فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه دارای انواع مختلفی است که امروز میخواهیم درباره یکی از انواع آن به نام فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ کاشان صحبت کنیم. این مطلب راجع به اطلاعاتی کامل درباره موضوع اصلی می باشد و شما می توانید با مطالعه آن اطلاعات لازم و کافی را کسب نمایید.

فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ کاشان شاید یکی از معروف ترین فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه بعد از فرش ماشینی ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ می باشد.

حال سوال اینجاست که فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ بهتر است یا انواع دیگر فرش ۷۰۰ شانه؟ جنس فرش تراکم ۳۰۰۰ چه فرقی می کند؟ اصلا فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ بخریم یا نه؟ همه این سوالات را در ادامه این مطلب برای شما پاسخ داده ایم.

مقایسه فرش 700 شانه تراکم 3000

بررسی ویژگی های فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ کاشان

حالا در این بند از متن میخواهیم به صورت کامل توضیح دهیم که فرش های ۷۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ چه ویژگی هایی دارند و آیا برای خرید، مناسب هستند یا خیر؟ در ابتدا باید گفت که فرش ۷۰۰ شانه اصل را فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ می نامند که بیشترین تیراژ را در بازار دارد. فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ یکی از انواع متفرقه فرش هفتصد شانه به شمار می رود که البته در بین مردم ترند شده است.

به این فرش های ماشینی ۱۰۰۰ شانه نما هم گفته می شود، چرا که تراکم آن مشابه تراکم فرش های ۱۰۰۰ شانه می باشد و معمولا نمره نخ آن هم نزدیک نمره نخ های فرش ۱۰۰۰ شانه است.

حالا ویژگی های فرش ماشینی ۷۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ عبارتند از:

  • تراکم

همانطور که میدانید این فرش های ماشینی دارای تراکم ۳۰۰۰ هستند. تراکم این فرش ها نسبت به فرش های ۷۰۰ شانه واقعی سبب شده است هم ظرافت آن افزایش پیدا کند و هم کیفیت بافت آن کمی بیشتر شود. در واقع هرچه تراکم یا تعداد شانه بیشتر شود، فاصله بین گره ها کاهش می یابد و در نتیجه سبب می شود بافت فرش ماشینی محکم تر شود.

  • دستگاه بافنده

دستگاه بافنده فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰ همان دستگاهی است که برای بافت فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ استفاده می شود. در واقع این دستگاه که HCPx2 نام دارد، قابلیت تغییر تراکم فرش از ۲۱۰۰ تا ۳۰۰۰ را دارد.

  • کیفیت مواد اولیه

برای بافت فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ و ۳۰۰۰ معمولا از الیاف اکریلیک هیت ست استفاده می کنند. الیاف اکریلیک هیت ست از کیفیت و دوام فوق العاده ای برخوردار هستند و می توانند یک فرش را تا سالهای سال برای شما نگه دارند. الیاف مورد استفاده در نخ تار و پود ممکن است پلی استر، جوت و پنبه باشند. الیاف پنبه به علت کیفیت بالا و پلی استر به خاطر شفافیت و استحکام بالاتر معمولا در فرش های ماشینی طرح ۱۰۰۰ شانه به کار می روند تا کیفیت فرش ماشینی افزایش پیدا کند.

کیفیت فرش 700 شانه تراکم 3000

  • ظرافت بافت

ظرافت بافت فرش های ماشینی با تراکم بالاتر، قطعا افزایش پیدا می کند. این مورد سبب می شود که فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ دارای ظرافت بافت و طرح بیشتری باشد. پس در نتیجه ظرافت فرش های ماشینی ۱۰۰۰ شانه نما نسبت به فرش های واقعی ۷۰۰ شانه بیشتر است و ما طرح های زیباتر و با ظرافت بیشتری خواهیم داشت.

توصیه می کنیم حتما بخوانید: فرش ارزان از کجا بخرم؟

  • کیفیت نهایی

برای تعیین کیفیت نهایی یک فرش ماشینی باید دستگاه بافنده فرش ماشینی و مواد اولیه به کار رفته در آن را بررسی کرد. دستگاه بافنده فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ که دستگاه بافنده با کیفیت HCPx2 است. همچنین مواد اولیه به کار رفته در فرش، الیاف اکریلیک هیت ست، پنبه و پلی استر هستند که دارای کیفیت خوبی می باشند. پس در نتیجه باید گفت کیفیت نهایی این فرش های بسیار خوب است.

  • مقایسه با فرش تراکم ۲۵۵۰

فرش ماشینی با افزایش تراکم مرغوبیتش افزایش پیدا می کند. از نظر تعداد شانه که هر دو فرش ۷۰۰ شانه هستند، اما از نظر تراکم فرش های ۳۰۰۰ دارای تراکمی بیشتر از فرش های تراکم ۲۵۵۰ هستند، بنابراین از این نظر باید گفت که برتری با فرش های ۷۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ است. از نظر کیفیت هم به خاطر داشتن تراکم بیشتر برتری با فرش ۳۰۰۰ است. همچنین افزایش تراکم سبب افزایش ظرافت فرش می شود که فرش های تراکم ۲۵۵۰ دارای ظرافت کمتری هستند. همچنین نمره نخ فرش های ماشینی ۱۰۰۰ شانه نما بیشتر از فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه واقعی است. در هر صورت باید برتری را به فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ داد.

قیمت فرش 700 شانه تراکم 3000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *