تفاوت فرش آکریلیک با فرش ابریشمی چیست ؟

حضور فرش در دکوراسیون ایرانیان ، یک امر اجتناب ناپذیر است . در گذشته از قالی ، به عنوان نوعی پوشش استفاده می کردند چون افراد از زمین به عنوان استراحتگاه استفاده می کردند . امروزه از قالی ، علاوه بر پوشش کف ، به عنوان زینت بخش مکان نیز استفاده می کنند . انتخاب جنس فرش بستگی به سلایق افراد و نوع مکان دارد . شناخت جنس فرش برای خریدار ، به کمک کردن افراد در انتخاب مناسب قالی بسیار کمک می کند . ما در این مقاله سعی کردیم تا در مورد فرش آکریلیک و فرش ابریشمی و تفاوت بین آن ها بپردازیم .
فرش ابریشمی چیست ؟
یکی از ویژگی های فرش ابریشمی که آن ار از دیگر محصولات ، متمایز می کند ، ویژگی منشوری بودن آن است . یعنی به گونه ای است که از هر طرفی به آن نگاه کنید ، طیف متفاوتی از رنگ ها را می بینید . فرش ابریشم گونه ، جنس نخ خاب از نوعی ابریشم مصنوعی است که بسیار خاص و ظریف است و به علت لطافت و ظرافت بالایی  که دارد ، بهتر است در مکان های لوکس و فاخر و قسمت پذیرایی منزل ، از آن استفاده شود .  این فرش خاص و بسیار  زیبا ، جلوه ای شاهانه به محیط می بخشد .
فرش آکریلیک چیست ؟
الیاف آکریلیک ، از پلیمری به نام پلی اکریلو ، ساخته شده اند . ویژگی بارز این الیاف ، سبک بودن ، گرم و حالتی شبیه به پشم طبیعی را دارند . الیاف مصنوعی آکریلیک ، رنگپذیری بالایی دارند و ضد حساسیت و دارای قابلیت بسیار در برابر شست شو هستند . از این الیاف ، علاوه در فرش ، در جوراب ، دستکش ، روسری و پارچه های تزیینی ، پتوو .. استفاده می شود . بسیاری از تولید کنندگان فرش ماشینی ، از الیاف آکریلیک به خاطر برتری آن نسبت به الیاف پلی استر و نایلونی استفاده می کنند . از خصوصیات منحصر به فرد این الیاف می توان به شرح زیر نام برد :
• بر خلاف الياف نایلونی و پلی استر ، بوی مواد نفتی و پلاستیک نمی دهد .
• در برابر شست و شو و پاخور شدن و حرارت و نور خورشید مقاوم است .
• الیاف آکریلیک را قبل از بافت ، هیت ست می کنند . بدین صورت که نخ آکریلیک را از تونل مملو از گرما و بخار آب عبور می دهند و نخ ، را مقاوم می کنند .
• بسیار نرم ولطیف است .
• فرش های توليدي در شركت فرش اصل را با آکریلیک هیت ست شده می بافند .
این ویژگی ها و خصوصیات ، باعث می شود که سیل عظیمی از خریدارن به خرید فرش آکریلیک روی آورند .
تفاوت فرش ماشینی ابریشمی و فرش آکریلیک چیست ؟

۱- کیفیت : نمی توان گفت که کیفیت کدام نوع فرش بهتر است . این محصولات را باید با توجه به مکان مورد نظر استفاده کنید . در مکان های پررفت و آمد ، بهتر است از فرش ماشینی اکریلیک هیت ست شده استفاده شود ولی اگر فرش برای پذیرایی می خواهید ، فرش ماشینی ابریشمی  جلوه بسیار زیبایی به فضایتان می دهد .
۲- طول عمر : میزان طول عمر فرش آکریلیک ، به خاطر هیت ست شدن بیشتر است .
۳- شست وشو : در شست و شوی فرش ابریشمی باید بسیار دقت و ظرافت به خرج داد چون الیاف ابریشمی بسیار آسیب پذیر هستند و شست وشوی این محصول را بهتر است افراد خبره و قالیشویی های معتبر انجام دهند و این قالی ممکن است در اثر شست وشو ماهیت خود را از دست بدهد ولی قالی آکریلیک ، در برابر شست وشو بسیار مقاوم است .
۴- طرح های فرش آکریلیک ، بسیار متنوع است و دارای رنگبندی متفاوت می باشد ولی طرح ها و نقشه های قالی ابریشمی بسیار کم است .
۵- مقاومت در برابر گرما : الیاف ابریشمی ، در برابر حرارت و گرما مقاومت كمتري دارند  ولی محصولات آکریلیک ، در برابر گرما و حرارت مقاوم هستند .
۶- ضد حسایت و ضد آلرژی و برای افرادی که از بیماری حساسیت و آلرژی رنج می برند ، توصیه می شود از فرش ابريشمي استفاده کنند .
خرید فرش آکریلیک کاشان
شرکت فرش اصل ، به دلیل ویژگی های برتری که الیاف آکریلیک نسبت به الیاف پلی استر و بی سی اف و ابریشمی دارد ، خرید مستقیم فرش آکریلیک را با قیمت درب کارخانه برای مشتریان عزیز فراهم کرده است . مشخصات محصولات این شرکت ، بر پشت فرش حک شده است . فرش های آکریلیک این تولیدی ، به دلیل کیفیت بسیار بالا ، دارای ضمانت نامه چندین ساله می باشد و این نشان دهنده اصل بودن کالا است .
فروش عمده فرش های آکریلیک ، با قیمت بسیار مناسب انجام می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *