فرش باکیفیت را به صورت اینترنتی ارزان بخرید

چند سالی است که در کشور های جهان سوم استفاده از شبکه های اینترنتی و کاربرد دنیای مجازی گسترش یافته است و تفاوت های موجود در صنعت IT و کامپیوتر که علم روز دنیا محسوب می شود بین کشور های جهان سوم و کشور های پیشرفته کم تر و کم تر شده است . فرش های ماشینی هم در این پیشرفت سهم داشته و خرید و فروش فرش های ماشینی به روش اینترنتی بزرگترین دستاورد و تحفه ای است که دنیای بزرگ اینترنت برای صنعت نساجی به ارمغان آورده است .
نسل جدید به خوبی با این فضا ارتباط برقرار کرده و تا حد ممکن تمامی نیاز های خود را به روش اینترنت حل می کنند این در حالی است که هنوز قشر سالخورده و افرادی هستند که به روش مبادلات اینترنتی اعتماد نداشته و بدون حل ریشه این نا اعتمادی سر ستیز با روش خرید و فروش آنلاین دارند . دلیل اصلی عدم اعتماد برخی از افراد در کشور های در حال توسعه به روش آنلاین این است که روش مذکور را نوعی کلاهبرداری تلقی می کنند در حالی که اگر نکات مربوط به پرداخت های اینترنتی را رعایت نموده و در انتخاب فروشگاه دقت نماییم هیچ خطری مبادلات آنلاین را تهدید نکرده و تنها بی احتیاطی خریداران است که منجر به ضرر و زیان و عدم رضایت از خرید های انلاین شده است .
مورد مهمی که در خرید فرش به صورت آنلاین توجه همگان را جلب نموده است خرید فرش با کیفیت به قیمت ارزان می باشد . برای خرید فرش های ماشینی با کیفیت روش های مختلفی وجود دارد اما همانطور که در ادامه توضیح خواهیم داد خرید اینترنتی فرش نسبت به سایر روش ها برتری داشته که خرید فرش باکیفیت ارزان قیمت یکی از این برتری ها ست . اگر خواهان آشنایی با روش های خرید فرش با کیفیت بوده و به دنبال پاسخ به این سوال هستید که دلیل مقرون به صرفه بودن خرید به صورت آنلاین چیست ، با ادامه مقاله همراه شوید و از اطلاعات آمده در این نوشتار بهره مند گردید .
خرید فرش با کیفیت
اگر از افراد حاضر در بازار ها سوال شود که اولین آیتم شما برای خرید چیست ، بی شک کیفیت بالای محصول و کارکارد طولانی مدت را خصوصا برای کالاهای چندین و چند ساله مانند فرش ماشینی نام خواهند برد . فرش های ماشینی محصولاتی هستند کاملا تخصصی که خریداران عادی نمی توانند با نگاه به ظاهر و حتی لمس فرش از کیفیت بالای آن مطمئن شوند . از همین رو بهتر است هنگام خرید به فروشگاهی مراجعه نماییم که اطلاعات فروشنده به خرید ما کمک نموده یا اطمینان به برند و فروشگاه ما را از خرید محصولی با کیفیت مطمئن سازد .
با وجود آنکه خرید از فروشگاه و برند معتبر اولین ملاک هر خرید با کیفیتی است اما لازم است تا خریداران هم در داشتن حداقل اطلاعاتی مانند کاربرد شانه و تراکم های مختلف ، کیفیت الیاف ، تفاوت بین محصولاتی که در جنس های مختلف تهیه می شوند ، سابقه کار برند های منتخب برای خرید ، اصول زیبایی شناسی در رنگ و طرح و … اهتمام ورزیده چراکه خرید بدون هیچ آگاهی نمی تواند به صرفه و رضایت بخش باشد . حال آنکه پیدا کردن فروشنده آگاه و فروشگاه معتبر هم نیازمند رعایت نکات مهمی ست .
هنگام خرید فرش با کیفیت در نظر داشته باشید که :
۱- کاشان به عنوان پایتخت تولید فرش جهان در تولید فرش های با کیفیت سرآمد تمامی برند های جهان بوده و هنگام خرید در نظر داشته باشید که بهترین برند ها را می توان از بین ۷۰۰ برند موجود در شهرک های صنعتی کاشان پیدا نمود .
مقاله مربوطه : خرید فرش کاشان
۲- فرش با کیفیت ، محصولی است که از مواد اولیه با کیفیت تولید شده باشد . مواد اولیه فرش های ماشینی نخ های تار و پود و خاب هستند و از آنجایی که تمامی فرش ها عمدتا در نخ تار و پود یکسان هستند ، اهمیت مواد اولیه و توجه به سمت نخ خاب خواهد بود . بالغ بر ۷۰ درصد فرش های ماشینی را نخ خاب تشکیل داده و آنچه ما در ظاهر فرش می بینیم نخ های خاب هستند . بهترین نخ خاب موجود الیافی هستند وارداتی تحت عنوان الیاف اکرولیک که با گذر از فرایند هیت ست مقام تر از قبل شده و ویژگی هایی مانند عدم پرزدهی ، عدم تغییر رنگ در برابر شست و شو و نور خوشید و … را کسب می کنند .
۳- داشتن طرح و نقش زیبا و هارمونی بین رنگ و نگاره از مواردی است که فرش های درجه یک و با کیفیت را متأثر می سازد . هرگز نمی تواند عنوان داشت که فلان رنگ زمینه یا فلان طرح و نگاره دارای کیفیت بالا است اما می توان گفت هماهنگی بین رنگ ها ، نگاره های متناسب و مواردی از این دست از جمله آیتم هایی هستند که در فرش های ماشینی درجه یک دیده می شود .
زیباترین نگاره ها و طرح های فرش ماشینی را در فروشگاه اصل ببینید
۴- شناسنامه فرش های درجه یک و با کیفیت بسیار مهم هستند . در شناسنامه فرش مواردی از جمله جنس الیاف ، شانه و تراکم ، تعداد رنگ بکار رفته ، نام طرح بافته شده و … ذکر می گردد . تمامی فرش های تولید شده در کارخانه جات معتبر دارای شناسنامه بوده و حتی تولید کننده درجه بندی را نیز در شناسنامه قید می نماید اما پس از خروج از کارخانه ممکن است برای تقلب در ویژگی های فرش شناسنامه دستکاری شود . ازا ین رو هر گونه خط خوردگی و تعییر محسوسی در شناسنامه می تواند شک ما را در خرید محصولی غیر اصل برانگیزد .
اما برای اطمینان از اصالت محصول می توان از روش های مستقیم خرید و فروش استفاده کرد . هر روشی که در آن تولید کننده کالا را به فروش رسانده و صاحب خانه آن را خریداری نماید از روش های خرید و فروش مسقیم بوده و در بهترین حالت مبادله رخ خواهد داد .
مزایای خرید اینترنتی فرش ماشینی
یکی از این روش های خرید به صورت اینترنتی یا آنلاین است . اولین جرقه های استفاده از فروشگاه های آنلاین و خرید به روش اینترنتی هنگامی زده شد که تولید کنندگان شاهد افزایش قیمت بی رویه برند های خود در بازار های سنتی و توسط فروشندگان بودند . آن هنگام علاوه بر قیمت بالای غیر منطقی تقلب هم زیاد رخ داده و فرش های بی کیفیت تحت عنوان برند های اصل و درجه یک به فروش می رسیدند . تولید کنندگان برای جلوگیری از این اتفاقات اقدام به تأسیس فروشگاه هایی نمودند که خود مستقیما محصولات را به دست خریداران رسانده و از این طریق هم مشتریان بتوانند محصولی اصل ، باکیفیت و درجه یک را در قیمت ارزان خریداری نموده و هم سود حاصل از فروش بیشتر به تولیدکنندگان برسد .
داشتن قیمت ارزان در عین کیفیت ، خرید محصولی اصل که چون از تولیدکننده خریداری می شود بودن هیچ گونه تقلب و سوءاستفاده ای است ، دریافت فرش ماشینی باکیفیت ارزان قیمت به همراه گارانتی های معتبر ، عدم نیاز به هزینه بابت حمل و نقل فرش و دریافت کالا بصورت رایگان درب منزل و … از مزایایی است که خریداران در خرید به صورت اینترنتی با آن ها روبرو می شوند .
ارزان بودن خرید بصورت آنلاین از آن جهت اتفاق می افتد که خریداران هزینه ای اضافه تر از قیمت تولید کننده پرداخت نمی کنند . در بازار های سنتی پس از آنکه واسطه ها فرش را از تولید کننده خریداری کردند هزینه هایی بابت حمل تا فروشگاه انجام می دهند و بابت هرینه های انجام شده و سود و … مبلغی تحت عنوان ارزش افزوده به قیمت فرش می افزایند . اگر واسطه ها مستقیما فرش را به  دست خرده فروشان برسانند باز هم اختلاف قیمت زیاد نخواهد بود اما دلیل اصلی اختلاف قیمت بالا در بازار های سنتی و آنلاین آنجایی است که واسطه ها فرش را تا رسیدن به فروشگاه بسیار دست به دست کرده و در هر مبادله مبلغی به قیمت فرش اضافه می گردد .
علاوه بر قیمت تولیدکننده که بر محصول نهاده می شود ، خریداران در خرید باکیفیت به صورت آنلاین نیازی به هزینه کردن بابت رفتن به فروشگاه نداشته و صرف زمان و هزینه در این روش معنایی ندارد . در هرکجای دنیا که باشید می توانید برندی درجه یک و با کیفیت را انتخاب نمایید و در دنیای اینترنتی از طریق لینک و آدرس فروشگاه مستقیما پلی به فروشگاهی بزنید که تولیدکننده نقش فروشنده را ایفا نموده است . در دسته محصولات فروشگاه ، فرش مد نظر را پیدا کرده و مراحل خرید را طی نمایید . ارزان بودن و داشتن کیفیت بالا مزیت مهمی است که تنها در خرید اینترنتی امکان پذیر خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *