خرید فرش برای جهیزیه

خرید فرش برای جهیزیه یکی از دغدغه های نو عروسان می باشد زیرا فرش از اصلی ترین وسایل منزل است و از فاکتورهای مهم در دکوراسیون و چیدمان خانه می باشد در واقع فرش است که می تواند به خانه رنگ و لعاب بدهد و فضای خانه را گرم و صمیمی نماید . برای خرید فرش جهیزیه می بایست اطلاعات کاملی در مورد کیفیت فرش ماشینی و طراحی دکوراسیون داشته باشید تا بتوانید بهترین فرش ماشینی را برای جهیزیه انتخاب کنید . این مقاله شما را برای خرید فرش جهیزیه مناسب و با کیفیت راهنمایی می کند .

فرش دستبافت یا فرش ماشینی برای جهیزیه ؟

فرش دستبافت یکی از هنر های اصیل ایرانی میباشد وافراد کمی قادرند برای فرش جهیزیه خریداری نمایند زیرا قیمت بسیار بالایی دارد به همین دلیل اکثر خانواده های ایرانی ترجیح می دهند از فرش ماشینی برای جهیزیه استفاده کنند . با توجه به اینکه تنوع قیمت و تنوع رنگ و طرح و نقشه و شانه و تراکم در فرش ماشینی بسیار زیاد است و حتی فرش های دستبافت گونه ماشینی نیز به وفور در بازار فرش وجود دارد . برای مثال فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ شباهت زیادی به فرش دستبافت دارد . بنابراین نوعروسان عزیز برای خرید فرش جهیزیه انتخاب های فراوانی دارند و به راحتی می توانند فرش ماشینی مورد پسند خود را خریداری کنند .

سایز فرش مناسب برای جهیزیه

قبل از خرید فرش جهیزیه باید متراژ مکانی که قرار است برای آن فرش تهیه کنید  اعم از اتاق پذیرایی یا اتاق خواب در نظر داشته باشید. زیرا نامتناسب بودن سایز فرش با محل  نه تنها باعث کاهش جلوه و زیبایی فرش می شود بلکه ممکن است ابعاد خانه شما را هم کوچکتر از مقدار واقعی آن نشان دهد و بالعکس .
 سایز فرش های ماشینی موجود در بازار عبارتند از فرش ۶ متری ، فرش ۹ متری و فرش ۱۲ متری که نو عروسان می توانند با توجه به ابعاد منزل خود از هر کدام خریداری نمایند .
در هنگام اندازه گیری فضای مورد نظر برای خرید فرش دیگر وسایل خانه مانند مبل ، دکور، و یا دراور و محل قرار گیری تخت خواب را در نظر بگیرید حتی ستون های موجود در منزل و یا شومینه و عواملی از این دست را باید قبل از خرید فرش جهیزیه در نظر بگیرید زیرا فرش را نمی توان برش زد و باید متناسب با محل خریداری شود .

رنگ فرش جهیزیه

یکی از گزینه های مهم در خرید فرش جهیزیه رنگ و نقشه فرش است که باید با بقیه وسایل منزل ست شود . برای اتاق کوچک با وسایل زیاد بهتر است از فرش روشن با نقش و نگار کمتر استفاده کنید تا فضا را باز تر و خلوت تر نمایش دهد و اگر فضای اتاق بزرگ و تعداد اثاثیه شما نسبت به مساحت اتاق کمتر است  خرید فرش با رنگ تیره می تواند فضای اتاق را گرم تر و پر تر نمایش دهد . برای ست کردن فرش جهیزیه با بقیه اثاث منزل سعی کنید حاشیه و محراب فرشی که انتخاب می کنید همرنگ بوده و همچنین با بقیه فرش های منزل هماهنگی داشته باشد .
امروزه اکثر نوعروسان ترجیح میدهند خانه های خود را به سبک اروپایی بچینند یعنی از فرش و پرده و مبل سفید استفاده کنند . علارقم زیبایی و دلبازی این سبک مشکلی وجود دارد و آن این است که رنگ سفید یا روشن زود کثیف می شود و نظافت لحظه به لحظه آن دردسر بزرگی برای خانواده خواهد بود . برای چیدمان خانه به سبک اروپایی می توانید ازخرید فرش ترک و فرش لوكس ۱۲۰۰ شانه با رنگ خاکستری و لایت بهره ببرید .
نکته : کل وسایل خانه باید با هم همخوانی داشته باشد برای مثال استفاده از فرش سنتی در کنار مبل فانتزی جلوه  و زیبایی ندارد .
نکته مهم دیگر در انتخاب رنگ فرش جهیزیه این است که در نظر گرفتن رنگ مد سال  در انتخاب رنگ فرش کار نادرستی است زیرا ممکن است بعد از مدتی نظرتان عوض شود یا شما را دلزده نماید .

 میزان استفاده از فرش در طول شبانه روز

در خرید فرش جهیزیه میزان پا خوردن فرش و رفت و آمد روی فرش را باید در نظر بگیرید مثلا فرش اتاق کودک با فرش اتاق پذیرایی باید متفاوت انتخاب شود . برای سالن پذیرایی فرش با تراکم و شانه بالا مانند فرش ۱۰۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ پیشنهاد می شود و برای فرش اتاق کودک ، فرش با تراکم و شانه پایین تر می توانید انتخاب نمایید .
اگر عادت دارید که روی فرش بخوابید بهتر است از فرش ماشینی استفاده کنید که پرز کمتری داشته باشد . در این صورت فرش اکریلیک هیت ست شده بهترین انتخاب خواهد بود . همچنین برای خرید فرش جهیزیه بهتر است شستشوی فرش  ماشینی و دوام و ماندگاری فرش را نیز در نظر بگیرید.

فرش ابریشم گونه ماشینی

با توجه به زیاد شدن فرش های ابریشم گونه در بازار خوب است  عروس و داماد ها در مورد آن اطلاعاتی داشته باشند . این فرش ها که به فرش بلژیکی نیز معروف هستند  و قیمت کمتری نسبت به دیگر فرش ها دارند . این فرش ها بسیار ظریف و زیبا می باشند و نگاه هر بیننده را به سمت خود جلب می کنند ولی برای مکان های پر رفت و آمد مناسب نمی باشند . این فرش ها بسیار نازک بوده و برای اینکه روی کف پوش لیز نخورند ، پشت فرش با لاتکس پوشیده شده است که در اثر مرور زمان و شستشو لاتکس رفته رفته از بین میرود و فرش حالت خود را از دست میدهد و زیبایی قبل را نخواهد داشت . در صورت علاقه به خرید این گونه فرش برای جهیزیه بهتر است آنرا در مکان های کم رفت و آمد قرار دهید.
با توجه به مطالب بالا برای خرید فرش جهیزیه بهتر است از قبل با یک مشاور در زمینه فرش ماشیني مشورت بگیرید . شرکت فرش اصل با دارای بودن انواع فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه و فرش ترک و اتاق کودک در انواع طرح ها و نقشه ها و رنگ ها  قادر است تمام سلیقه ها و تمام سطوح درآمدی را با ارائه بهترین کیفیت فرش  و مناسب ترین قیمت فرش تامین نماید . اگر براي خريد فرش جهيزيه عروس ، فرش رنگ روشن مد نظر شما مي باشد ديگر نگران لكه هاي روي فرش نباشيد محلول لكه بر فرش اصل اين مشكل را براي شما برطرف نموده است . جهت آشنايي با اين محلول اينجا كليك كنيد و فيلم آموزش استفاده از آن را حتما مشاهده نماييد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *