گرانترین فرش ماشینی

در این مطلب می خواهیم با گرانترین فرش ماشینی آشنا شویم و اینکه این فرش چه خصوصیاتی دارد؟ آیا می توان گرانترین فرش های ماشینی را به صورت اقساطی خرید؟ چرا این فرش ها اینقدر گران هستند؟ خوب با توجه به این سوالات میخواهیم موضوع امروز را شروع کنیم، پس با مجله فرش اصل تا انتها همراه باشید.

فرش ماشینی یکی از کالاهای اساسی در جهیزیه یا اساس منزل به شمار می رود و به همین خاطر اهمیت داشتن یک فرش مناسب بر هیچکس پوشیده نیست. حال با توجه به اینکه فرش های ماشینی متنوعی در بازار موجود هستند، بسیاری از افراد به دنبال گرانترین فرش ماشینی هستند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که میخواهید گرانترین و لوکس ترین فرش های ماشینی را بشناسید، این مطلب برای شما مناسب خواهد بود.

گرانترین فرش های ماشینی

معرفی انواع گرانترین فرش ماشینی در ایران

طبیعتا گرانترین فرش ماشینی در بازار دارای یک سری ویژگی های خواهد بود که سبب شده تا قیمت بیشتری داشته باشد. در این بخش می خواهیم علاوه بر معرفی دو نوع از گرانترین فرش های ماشینی در دنیا، به بررسی ویژگی های آنها نیز بپردازیم.

انواع فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه در حال حاضر به عنوان گرانترین فرش ماشینی موجود در بازار شناخته می شوند. حالا چرا ؟ با هم میخوانیم:

ویژگی های فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه تقریبا از جدیدترین فرش های ماشینی موجود در بازار می باشد. این فرش طبیعتا با استفاده از تکنولوژی جدید و با استفاده از دستگاه های بافنده گران و به روز بافته شده است.

فرش 1200 شانه یکی از گرانترین فرش ماشینی

  • دستگاه بافنده فرش ۱۲۰۰ شانه

دستگاه بافنده فرش ۱۲۰۰ شانه دستگاه HCI می باشد که برای تهیه آن تولیدکننده باید مبلغ بالایی هزینه کند. محل ساخت این دستگاه کارخانه وندویل بلژیک می باشد و با توجه به اینکه دستگاه خارجی است، باید برای خرید آن دلاری هزینه شود و این یک عامل گرانتر بودن فرش تولید شده از این دستگاه به شمار می رود.

  • نخ های به کار رفته در فرش ۱۲۰۰ شانه

نخ هایی که در انواع فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه به کار میروند، نخ های تقریبا با کیفیت و ظریفی هستند که اکثرا در کشور خودمان هم تولید نمی شوند. نخ های مورد استفاده در فرش ۱۲۰۰ شانه نخ های نمره ۳۶ الی ۳۸ است که به خاطر ظرافت آن، شرایط تولید سخت تری دارد و همچنین مواد اولیه گرانتری برای ساخت آن صرف می شود.

  • تراکم فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه دارای تراکم ۳۶۰۰ می باشد. بقیه فرش های ارزان تر تا نهایتا تراکم ۲۵۵۰ و تراکم ۳۰۰۰ به تولید می رسند. پس این عامل هم سومین دلیل گرانتر بودن فرش های ۱۲۰۰ شانه خواهد بود.

ویژگی های فرش ماشینی 1200 شانه از گرانترین فرشها

ویژگی های فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه

فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه در حال حاضر گرانترین نوع فرش در بازار فرش های ماشینی است. فرش ۱۵۰۰ شانه در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار در جهان رونمایی شد و این رویداد در ایران اتفاقات خوبی را رقم زد. توجه بازارهای جهانی به این نوع فرش که تراکمی نزدیک به فرش های ۱۰۰ رج دستباف دارد، جلب نمود و همینطور موجب اشتغالزایی افراد زیادی در سطح کاشان و آران و بیدگل گردید.

فرش 1500 شانه از گرانترین فرش های ماشینی

اما ویژگی های این فرش ماشینی را با هم مرور می کنیم تا استدلال محکم تری از گرانی این نوع فرش ها داشته باشیم:

  • دستگاه بافنده فرش ۱۵۰۰ شانه

جدیدترین دستگاه بافنده ای که در حال حاضر در کل دنیا وجود دارد، برای تولید فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه به کار می رود. این دستگاه علاوه بر اینکه امکانات فوق پیشرفته ای دارد، از کیفیت بسیار خوبی هم برخوردار می باشد. دستگاهی که وظیفه تولید فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ را بر عهده دارد، دستگاه بافنده HCIx2 می باشد. یکی از دلایل گران بودن این نوع فرش ها، استفاده از دستگاه بافنده ای است که تعداد کمی از آن در بازار موجود است.

  • تولید کمتر فرش ۱۵۰۰ شانه

در حال حاضر تعداد کمی فرش ۱۵۰۰ شانه در بازار وجود دارد. تعداد کارخانه هایی که در ایران به تولید فرش ۱۵۰۰ شانه می پردازند، بسیار کمتر از کارخانه هایی هستند که خط تولید دیگر فرش ها را دارند. و همچنین اکثر فرش های ماشینی به خارج از کشور صادر می شود و به همین خاطر قیمت این فرش ها گران است.

ویژگی های فرش 1500 شانه گرانترین فرش ماشینی

  • نخ های به کار رفته در فرش ۱۵۰۰ شانه

نخ هایی که برای تولید فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه مورد استفاده قرار می گیرد، در حال حاضر گرانترین، کمیاب ترین و ظریف ترین نخ ها به شمار می رود. نخ های با نمره ۵۰ الی ۶۰ که فقط در ایران مورد استفاده قرار گرفته اند و برای اولین بار است که تولید می شوند. این نخ ها در آلمان تولید می شود. الیاف فرش ۱۵۰۰ شانه به این خاطر که ظریف هستند، در آن از بهترین مواد اولیه استفاده شده است و استحکام بسیار بالایی دارد و در نوع خود بی نظیر است.

  • تراکم فرش ۱۵۰۰ شانه

فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ دارد. این بالاترین تراکم در بین فرش های ماشینی است و با آخرین فرش نزدیک به این تراکم یعنی ۱۲۰۰ شانه، نزدیک به ۹۰۰ واحد اختلاف دیده می شود. این موضوع هم عامل بسیار مهمی در گرانتر بودن فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه است.

 

فرش 1500 شانه گرانترین فرش ماشینی

 

برای خرید گرانترین فرش ماشینی مراقب این نکات باشید.

با توجه به اینکه هزینه قابل توجهی صرف خرید گرانترین فرش ماشینی خواهد شد، باید در نظر داشته باشید که ممکن است فرش های تقلبی را به جای فرش اصل به شما بفروشند. بنابراین ما چند نکته را برای شما یادآوری می کنیم:

  • حتما فرش دارای برچسب تولید کننده باشد.

برچسبی که پشت فرش ماشینی می چسبانند، به عنوان شناسنامه فرش شناخته می شود. هر فرشی که شناسنامه نداشته باشد، قطعا هویت نخواهد داشت و اصالت آن مشخص نیست. پس این موضوع را به خوبی در هنگام خرید فرش رصد کنید. در شناسنامه فرش اطلاعاتی همچون تعداد رنگ، تراکم، تعداد شانه و دستگاه بافنده ذکر شده است.

  • حواستان به کیفیت فرش باشد.

فرش ماشینی با کیفیت های مختلفی به بازار عرضه می شود. گرانترین فرش های ماشینی با استفاده از گرانترین نخ های بازار یعنی نخ های اکریلیک هیت ست تولید می شوند. برای اینکه تشخیص دهید آیا فرش اکریلیک است یا خیر، بهتر است نخ خاب آن را بررسی کنید. نخ های اکریلیک ظاهری دانه دانه دارند و با چشم قابل تشخیص هستند. همچنین غیر از آن به مواردی همچون تکرار نقشه و بی عیب بودن بافت فرش ماشینی دقت داشته باشید.

2 نکته قبل از خرید گرانترین فرش ماشینی

4 thoughts on “گرانترین فرش ماشینی

  • ژانویه 7, 2021 در t 9:35 ب.ظ
    Permalink

    سلام وقت بخیر! میشه درباره فرش ۱۲۵۰ شانه هم توضیح بدین؟ چه فرقی با فرش ۱۲۰۰ شانه دارن؟ فرش ۱۲۰۰ شانه بهتره یا ۱۲۵۰ شانه؟

    پاسخ دادن
    • ژانویه 7, 2021 در t 11:42 ب.ظ
      Permalink

      سلام دوست من وقت شما هم بخیر باشه 😉💖 چرا که نه حتما! فرش ۱۲۵۰ شانه یک رده از فرش های ۱۲۰۰ شانه بالاتره و قطعا ظرافتش بیشتره و در نهایت میشه گفت که کیفیتش هم بیشتره! البته این اختلاف اونقدر ها هم چشمگیر نیست ولی اگه میخواین طرح های ظریف تری داشته باشین، فرش ۱۲۵۰ شانه خوبه ولی فرش گرانتریه نسبت به ۱۲۰۰ شانه. به طور کلی هرچی تعداد شانه و تراکم بیشتر باشه، فرش باکیفیت تر و با طرح های ظریف تری خواهیم داشت که صد البته قیمت بالاتری هم دارن

      پاسخ دادن
  • ژانویه 13, 2021 در t 5:04 ق.ظ
    Permalink

    سلام و عرض ادب، از کجا بفهمیم که برچسب یک فرش واقعی است؟

    پاسخ دادن
    • ژانویه 18, 2021 در t 2:47 ق.ظ
      Permalink

      سلام خدمت شما، دوست عزیز برچسب با توجه به شماره ثبتی کارخانه اعطا میشه و اگر شماره ثبت و شماره صنفی رو درون برچسب ندیدین، میتونین شک کنید که ممکنه برچسب تقلبی باشه!

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *