فرش تقلبی نخرید

خرید و فروش فرش ماشینی به روش سنتی به علت مشخص نبودن قیمت کارخانه برای دلالان ، واسطه گران و فروشندگان سر شار از سود بوده است . از همین رو تعداد زیاد فروشندگانی که بودن هیچ تخصصی در این زمینه آورد بازار شده اند و صرفا به دنبال کسب سود می باشند ، کم نیست . بازار بزرگ فرش مکانی است جهت روبرو شدن خریداران و فروشندگان که این فضا و مکان می تواند در هر کجایی شکل بگیرد . یکی از این مکان های همان بازار های فیزیکی و مغازه هایی هستند که از ابتدای ایجاد مبادله بوجود امده و دیگری دیجیتال مارکتینگ ها هستند که با تازگی وارد حیطه خرید و فروش شده اند . احتمال تقلب و سو استفاده از عدم آگاهی خریداران در بازار های فیزیکی بیشتر از فروشگاه های اینترنتی است .
بهترین گزینه جهت مقابله با خرید فرش تقلبی بالا بردن آگاهی در زمینه خرید فرش و انتخاب فروشگاه و بندی است که بتوان از ان فرش ماشینی خوب و مرغوب خریدارای نمود . خریداران قبل از رفتن به بازار به راحتی می توانند با جست و جو در اینترنت نسبت به ویژگی های فرش ماشینی خوب مطلع شده و از برند ها و انواع فرش ها آگاهی هایی هرچند ساده و ابتدایی کسب کنند . وب سایت های برند های مختلف و مرجعه به شاخه مقالات فرش می تواند اطلاعات مفیدی در زمینه فرش های ماشینی در اختیار خوانندگان قرار دهد .
مقاله حاضر یکی از منابع کسب آگاهی بوده که در مورد فرش ماشینی تقلبی نوشته شده است . در این مقاله خواننده با ویژگی های فرش خوب ، رعایت نکاتی جهت خرید فرش ماشینی درجه یک و کاهش احتمال خرید فرش تقلبی آشنا شده و در نهایت خواهد دانست احتمال خرید فرش خوب از کدام فروشگاه بهتر است .
ویژگی های فرش ماشینی خوب و عیوب فرش های تقلبی
تنوع محصولات ماشینی به حدی است که نمی توان ویژگی های محدودی را به عنوان ویژگی های فرش خوب برگزید اما مهم ترین این ویژگی های در زیر آمده اند :
۱- الیاف اکرولیک هیت ست شده اولین آیتم در خرید فرش ماشینی خوب است . فرش های درجه یک و با کیفیت بی شک از الیاف اکرولیک هیت ست صد در صد خالص بافته شده اند . بسیاری از فرش های تقلبی ،محصولاتی هایی هستند که از الیاف ناخالص اکرولیک تولید شده و به اسم فرش خالص به فروش می رسند . به میزانی که درجه ناخالصی بیشتر شود ، الیاف کیفیت کم تر و فرش ها هم نامرغوب تر خواهند شد . حتی ممکن است فروشندگان به علت عدم آگاهی یا سواستفاده از اطلاعات ناقص مشتریان ، فرش های پلی استر و پلی پروپلین را که در رده های دوم وسوم کیفیت هستند به عنوان بهترین فرش معرفی کرده و محصول کم کیفیت را به قیمت و به نام فرش مرغوب به فروش رسانند . در فرش های تقلبی مانور بر روی مواد اولیه خصوصا نخ خاب بسیار زیاد است چراکه الیاف به راحتی قابل شناسایی نیست و تا هنگام که از محصول استفاده نشود نمی توان نسبت به کیفیت بالا یا پایین فرش اظهار نظر کرد . از همین رو محصولات تقلبی در مواد اولیه و کیفیت الیاف نخ خاب با فرش های اصل متفاوت هستند . موارد ذکر شده در بالا به معنای خوب نبودن الیاف پلی استر یا پلی پروپلین نیست ، بلکه آن ها هم می توانند برای خریدارانی که توان مالی کم تری دارند مناسب باشند اما صحبت بر سر این است که فرش های اکرولیک نسبت به فرش های پلی استر و پلی پروپلین مرغوب تر بوده و قیمت بالا تری دارند . چک کردن شناسنامه فرش و رویت الیاف بکار رفته بهترین منبع جهت عدم افتادن در دام این تقلب ها است . اگر برچسب یا شناسنامه فرش مخدوش باشد به اصالت فرش شک کرده و آن را جزء دسته فرش های تقلبی بدانید . فرش اصل به هیچ وجه نباید در شناسنامه خود خط خوردگی ، مخدوش شدگی ، پارگی یا … داشته باشد .
۲- فرش های خوب در ابعاد استاندارد و نهایتا با اندکی تفاوت از ابعاد استاندارد تولید می شوند . بافته شدن توسط دستگاه با بافته شدن قالی های های دستبافت متفاوت است . خطا در اندازه قالی های های دستبافت تا چند سانتی متر هم قابل چشم پوشی است اما چند سانتی متر اختلاف سایز در فرش های ماشینی ، عیب به حساب آمده و هرگز فرش درجه یک چنین اختلاف سایزی نخواهد داشت .
۳- در فرش های درجه یک و خوب تکرار سیلندر نداریم ، بافت ها تکراری نبوده و عدم تقارن چه در رنگ و چه در نگاره به چشم نمی آید ، نخ در رفتگی و پارگی موجب افت فرش و تنزل به درجه دو و سه می شود . فرش هایی که از نظر رنگ و طرح دارای کیفیت نباشد هم ، در رده فرش های درجه یک نخواهند بود . در کل عوامل زیادی دست به دست هم داده اند تا یک تخته فرش بتواند درجه یک بودن را تجربه نماید .
مرحله آهار در فرش های تقلبی
عبور از مرحله پردازش ، درجه فرش و کیفیت آن را معین می کند . فرش های درجه یک عاری از هر عیبی بوده و سربلند ترین محصولات در مرحله آهار یا پردازش هستند . در حالی که پیدا شدن عیب و نقص در فرش اگر سطحی و قابل رفع نباشد درجه محصول را به دو یا سه تبدیل خواهد کرد . گاهی اوقات شاهدان هستیم که محصولاتی که  دارای عیبی هستند که توسط رفوگران رفع می شود اما عیب از کیفیت فرش کاسته و دیگر محصول توانایی درجه یک بودن نخواهد داشت . این در حالی است که فروشندگان و متقلبین از دیده نشدن عیب سو استفاده نموده و فرش را عاری از هر نقصی به قیمت فرش درجه یک به فروش می رسانند . بررسی کامل خصوصا پشت فرش و دقت در گره ها موردی است جهت کاهش احتمال خرید فرش های تقلبی . بر روی سطح فرش دست بکشید و حس دانه دانه بودن ریشه ها ، عدم تفاوت ارتفاع نخ خاب و … را در نظر داشته باشد . این موارد شما را در خرید فرش خوب یاری می رساند .
از خرید فرش های تقلبی ، درجه دو و سه تا حد امکان خودداری نمایید چراکه خرید این محصولات هزینه دوباره بر روی دوش شما گذاشته و در مدت زمان کوتاهی مورد آسیب و از بین رفتگی قرار خواهند گرفت . یکی از بارز ترین تقلب ها در خرید و فروش فرش های ۷۰۰ شانه است ، چراکه پرفروش ترین محصول است و تمایز بین فرش های ۷۰۰ شانه واقعی ، ۷۰۰ شانه تبدیلی و طرح ۷۰۰ شانه کار هرکسی نیست . به یاد داشته باشد که هنگاه خرید تعداد گره های عرضی و طولی هر ۱۰ سانتی متر فرش را شمرده و به یک متر تعمیم دهید تا از اصالت شانه و تراکم مطمئن شوید . شمردن تعداد گره های در ۱۰ سانتی متر بر اساس گره های نمایان شده بر پشت فرش کار دشواری نیست اما نکته مهمی در تعیین شانه و تراکم محصول به حساب می آید .
خرید فرش ماشینی خوب
خرید فرش ماشینی خوب یا نخریدن فرش های تقلبی می تواند از فروشگاه معتبر و برند نامی انجام شود . بازارهای اینترنتی بر خلاف بازار های فیزیکی توسط افرادی مدیریت می شوند که در عین داشتن توانایی های بالا در مبادله سواد و تخصص در مورد فرش ماشینی ویژگی آن هاست . اگر خواهان خرید فرش ماشینی خوب هستید و قصد دارد از دام فرش های تقلبی خارج شوید بهترین روش خرید برای شما خرید مستقیم از تولید کننده و عدم خرید از فروشندگانی ست که صرفا به قصد سود بیشتر از گفتن هرچ دروغ و دادن اطلاعات غلطی خودداری نمی نمایند .
روش های خرید مستقیم بهترین پاسخ برای این سوال است که چگونه می توان فرش تقلبی نخرید ؟
روش های خرید مستقیم به دو دسته خرید حضوری از کارخانه و خرید اینترنتی تجزیه می شود . خرید اینترنتی به لحاظ راحتی و عدم نیاز به جابجایی و صرف زمان و هزینه طرفداران بیشتری داشته و مقرون به صرفه تر خواهد بود . در واقع هر خریداری که برای زمان خود ارزش قائل بوده و به فکر مدیریت بودجه خانواده است ، از روش های خرید اینترنتی استفاده می کند . در این روش بطور مستقیم شما با تولید کننده در ارتباط خواهید بود و تولید کننده به هیچ وجه کالاهای تقلبی در فروشگاه خود عرضه نخواهد نمود . این امر یعنی خرید کالای اصل مهم ترین مزیت خرید از فروشگاه های اینترنتی است . همچنین می توانید از مشاورین و پشتیبان های فروش اطلاعات لازم در زمینه خرید را کسب نموده و در خرید فرش بهتر گام بردارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *