فرش ماشینی ارزان

فرش ، یکی از ملزومات هر خانه و کاشانه است . داشتن کف پوش مناسب علاوه بر زیبایی و زینت نوعی عایق در برابر سرما و گرما ، محافظ در برابر حشرات و موریانه ها و … خواهد بود . کاربرد فرش بسیار متنوع و متعدد است . هر مشتری این محصول پر تقاضا را جهت امر مشخصی برای فضا خریداری می کند . برخی طرفدار فرش ها جهت گستراندن در خانه به منظور دورهمی های شبانگاهی و نسشتن روی کف پوشی گرم و نرم و برخی طرفدار فرش ها جهت زینت بخشی به فضا هستند . استفاده از فرش و قالی از زمان های دور مرسوم بوده است اما در آن هنگام ، فرش مختص خانه های اشرافیان و ثروتمندان بوده است چرا که فرش ها از نوع دستبافت بوده و به لحاظ صرف زمان ، انرژی و هزینه بالا ، قیمت هنگفتی داشتند که پرداخت بهای فرش دستبافت در توان افراد عادی نبوده است .
رفته رفته با تولید دستگاه های بافت فرش ماشيني و راه افتادن اولین کارخانه های تولید فرش و قالی در شهر تاریخی کاشان ، فرش هایی متفاوت از فرش های دستبافت عرضه شد . فرش هایی که از لحاظ قیمت بسیار پایین تر از فرش های دستبافت بوده اما همان کارکرد و همان موارد استفاده را داشتند . محصولات ماشینی باب میل مشتریانی هستند که توان مالی خرید نوع دستبافت را نداشته اما خواهان گستراندن فرش در خانه خود هستند .
فرش های ماشینی به علت ارزان تر بودن نسبت به محصولات مشابه موجود در بدو ورود توجه همگان را به خود جلب کرده و به محصولی بی رقیب تبدیل شدند . اولین فرش های ماشینی حدود ۵۰ سال قبل پا به بازار گذاشته و تا کنون تغییر و تحولات زیادی به خود دیده اند . از نقشه کشی به عنوان اولین مرحله تولید فرش گرفته تا روش های فروش به عنوان آخرین مرحله عرضه یک تخته فرش ماشینی .
تنوع کیفیت ، زیبایی و قیمت فرش های ماشینی به گونه ای است که در حال حاضر بهترین انتخاب برای پوشاندن مکان هایی مانند خانه ، مساجد و اماکن زیارتی ، تالار ها و سالن های کنفرانس ، سالن های سینما و نمایش ، دفاتر اداری و … می باشد . مشخصا محصول انتخابی برای مسجد یا اداره با فرشی که جهت استفاده در خانه و اتاق ها انتخاب می شود از جنبه های مختلفی متفاوت است .
اگر خریدار فرش ماشینی به عنوان کف پوش برای خانه یا هر فضای دیگری مانند ادارات و … هستیم شاید بد نباشد قبل از خرید موارد مهمی مانند قیمت فرش در برند ها و کیفیت های مختلف را بررسی نماییم . در بازار فرش و قالی به راحتی می توان این تفکر رایج را که محصولات ارزان قیمت بی کیفیت و محصولات گران قیمت با کیفیت هستند زیر سوال برد .
بنابر اهمیتی که بودجه خانوار در خرید داشته و در نظر گرفتن قیمت محصول در انتخاب مقاله حاضر تحت عنوان فرش ارزان به چرایی ارزان بودن فرش های ماشینی با کیفیت برخی برند ها پرداخته و در نهایت با ارائه راهکار هایی جهت خرید فرش ماشینی ارزان قیمت امیدوار است بتواند خریدی با کیفیت و ارزان قیمت برای مشتریان رقم بزند .
چرا فرش ماشینی با کیفیت ، ارزان قیمت است ؟
فرش های ماشینی محصولاتی با دوام و چندین ساله هستند به شرط آنکه در کیفیت بالا و به کمک مواد اولیه درجه یک تولید شده باشند . تشخیص کیفیت و مرغوبیت این محصول امری تخصصی ست و از افراد عادي بر نمی آید . از همین رو تاکید بر خرید از برند های نام آشنا ، فروشگاه های معتبر و فروشندگان صادق توصیه ای ست که هنگام خرید محصول مورد نظر به گوش می رسد . برخی از فروشندگان و سودجویان با سو استفاده از عدم آگاهی خریداران فرش های بی کیفیت را به قیمت های بالا فروخته و با این استدلال که اجناس با کیفیت گران قیمت هستند ، بالا بودن قیمت فرش را توجیه و بی کیفیتی را انکار می کنند . جالب است بدانید تغییر دور و زمانه بر این مورد هم اثر داشته و می توان محصولاتی با کیفیت ، درجه یک و صادراتی در قیمت های ارزان و مناسب خرید . اما چگونه ؟ برای پاسخ به این سوال باید تمامی موارد ریز و درشت موثر بر قیمت يک تخته فرش ماشینی از تولید تا عرضه را مورد بررسی قرار داد .
عموما در تولیدات کاشان تولید فرش های ارزان با کیفیت به چشم می خورد . عوامل متعددی در تعیین قیمت یک تخته فرش ماشینی دخیل هستند که در این قسمت به مهم ترین آن ها پرداخته می شود . مراحل تولید را به چند دسته تقسیم کرده و در هر مرحله عوامل موثر بر تولید فرش ارزان را برمی شماریم .
قبل از هر چیز نیازمند مواد اولیه هستیم . برند های کاشان مستقیما وارد کننده الیاف با کیفیت و ماشین آلات بافت هستند . خرید مواد اولیه بدون واسطه و در حجم بالا با حذف دلالان و خرید به قیمت عمده اولین دلیل تولید فرش ارزان در شهر کاشان است .
نقشه و نگاره زیبا اولین موضوعی است که خریداران را به خود جذب می کند . شهر تاریخی کاشان از گذشته تا کنون در پرورش هنرمندان در زمینه هایی مانند معماری ، طراحی ، نقشه کشی و … سرآمد سایر شهرستان ها بوده است . برندها و کاخانجات کاشان ، با تشکیل تیم تخصصی طراحی و نقشه کشی که مشمول جمعی از هنرمندان و خبرگان این حرفه است در ارائه فرش های بی نظیر در حال فعالیت هستند . حال آنکه داشتن چنین تیم قوی و ماهری با بازدهی بالا و ریسک پایین منجر به ارائه فرش هایی بی نظیر و زیبا شده که بی شک توجه مشتریان را به خود جلب کرده و تولیدکنندگان نگرانی بابت به وجود آمدن خسارت ناشی از نگرفتن طرح نخواهند داشت ؛ چرا که اگر فرش ها در طرح های زده شده باب سلیقه مشتریان نباشند و به فروش نرسند خسارت به بار آمده با افزایش قیمت سایر محصولا ت جبران خواهد شد .
داشتن ماشین آلات پیشرفته و پر بازده مورد دیگری است که بر تولیدات ارزان قیمت اثر گذار است . استفاده از ماشین آلات کهنه ، قدیمی و مستهلک علاوه بر تولیدات بی کیفیت موجب هزینه تمام شده بالا خواهد شد . کارگران زبده و کاربلد به کمک ماشین آلات پیشرفته شتافته و فرش هایی ناب و ارزان قیمت ارائه داده اند . بیش از ۵۰ درصد سرمایه گذاری کاشان در صنعت نساجی و قالی بافی است و شغل اکثر کارگران در زمینه بافندگی ست . عدم نیاز به سرمایه گذاری جهت آموزش نیروی کار و تخصصی شدن امر مهمی درکاهش هزینه های تولید است .
همانطور که عنوان شد موارد موثر بر قیمت گذاری فرش های ماشینی متعدد است ، از مرحله تولید گذر کرده و به بررسی عوامل موثر در مرحله عرضه می پردازیم . تا چند سال قبل پاسخ به رفع نیاز به فرش ماشینی صرفا از طریق مراجعه به بازار و فروشگاه های فیزیکی امکان پذیر بود . پس از مدتی تولیدکنندگان به ارائه محصولات و فروش درب کارخانه اقدام نمودند . این مورد برای کسانی که در اطراف کارخانه زندگی می کردند مناسب و به صرفه بود . خرید ارزان قیمت از کارخانه مهم ترین ویژگی خرید های مستقیم به روش حضور فیزیکی در کارخانه به شمار می رود . اما دشواری رفت  و آمد و بعد مسافت خریداران و تولید کنندگان را به فکر روش های خرید و فروش جایگزین انداخت . پیشرفت تکنولوژی و مجازی شدن در کنار تلاش برای رفع دشواری های خرید به روش حضور فیزیکی در کارخانه منجر به ارائه راه هایی مانند خرید از فروشگاه های اینترنتی ، خرید از کانال های تلگرام و در یک جمله خرید مجازی شد . خرید از فروشگاه های آنلاین بهترین روش خرید است چراکه با داشتن مزایای بی شمار خریدی ارزان ، با کیفیت ، اصل و آسان را به همراه دارد .
در خرید و فروش های آنلاین فروشگاه اینترنتی پلی از تولید کننده به سمت خریدار زده و با حذف تمامی واسطه های دیگر خبری از هزینه های هنگفت نمایشگاهی نست . هزینه های نمایشگاهی هزینه هایی هستند مانند اجاره مغازه ، دستمزد کارگران ، سود واسطه گر ، انواع قبوض اب و برق و تلفن و … . ارسال رایگان فرش درب منزل ، ارائه انواع گارانتی و وارانتی ، عدم نیاز رفتن به فروشگاه و بازار های فیزیکی ، عدم نیاز به صرف هزینه و انرژی در شلوغی و ترافیک و … از دیگر مزایای خرید فرش های ماشینی است که در نهایت با کاهش هزینه ها در خرید ارزان قیمت کمک رسان خواهد بود .
دشواری تشخیص فرش ماشینی اصل و با کیفیت از فرش های درجه دو و سه لزوم خرید فرش ماشینی از برند ها و فروشگاه های معتبر است . فرش اصل از جمله برند هایی است که می توانید با اعتماد کامل از آن خرید کرده و نگرانی ای بابت کیفیت ، اصالت ، زیبایی و قیمت مناسب نداشته باشید . به فروشگاه های آنلاین فرش اصل مراجعه کرده و با مقایسه کیفیت و قیمت محصولات فرش اصل با سایر برند ها از برتری و صدر نشینی فرش اصل اطمینان حاصل نمایید .
انواع فرش ماشینی ارزان
شرکت فرش اصل ، فرش های ارزان را به صورت فرش ۵۰۰ شانه و فرش طرح ۷۰۰ شانه ارائه می دهد . دلیل پایین بودن قیمت این فرش های ماشینی ، به خاطر شانه و تراکم پایین آن است . جنس نخ خاب این محصولات ، صددرصد آکریلیک است و ضمانت نامه و بیمه نامه همراه تمامی این محصولات است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *