فرش ماشینی طرح گبه

هنگامی که می خواهید دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید اولین مورد به ذهن رسیده ، تغییر فرش است . فرش ها بهترین و محبوب ترین کف پوش هایی هستند که توسط صاحب خانه شناسایی و مورد استفاده قرار می گیرد . انواع مختلفی از کف پوش ها در بازار وجود شامل سرامیک ، پارکت ، موکت ، فرش و قالی و … . بافته هایی از جنس الیاف و پشم به علت زنده و پویا بودن طرح ها و نگاره ها ارتباط بهتری با افراد برقرار می کند از این رو خریداران و طرفداران بیشتری دارد .
با وجود آنکه مشخصا عمده خریداران کف پوش به سمت فرش ماشینی متمایل هستند اما باز هم به علت تنوع و تعدد فرش های ماشینی سردرگمی و وسواس در خرید با مشتریان همراه می باشد . اگر به عنوان خریدار وارد بازار فرش و قالی می شوید لازم است بدانید برای داشتن انتخاب بهتر و رضایت بخش باید قبل از اقدام به خرید از انواع فرش های موجود در بازار مطلع شوید . در حال حاضر رقابت بین تولید کنندگان کاشانی به حدی است که همه روزه شاهد نوعی از نوآوری و خلاقیت در زمینه تولیدات هستیم . تنوع بخشیدن به محصولات و ازدیاد بافته ها از یک طرف انتخاب های ما را گسترده تر کرده و از سوی دیگر موجب نگرانی برای آن دسته از خریدارانی خواهد شد که بدون آگاهی وارد بازار می شوند .
از جدید ترن طرح ها و فرش های موجود در بازار می توان به فرش های ماشینی فانتزی یا مدرن اشاره کرد . فرش های فانتزی ، بافته هایی هستند که از بعد رنگ و طرح و حتی جنس نخ خواب با آنچه ما تحت عنوان فرش ماشینی تا کنون در بازار دیده ایم متفاوت هستند . فرش های ماشینی فانتزی بر خلاف فرشهای سنتی و کلاسیک در طرح و نگاره از قاعده خاصی پیروی نمی کنند . ویژگی های دیگری نیزدر فرش های فانتزی وجود دارد که آن را به محصولی خاص تبدیل نموده است ، در ادامه به این ویژگی های اشاره خواهیم کرد .
مقاله حاضر اختصاصا به فرش فانتزی گبه پرداخته است . معرفی این محصول می تواند خریداران را در انتخاب بهتر یاری داده و خط مشی باشد برای خرید محصولی باب منزل و سلیقه مشتریان . در ادامه پس از صحبت در حیطه فرش های فانتزی ، به فرش طرح گبه و ویژگی های آن اشاره خواهیم کرد .
فرش فانتزی
در سال های اخیر فرش های ماشینی به سه دسته سنتی ، کلاسیک و مدرن گسترش یافته اند . دو دسته سنتی و کلاسیک نسبت به فرش های مدرن یا فانتزی شناخته تر شده هستند . فرش های کلاسیک و سنتی همان هایی هستند که در بازار به صورت نگاره های پیچیده و گل و بوته و … به چشم می خورند . از دید مردم عادی تفاوت چندانی بین طرح های فرش های سنتی و کلاسیک وجود ندارد .
اما فرش های مدرن که در ظاهر هم تفاوت های فاحشی با سایر بافته های ماشینی دارند از دل کارخانه های نوآور شهر کاشان برخواسته و در حال حاضر در تمام شهر های جهان عرضه و تقاضا می شوند . فرش های فانتزی ماشینی در بدو تولید با استقبال عموم مردم روبرو شدند . محبوبیت خاص محصولات بدلیل تفاوت و نوین بودن طرح و نگاره های آن است .
هرچند فرش های فانتزی طرفداران زیادی دارد اما برای مکان های خاصی از خانه مناسبت دارد که صرف آشنایی با ویژگی های این محصول به انتخاب بهتر آن کمک خواهد کرد . از این رو مطالعه این نوشتار به تمام عزیزانی که قصد آشنایی با خرید فرش های فانتزی خصوصا فرش گبه را دارند توصیه می شود .
دلیل محبوب شدن فرش های گبه
در حالت کلی دلیل توجه خریداران به فرش های ماشینی گبه را به چند دسته تقسیم بندی کرده و در مورد هر کدام توضیحات مختصری ارائه می دهیم .
۱– مزیت های فرش گبه
تفاوت و خاص بودن فرش های طرح گبه که در فروشگاه فرش اصل عرضه می شوند مهم ترین عامل توجه است . داشتن تفاوت در طرح و نقش در کنار اختلاف سایز و رنگ با آنچه تا کنون در بازار فرش و قالی دیده ایم ناخودآگاه دید مردم را به سمت خود می کشاند . هر چند این تنها دلیل نیست اما همین مزیت به تنهایی می تواند پاسخ این سوال را که چرا فرش های طرح گبه فروشگاه فرش اصل طرفداران زیادی دارد ؟ را تأمین نماید .
طرج های عروسکی برای اتاق کودکان و طرح های هندسی بی قاعده برای اتاق خواب ها بسیار مناسب است .
۲- ارزان تر بودن فرش های گبه نسبت به فرش های کلاسیک ، سنتی و دیگر کف پوش ها دلیل دیگری است برای انتخاب این محصولات . فرش های فانتزی خصوصا فرش های عرضه شده در فروشگاه اینترنتی فرش اصل ارزان ترین کف پوش های ماشینی به حساب می آیند .
۳- تنوع و گستردگی فرش های طرح گبه فروشگاه فرش اصل چه از لحاظ رنگ و طرح و چه از لحاظ سایز و … محصول را برای هر دکوراسیون و سایزی مناسب ساخته است . اگر اتاق خواب شما زمینه تیره ، روشن ، طرح دار و یا حتی ساده دارد فرش های گبه مناسب در فروشگاه فرش اصل موجود است . تنوع اشکال شامل انواع طرح های هندسی ، طرح ها و تصاویر عروسکی ، تصاویری از گل و حیوان و …. می باشد .
۴-  وزن و حجم سبک فرش های طرح گبه موجب شده تا جابجایی آن راحت باشد . خرید این گونه محصولات برای آشپرخانه و … که نیازمند جابجایی است توصیه می شود . فرش های فانتزی شانه و تراکم کمی دارند و در بافت از الیاف سبک کمک گرفته اند .
۵- در نهایت می توان به بدون ریشه و عدم انقطاع در فرش های فانتزی به عنوان دیگر مزیت این بافته ها اشاره نمود .
ناگفته نماند که استفاده از الیاف پلی استر در بافت فرش های طرح گبه ، محصولاتی نسبتا کم دوام تر از فرش های بافته شده با الیاف اکرولیک هیت ست فراهم آورده است . در نگهداری فرش های طرح گبه به یاد داشته باشید که تا حد امکان این محصولات را از تابش مستقیم نور آفتاب در امان نگه دارید .
الیاف فرش طرح گبه فروشگاه فرش اصل
همانطور که اشاره شد فرش های فانتزی الیافی متفاوت از فرش های سنتی و کلاسیک دارند و این تفاوت به نخ خاب مربوط است . در فرش های سنتی و کلاسیک فروشگاه فرش اصل از نخ خاب اکرولیک هیت ست شده و درحالی که بهترین الیاف برای بافت فرش های فانتزی نخ پلی استر یا BCF می باشد . فرش های گبه عمدتا از نخ خاب BCF تولید می شوند .
فرش های فانتزی به علت بافت خاصی که دارند با نخ پلی استر بافته می شوند و محصولات بافته شده در کارخناه فرش اصل نظیر ندارند .
طرح فرش های گبه
عنوان مقاله فرش های طرح گبه نام گذاری شده است ، این موضوع نشان از اهمیت طرح فرش های گبه دارد . فرش های گبه فروشگاه فرش اصل مانند تمامی فرش های فانتزی دیگر به حدی متنوع و گسترده هستند که تمامی سلایق را پوشش می دهند . فرش های مذکور در طرح های زیر تولید می شوند :
نقش حوض در فرش های گبه : در این طرح نقش ترنج در مرکز فرش قرار گرفته و اطرفش پر می شود از غنچه و گل و بوته .
نقش گل در فرش های گبه : در طرح و نگاره های گل زیبایی فرش های گبه به بالاترین حد ممکن رسیده و بارزترین نمونه آن طرح گل رز است .
نقش شیر در فرش های گبه : شاید بتوان معروف ترین طرح در فرش های گبه را نگاره هایی از شیر دانست . این طرح در گبه های دستبافت قدیمی بسیار رایج بوده است .
نقش خشت در فرش های گبه : کاربرد طرح خشت که از اشکال هندسی پر شده اند بیشتر از سایر طرح ها می باشد .
نقش راه ‌راه در فرش های گبه : دیگر طرح زیبا و پر فروش فروشگاه فرش اصل ، طرح راه راه است . این طرح از خطوط موازی در کنار یکدیگر پر شده است .
نقش ایلاتی در فرش های گبه : ناولین بافته های گبه تصویری بودند بر گرفته از ذهن خلق بافنده . عشایر و ایلات با الهام گرفتن از طبیعت طرحی به نام خود به ثبت رسانده اند . طرح ایلات در بافته های گبه به علت زندگی و شادابی در شهر های شلوغ فروش خوبی به خود گرفته است .
روش های نگهداری فرش های طرح گبه
فرش های موجود در فروشگاه فرش اصل در بهترین کیفیت و زیباترین طرح تولید و به فروش می رسند اما برای ماندگاری بیشتر لازم است تا فرش ها به شویه صحیح نگهداری شوند . بافت خاص فرش های گبه یعنی وجود نخ خاب بلند ، پرز های مرتفع و نرمی زیاد نگهداری از فرش را متفاوت کرده است . فرش های گبه بسیار در معرض حمله حشرات هستند از این رو لازم است هنگام جارو کردن از تمیز شدن الیاف و عدم حضور حشره در بافت ها اطمینان حاصل نماییم . به هیچ عنوان نباید آلودگی و ذرات غذا در فرش باقی بماند .
هنگام شست و شو از مواد شیمیایی استفاده نمایید تا الیاف به خوبی تمیز شوند . همچنین اسپری کردن حشره کش به اعماق فرش طرح گبه هنگام شست و شو توصیه می شود .
اگر خانه خود را مناسب برای فرش های طرح گبه می دانید به فروشگاه اینترنتی فرش اصل مراجعه نمایید و از بین محصولات متنوع موجود ، طرحی باب خانه خود انتخاب نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *