لیست قیمت فرش ماشینی

فرش قطعه ای از پازل بزرگ دکوراسیون های ایرانی است . به گونه ای که در صورت عدم وجود ، جای خالی آن احساس می شود . قسمت مهم خرید فرش ، انتخاب آن است زیرا فرش ماشینی خوب دارای صفاتی است که رعایت این ویژگی ها سبب کیفیت و مرغوبیت آن می شود . از آن جا که سلامتی انسان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و پای انسان به عنوان عضوی اصلی و مهم با سطح فرش در ارتباط است و به آن قلب دوم انسان گویند ، انتخاب فرش بیش از پیش اهمیت می یابد . امروزه با بیشتر شدن قیمت فرش ماشینی ، یکی از ملاک های انتخاب در هنگام خرید فرش ، بررسی قیمت محصولات شده است . خریدار همواره از خود می پرسد که فرش ارزان از کجا بخرم ؟
عوامل بسیاری هست که در قیمت فرش اثر دارد و قیمت محصول را بالا می برد . تولید کننده ای موفق است که بتواند فرش اصل و درجه یک را با قیمت مناسب ارائه دهد .

عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی

در این جا به بررسی اجمالی عواملی که بر کیفیت فرش و بالارفتن قیمت محصولات اثر می گذارد را مورد بررسی قرار می دهیم .

  • شانه و تراکم فرش ماشینی

شانه و تراکم در فرش ماشینی دو مورد از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر کیفیت و قیمت فرش ماشینی درجه یک می باشد . فرش های ماشینی در اشکال مختلف هندسی عرضه می شوند که بخش عمده آن را شکل هندسی مستطیل تشکیل داده است . تعداد گره هایی که در عرض این مستطیل به کار می روند شانه فرش و یا تراکم عرضی نام دارند . این گره ها در واحد یک متر محاسبه می شوند . به همین منوال به تعداد ریشه هایی (گره) که در یک متر از طول فرش ماشینی به کار می روند لقب تراکم یا تراکم طولی داده شده است . با افزایش شانه و تراکم  فرش ماشینی ، به تعداد گره های بافته شده در طول و عرض فرش افزوده می شود که این افزایش گره ، ظرافت و ریز نقشی فرش ماشینی را به دنبال دارد . بنابراین برای بافت آن از الیاف بیشتری استفاده می شود که همین امر از عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی می باشد .

  • الیاف فرش ماشینی

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده دوام و ماندگاری  فرش ، که نقش به سزایی در قیمت آن نیز دارد جنس الیافی است که در آن به کار می رود . پنبه ، پشم و ابریشم  جزو الیاف طبیعی هستند که معمولا در فرش دستباف کاربرد دارند که همین مورد سبب قیمت بالا فرش دستباف می شود . الیاف پلی استر ، نایلون ، پلی پروپیلن و اکرولیک از دسته الیاف های مصنوعی هستند که در انواع فرش ماشینی به کار می روند و سبب مناسب تر بودن قیمت فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف می شوند .
در میان الیاف مصنوعی ، الیاف اکریلیک هیت ست شده از کیفیت و مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی و جوی همچون نور خورشید ، گرما و سرما در فصول مختلف سال ، ساییدگی ، پاخورگی و … برخوردار می باشد . هم چنین این نوع الیاف پرزدهی نداشته و ضد حساسیت می باشد و از بروز بیماری ها و حساسیت های پوستی و آلرژی زا جلوگیری می نماید . در ساختار فرش ماشینی ۳ مدل نخ تار ، نخ پود و نخ خاب( پرز فرش ) به کار می رود که جنس این الیاف تعیین کننده عمر فرش ماشینی می باشد .

  • نخ تار و نخ پود

نخی که در عرض و پهنای قالی ایرانی به کار می رود و جنس آن از نوع الیاف طبیعی می باشد نخ تار می گویند و رشته ای افقی که پس از بافت فرش در هر ردیف آن را از میان نخ تار زیر و رو عبور می دهند نخ پود می گویند که این نوع نخ  به منظور جای گیری کامل بر روی گره ها ، کوبیده می گردد و در کل استحکام فرش را افزایش می دهد . جنس این نخ ها اگر از پنبه باشد قیمت فرش ماشيني بیشتر می شود .

  • ابعاد فرش ماشینی

فرش ماشینی درجه یک را در ابعاد متفاوت و گوناگونی می توان سفارش داده و تولید نمود . اما به طور کلی فرش ماشینی در ابعاد استاندارد تولید می شود که فرش ماشینی ۶ متری ، فرش ماشینی ۹ متری و فرش ماشینی ۱۲ متری از ابعاد استاندار قالی هستند . هر چه ابعاد و اندازه فرش ماشینی بیشتر باشد تعداد گره ها و الیاف به کار برده در آن بیشتر شده ، در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می یابد . قیمت فرش ۶ متری کمتر از قیمت فرش ۹ متری است . البته برخی از تولید کنندگان قدرت بافت فرش های با ابعاد درخواستی و فرش ابعاد بزرگ را نیز دارند که بالطبع قیمت محصول بالاتر می رود .

  • وزن فرش ماشینی

در بافت فرش ماشینی معمولا سعی می شود وزن فرش بین ۳۵ تا ۴۵ کیلوگرم قرار گیرد . وزن فرش به منظور شست و شو و جابجایی آسان از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد خصوصا برای آن دسته از افرادی که مستاجر هستند و با اثاث کشی منزل سرو کار دارند  . با افزایش شانه و تراکم ، وزن فرش بیشتر می شود . وزن فرش لوکس از وزن فرش های ارزان قیمت بیشتر است .

  • دستگاه بافت فرش ماشینی

این که در تولید فرش ماشینی از چه دستگاهی استفاده می شود از دیگر نکاتی است که باید بدان توجه نمود . ماشینی آلات مدرن توانایی تولید فرش با کیفیت یا فرش درجه یک ماشینی با طرح های جدید و امروزی را دارند که این توانایی در دستگاه های بافت قدیمی مشاهده نمی شود . نوع بافت در این نوع دستگاه ها به گونه ایست که جای هیچ گونه حفره ، پارگی ، لکه و یا هر نوع نقص دیگر در آن مشاهده نمی شود . بالطبع خریدن دستگاه مدرن از شرکت وندویل  و شونهر برای یک تولید کننده ، هزینه بسیاری را متحمل می شود .

  • تعداد رنگ

تعدد رنگ در بافت فرش ماشینی از دیگر مواردی است که قیمت آن را دستخوش تغییر و تفاوت می کند . معمولا رنگ هایی که در بافت قالی ماشینی به کار برده می شوند ۸ الی ۱۲ رنگ هستند . تعداد این رنگ ها از دیگر عواملی است که در قیمت فرش ماشینی کاشان نقش دارد . قیمت فرش ۱۲ رنگ از قیمت فرش ۸ رنگ بیشتر است .

 قیمت فرش ماشینی لوکس

از جمله فرش های اشرافی و لاکچری که امروزه جایگاه ویژه ای در دکوراسیون منازل مدرن و باکلاس یافته است فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه است که از آن به عنوان فرش لوکس نام برده می شود . ویژگی منحصر به فردی که این نوع فرش را از سایر فرش های ماشینی متمایز نموده ، استفاده از الیاف طبیعی ، خالص و مرغوب بامبو در بافت این نوع فرش می باشد که کیفیت ، طول عمر و درخشندگی آن را به طور چشمگیر و وافری افزایش داده است . جذابیت و زیبایی فرش لوکس یا به عبارت عامه آن فرش لاکچری به قدری  بالاست که هر نگاهی را به سمت خود کشانده و تا چندین لحظه، تمام حواس افراد را به خود مشغول می نماید . این نوع فرش ها مناسب افرادی هستند که به جلوه و نمای محیط اطراف خود با دقت بیشتری توجه نموده و فضای پیرامون خود را  به صورت خاص و مدرن تزیین می نمایند . استفاده از بهترین الیاف طبیعی برای بالابردن کیفیت ، سبب افزایش قیمت فرش لوکس می شود .

قیمت فرش ۷۰۰ شانه

خرید فرش لوکس و یا فرش ماشینی با شانه و تراکم بالا ممکن است خارج از توان مالی افراد باشد . اما شرکت فرش اصل برای این گروه از افراد که تمایل به داشتن فرشی با طرح و نگاری زیبا اما قیمتی مناسب دارند خرید فرش ماشینی ۷۰۰ شانه را پیشنهاد می کند . رفت و آمد بر روی فرش ۷۰۰ شانه ماشینی لذتی وصف نشدنی دارد . زیرا این فرش از شانه و تراکم مناسب بهره مند است که همین امر سبب ارتفاع بیشتر نخ خاب آن نسبت به فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه شده و نرمی و لطافت آن به خوبی قابل لمس و مشاهده است . قیمت فرش ۷۰۰ شانه بسیار مناسب تر از قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه است .

برند معتبر فرش اصل

شرکت فرش ماشینی فرش اصل علاوه بر فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه ، فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه ، فرش ماشینی ۷۰۰ شانه ، تابلو فرش دستبافت ، تابلو فرش ماشینی ، فرش دستبافت کاشان ، فرش ماشینی ارزان قیمت ، گلیم ، فرش اتاق کودک ، فرش ترک و فرش گبه ، دارای محصولات درجه یک ، ممتاز و برندی است که کمتر کارخانجاتی به تولیدات آن ها پرداخته اند و عرضه این نوع محصولات آن را از دیگر شرکت ها و تولیدکنندگان متمایز می نماید . این محصولات عبارتند از :
 فرش ماشینی لوکس ، فرش چرم ، فرش ماشینی بیضی ، فرش ماشینی گرد ، لوازم جانبی فرش
به قدری این محصولات از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردارند که پس از گذر سالیان طولانی ، هیچ کس از سن فرش شما آگاهی پیدا نمی کند و هر زمان که به آن نظر شود ، زیبایی و جلوه و درخشندگی خود را حفظ نموده و هم چنان چشم نواز و فرح بخش محیط پیرامون  می باشد .
افزایش قیمت دلار و به دنبال آن نوسانات مالی به وجود آمده ، قیمت فرش ماشینی را دستخوش تغییر نمود . از آن جا که شرکت فرش ماشینی فرش اصل بر کیفیت محصولات خود نظارت داشته و محصولات با درجه کیفی بالا و با استفاده از الیاف هیت ست شده را تولید و عرضه می نماید ، به منظور مقابله با این نوسانات اقتصادی ، هزینه های اضافی و بیهوده و هم چنین واسطه ها را حذف نموده و خرید و فروش فرش ماشینی را به صورت ارتباط مستقیم با مشتری فراهم نموده است . به کار گیری این روش سبب حفظ مرغوبیت و کیفیت محصولات و تولید فرش ماشینی ارزان شده است که رضایتمندی مشتریان را به همراه داشته است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *