فرش ترک خوبه؟

فرش ترک خوبه؟ فرش ترک بخریم یا نه؟ فرش ترک رو از کجا بخریم؟ همه اینها سوالایی هستند که ما در این مطلب میخوایم برای شما جواب بدیم تا بتونید همه اون سوالاتی که درباره فرش ترک تو ذهنتون هست رو جواب بگیرین. فرش ترک یکی از انواع فرش ماشینی حساب میشه که با الهام از فرش های دستباف ترکیه ای تولید شده. دلیل اونهم اینه که این فرش ها دارای ظاهری خاص و خلوت و ساده هستن که سلیقه خیلی ها است. همین امر تولیدکننده ها رو مجاب می کنه که تولید فرش ترک رو افزایش بدن! حالا سوال اینجاس که فرش ترک خوبه یا نه؟

این سوال نیاز به بررسی بیشتر داره و یکم بیشتر باید روش مانور داده بشه. پس ما هم تصمیم گرفتیم که اطلاعات مورد نیاز رو در این باره در اختیار شما قرار بدیم تا خودتون تصمیم بگیرین که آیا میشه فرش ترک خرید یا نه ، فرش ترک خوبه یا نه؟ پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشین و از مطالبی که در اختیارتون قرار میدیم لذت ببرید.

آیا فرش ترک خوبه؟ میشه فرش ترک خرید؟

فرش ترک به خاطر ظاهر خاصی که داره ممکنه انتخاب خیلی از افراد باشه و ممکنه انتخاب خیلی از افراد هم نباشه. بنابراین در مرحله اولی باید دید که ظاهر فرش ترک رو قبول می کنین یا خیر؟ اگه با ظاهرش مشکلی ندارین، حالا میتونیم باهم درباره کیفیت و ارزش خریدش بشینیم صحبت کنیم. و اما ظاهر فرش ترک چجوریه:

فرش ترک یک ظاهر تقریبا خیلی ساده تر از فرش های کلاسیک ایرانی داره! ممکنه توی فرش ترک، طرحی با لچک و ترنج ببینید اما طرحش زمینش شلوغ نیست. یعنی چی؟ اگه به فرش های ایرانی دقت کنین، دور تا دور متن اصلی فرش، از گل های ریز و درشت توی کف فرش پر شده. اما توی فرش های ترک ظاهر خیلی ساده تر و خلوت تر هستش. همچنین رنگ بندی هایی که توی فرش ترک به کار می ره رنگ بندی های شاد هستن. مثلا آبی کم رنگ، صورتی، گلبهی، قرمز و غیره از رنگایی هستن که اکثرا توی فرش های ترک به کار می رن!

و اما حالا بریم سراغ کیفیت و خصوصیات فنی فرش های ترک تا ببینیم که آیا فرش ترک خوبه یا نه؟ البته اگه ظاهرش رو قبول کردین:

  • کیفیت مواد اولیه ای که در فرش ترک استفاده میشه!

مهمترین نخ های یک فرش ماشینی، نخ خاب و تار و پود هستن! اما به خاطر اینکه ۷۰ درصد حجم فرش رو نخ خاب تشکیل میده، مطمئنا مهم ترین نخ خاب فرش، نخ خاب هستش. الان باکیفیت ترین نخ برای نخ خاب اکریلیکه و بعدش پلی استر. بیشتر فرش های ترک با نخ اکریلیک هیت ست بافته می شن و توی نخ تار و پودشون از نخ پلی استر استفاده می شه. پس اگه با همین مشخصاتی که ما گفتیم فرش ترک پیدا کردین، قطعا میشه بهش اعتماد کرد و فرش خوبیه!

  • تراکم و تعداد شانه ای که باهاش فرش ترک بافته میشه!

فرش های ترک دارای تعداد شانه و تراکم مشخصی نیستن ولی بهترین فرش های ترک، فرش هایی هستن که با تراکم بالاتر بافته میشه، مثل فرش ترک ۱۲۰۰ شانه. الان بیشترین فرش های ترک در بازار یا ۷۰۰ شانه هستن یا ۱۲۰۰ شانه که هر دوتاشون از کیفیت بالایی برخوردارن چون با استفاده از دستگاه های جدید HCP و HCI بافته میشن.

  • ارزش خرید به نسبت قیمت و کیفیت

فرش ها ترک کلا اگه تو ایران بافته شده باشن، واقعا ارزش خرید دارن چون هم کیفیت بالایی دارن و هم قیمتشون بسیار مناسب هست. اما اگر فرش ترک محصول کشورهای دیگه باشه، قطعا ارزش خرید نداره هم به خاطر کیفیت پایین و بافت سست فرش ها و هم به خاطر قیمت بالاش. حالا خودتون میدونین که فرش ترک بخرین یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *