بافت فرش مدرن، الیاف پلی استر، الیاف پلی پروپیلن و اکریلیک هستند که از این بین اکریلیک از همه گرانتر است، چرا که جنس مرغوب تری نسبت به دو نوع دیگر دارد.

  • تفاوت در تراکم سبب ایجاد اختلاف در قیمت فرش های مدرن ارزان می گردد!

تراکم و تعداد شانه رابطه مستقیم با قیمت یک نوع فرش ماشینی دارند. اگر تعداد شانه و تراکم افزایش یابند، قطعا قیمت یک فرش هم افزایش خواهد یافت. فرش های مدرن در انواع و اقسام تعداد شانه و تراکم به تولید می رسند، اما فرش های مدرن با تراکم پایین تر، قطعا دارای قیمت ارزان تر و مناسب تر هستند. به علاوه تعداد شانه پایین تر سبب می شود که شما فرشی با نخ خاب بلندتر و در نتیجه نرم تر داشته باشید. اگر برای مکان هایی که کمتر به آن میخواهید سر بزنید به دنبال فرش ماشینی هستید، توصیه می کنیم فرش مدرن ارزان با تعداد شانه پایین مثل ۴۵۰ شانه و ۵۰۰ شانه انتخاب نمایید.

جمع بندی نهایی

همه این موارد بیان شد که شما بتوانید فرش های مدرن را با قیمت ارزان تر بخرید. پس متوجه شدید که می شود فرش را ارزان تر خرید بدون اینکه کیفیت آن افت داشته باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال خرید اینترنتی فرش فانتزی هستید، حتما سری به فروشگاه فرش اصل و محصولات گسترده آن بزنید. فرش اصل با ارائه انواع جدید محصولات فرش مدرن برای شما پیشنهادهای جذابی را ارائه می کند و می توانید علاوه بر خرید زیر قیمت بازار، از تخفیف های ویژه هم برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *