فرش ارزان قیمت از کجا بخرم ؟

آیا شما قصد خرید فرش برای منزل خود را دارید ؟ آیا دغدغه ی خرید فرش برای جهیزیه با قیمت مناسب ذهن شما را درگیر کرده است ؟
یکی از وسایل جدایی ناپذیر از منازل ما ایرانی ها ، فرش است . هر فرد برای خرید فرش مورد نظر خود ممکن است معیارهایی در نظر داشته باشد . یکی از عواملی که امروزه با توجه به نوسانات موجود در بازار ذهن خانواده ها را به خود مشغول کرده است قیمت انواع فرش های ماشینی می باشد که با توجه به گران شدن مواد اولیه ای که برای تولید الیاف به کار می رود به طبع در قیمت تولید فرش های ماشینی نیز تاثیر گذار است .
از جمله مهم ترین مشخصات در تعیین قیمت فرش ماشینی می توان به شانه و تراکم در بافت ، ارتفاع نخ خاب ، وزن فرش تولید شده ، ابعاد فرش ، تعداد رنگی که در بافت فرش به کار می رود ، جنس الیاف به کار رفته و غیره اشاره کرد که در ادامه به توضیح اجمالی هر یک از این موارد می پردازیم .
شانه و تراکم فرش ماشینی : در بافت انواع فرش ماشینی دو نوع تراکم طولی و عرضی وجود دارد . تراکم مربوط به گره های زده شده در هر متر از فرش ماشینی می باشد ، که به تعداد گره ها در هر متر از طول فرش ، تراکم طولی می گویند و اگر این گره ها در هر متر مربع از عرض زده شده باشد تراکم عرضی گفته می شود . تراکم عرضی بیشتر با استفاده از کلمه شانه به کار برده می شود . شانه هایی که رایج تر هستند ، فرش های بافته شده ۵۰۰ شانه ، ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه می باشند .  فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه با توجه به تراکم بافت بالایی که دارا می باشد از قیمت بالاتری نیز برخوردار است در نتیجه اگر به دنبال فرش با قیمت مناسب هستین بهتر است فرش های ۵۰۰ شانه و فرش طرح ۷۰۰شانه را مورد نظر داشته باشید . لازم به ذکر است که ارتفاع نخ خاب و وزن فرش ماشینی بافته شده نیز به تراکم وابسته است که در ادامه درباره هر کدام از این موارد توضیح لازم را خوهیم داد .
ارتفاع نخ خاب : ارتفاع نخ خاب به تراکم بافت نیز وابسته است و با یکدیگر رابطه معکوس دارند . منظور از رابطه معکوس این است که هرچه شانه و تراکم بیشتر باشد ، ارتفاع نخ خاب فرش کمتر می شود و بلعکس یعنی هر چه شانه و تراکم کمتر در نتیجه ارتفاع نخ خاب بیشتر می شود . این مورد نیز در قیمت گذاری فرش موثر می باشد ، پس فرش ماشینی با تراکم کم و ارتفاع نخ بالا از قیمت کمتری برخوردار است .
وزن فرش ماشینی : تولید شده : همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره شد وزن فرش به تراکم بستگی دارد و این وابستگی مستقیم است یعنی هر چه تراکم فرش ماشینی بیشتر باشد وزن فرش نیز بالا رفته و در مقابل هرچه تراکم کمتر باشد وزن نیز پایین تر می آید و از این مطلب می توان نتیجه گرفت که هرچه وزن فرش ماشینی بافته شده بیشتر ، قیمت نیز بالاتر می رود .
ابعاد فرش ماشینی بافته شده : در مورد ابعاد فرش ماشینی باید گفته شود که تنوع فرش های تولید شده زیاد می باشد ولی ابعادی که رایج تر هستند فرش های ۶ متری ، ۹ متری و ۱۲ متری هستند . اما شرکت ها برای تنوع در ابعاد بافت محصولات خود ، سایز های سفارشی مشتریان خود را نیز تولید کرده و هزینه ی آن وابسته به ابعادی که دارد متغیر است . قیمت فرش ۱۲ متری از قیمت فرش ۶ متری به مراتب بالاتر است .
تعداد رنگ بکار رفته در فرش ماشینی : تعداد رنگ های استفاده شده در زمینه فرش ها متفاوت است و با پیشرفت دستگاه های بافت فرش ماشینی این تعداد رنگ های به کار رفته زیادتر شده است که معمولا در ۸ رنگ ، ۱۰ رنگ و ۱۲ رنگ بافته می شوند . هرچه تعداد رنگ های به کار رفته در محصول بیشتر باشد زیبایی و همچنین قیمت محصول بیشتر می شود .
جنس الیاف استفاده شده در فرش ماشینی : هنگامی که صحبت از جنس فرش می شود منظور الیاف و نخ های به کار رفته در نخ خاب فرش می باشد که می تواند متفاوت باشد . اگر در بافت فرش ماشینی از الیاف مرغوب و با کیفیت استفاده شود به طبع در قیمت نهایی محصول نیز تاثیر گذار است .
تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد بی تاثیر در قیمت گذاری برای فرش ماشینی نمی باشد و هریک می تواند عاملی باشد که با بررسی آن ها بتوانیم فرشی را که از از لحاظ قیمت مورد تاییدمان است را انتخاب کنیم . شرکت های تولید کننده برای اینکه بتوانند اطلاعات فرش را راحت تر در اختیار خریداران قرار دهند بر چسبی را تحت عنوان شناسنامه فنی فرش در پشت فرش قرار می دهند و مشخصاتی که در بالا به آن اشاره شد را در آن درج می کنند . با وجود این اطلاعات ما می توانیم از جزئیات فرش ماشینی اطلاع پیدا کنیم .
خرید اینترنتی فرش ارزان
. اگر شما عزیزان نیز به دنبال خرید فرش ماشینی با قیمت مناسب هستید به سایت فرش اصل مراجعه کنید . در فروشگاه اینترنتی فرش اصل ، در  کنار فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه ، فرش های ارزان قیمت که شامل ۵۰۰ شانه و طرح ۷۰۰ می باشد ، قرار داده است . با مراجعه به هر یک از این قسمت ها ، تصاویر محصولات و همچنین اطلاعات مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد . این یک فرصت ویژه برای کسانی است که به دنبال فرش با کیفیت و مناسب از لحاظ قیمت هستند ، به علاوه سفارش اینترنتی فرش خود باعث صرفه جویی در وقت و همچنین هزینه های رفت و آمد می شود . پرسنل شرکت فرش اصل کاشان در تلاش هستند که رفاه حال مشتریان خود را بدین وسیله ایجاد کنند و خریداران عزیز با خاطری آسوده محصول مورد نظر خود را در منزل داشته باشند . طریقه بافت و تعداد گره های زده شده در فرش طرح ۷۰۰ شانه ، مانند فرش ماشینی ۵۰۰ شانه می باشد اما در بافت آن از طرح های ۷۰۰ شانه استفاده می شود . دلیل این نوع بافت پایین آمدن قیمت فرش بافته شده و این در حالی است که از طرح های جدید و زیبای فرش های ۷۰۰ شانه به کار گرفته شده است .
این شرکت ، قدرت تولید بالای فرش های ارزان قیمت و فروش عمده محصولات را نیز دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *