شست و شوی فرش ماشینی

فرش ماشینی مانند تابلوهایی زیبا هستند که به جای دیوار ها ، زیبایی خود را به زمین خانه ها می بخشند و دکوراسیون داخلی خانه ها را رنگ و لعابی دلنشین می بخشند . برای اینکه بتوانیم مدت زیادی از آن ها استفاده کنیم باید به برخی از نکات مهم توجه کنیم . یکی از مهمترین نکات در مورد فرش ماشینی طریقه شستن آن ها است .شست و شوی فرش ها یکی از بزرگترین دغدغه ای است برای تمام خانواده ها و از همه بیشتر برای خانم ها است .

ما برای حفظ خاطر شما و انجام دادن درست شست و شوی فرش هایتان لازم دانستیم روش های نگهداری و شست و شوی قالی هایتان را آموزش دهیم . ما در این مقاله نکاتی در مورد شست و شوی فرش ماشینی را برای شما نگارش می کنیم تا اطلاعاتی جامع در این زمینه به دست آورید .

۱- راهنمای نگهداری و  شست و شوی فرش

تا جایی که برایتان امکان دارد از فرش‌هایتان در جاهای مرطوب و یا فضاهایی که در مقابل نور مستقیم خورشید هستند ، استفاده نکنید . این کار به بافت فرش ماشینی زیبای شما اسیب می‌زند . اگر مجبور هستید در فضایی که نور مستقیم خورشید دارد از فرش استفاده کنید ، حتما برای پنجره‌ها پرده ضخیم  که نور را از خود عبور نمی دهد استفاده کنید . با این کار می‌توانید روند پوسیدگی و از رنگ و رو افتادن فرش را به تاخیر بیاندازید . در هنگام خانه تکانی به این نکته توجه کنید که سطوح زیر فرش را با مواد شوینده اسیدی یا مواد شوینده‌ای که خاصیت قلیایی دارند ، تمیز نکنید چون امکان دارد که اثرات مواد شوینده از روی سطوح خوب تمیز نشوند و باعث آسیب رساندن به بافت فرش ماشینی شود .گذاشتن اجسام داغ و گرمازا ( اتو و بخاری ) روی فرش نیز می‌توانند به آن آسیب بزنند و بافت فرش را دچار ناهمواری کنند و باعث ایجاد تغییر رنگ در فرش شوند .

۲- استفاده از شامپو فرش

برای شست و شوی فرش‌ها روش‌های متعددی وجود دارد . بهترین روش برای شستن فرش‌ها این است که آن‌ها را به شرکت‌های قالی شویی معتبر بسپارید . اگر فرش‌هایی دستباف با بافت ابریشمی دارید و وقت کافی هم در اختیار دارید ، حتما برای شست و شوی آن‌ها به شرکت‌های معتبر قالیشویی مراجعه کنید و مطمئن باشید آن‌ها روش شستن آن ها را به خوبی می دانند و فرش شما دچار آسیب نمی‌شود . یک نکته دیگر اینکه اگر قالی ها زیاد کثیفی ندارید و نمی خواهید هزینه زیادی را برای آن ها بپردازید می توانید با نکته هایی که در ادامه گفته خواهد شد آن کار را انجام دهید . برای شستن فرش ها باید این نکات را حتما انجام داده تا بهترین نتیجه را از انجام کار خود بگیرید . باید از یک جاروبرقی با مکش بالا استفاده کنید و گرد و غبار را از لا به لای تار و پود فرش ماشینی خود بیرون بکشید . اگر این گرد و غبار‌ها در میان پرز‌ها باقی بماند ، ممکن است باعث چرک‌تاب شدن فرش شما شود .

برای کشیدن شامپوی مخصوص به فرش از برس هایی با بافت نرم استفاده کنید ، برس های سیمی یا زر به تار و پود قالی های شما آسیب می زند . این یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کنید و رعایت شود . برای درست کردن محلول شست و شو حتما از آب ولرم استفاده کنید . آب داغ فرش را دچار آسیب می کند و آب سرد هم قدرت پاک کنندگی زیادی ندارد پس بهترین گزینه آب ولرم است . یکی دیگر از نکات بسیار مهم ، انتخاب شامپو فرش مناسب است که خیلی مهم است . لازم است که بدانید این انتخاب به جنس قالی شما بستگی دارد . شامپو فرش‌هایی با درصد پایین خاصیت اسیدی و فاقد جوهر نمک برای شما در اولویت هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *