تشخیص فرش اصل

فرش اصل را چگونه تشخیص دهیم؟ راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی چیست؟ تشخیص فرش اکریلیک چگونه ممکن است؟ ایا می توان به راحتی فرش های غیر اصل و اصل را تشخیص داد؟ اگر به دنبال این هستید که جواب این سوالات را بگیرید، حتما توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها دنبال کنید. ما در این محتوا سعی کردیم محوریت بحث، درباره فرش اصل باشد و اینکه چگونه آن را از بقیه فرش ها تمییز دهیم.

فرش از دیرینه در ایران و جهان به عنوان یک پوشش برای جلوگیری از سختی و سردی زمین استفاده می شده است. کم کم انسان ها توانستند نقش های هنری هم روی فرش ها پیاده سازی کنند و اینگونه شد که فرش به یک اثار هنری ارزشمند تبدیل شد. امروزه از نظر بافت ۲ نوع فرش داریم، فرش ماشینی و فرش دستباف. فرش ماشینی همانطور که احتمالا می دانید در پروسه ای تمام اتوماتیک توسط دستگاه های بافنده تولید می شود، اما فرش های دستباف از دیرینه تاکنون با استفاده از هنر دست قالیبافان بر روی دار قالی بافته میشود.

تشخیص فرش اصل

 

به این خاطر که تولید هر دو نوع فرش افزایش یافته است، تشخیص فرش اصل در این صنعت به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از بهترین کیفیت و از بهترین جنس فرش خریداری کنید و یا حداقل بتوانید به تشخیص آن بپردازید.

تشخیص فرش اصل دستباف از فرش دستباف تقلبی

فرش دستباف یکی از گرانترین و با ارزش ترین کالاها حساب می شود. شما برای اینکه فرش دستباف بخرید، باید بهای زیادی پرداخت کنید و به همین دلیل باید کاملا حواستان باشد که چه محصولی را با چه کیفیت می خرید. از آنجا که بحث فرش دستباف حیاتی است، از شما میخواهیم در این بخش اطلاعاتی که راجع به تشخیص فرش اصل در اختیار شما قرار می دهیم را به خوبی فرا بگیرد.

  • در تشخیص فرش دستباف تقلبی به رنگ آن دقت کنید.

یکی از مهمترین نشانه هایی که می توان با استفاده از آن به اصل یا تقلبی بودن فرش دستباف پی برد، رنگ آن است. رنگ فرش دستباف با استفاده از رنگرزی طبیعی شکل گرفته است و به همین دلیل دارای کیفیت بالایی است. اما برای اطمینان از اصل بودن فرش، می توانید با یک پارچه خیس داغ، زیر و روی فرش دستباف بکشید، اگر رنگ قابل توجهی به دستمال سرایت کرد، پس قطعا فرش رنگ شده است و تقلبی است یا اینکه بی کیفیت بافته شده است. یادتان باشد، فرش دستباف را رنگ نمی کنند، بلکه از الیاف رنگی در بافت آن استفاده می کنند.

  • تشخیص فرش دستباف ابریشم اصل

فرش ابریشم گران ترین نوع فرش در جهان است. ابریشم به این خاطر که کمیاب و ارزشمند است، قیمت بسیار بالایی دارد. یکی از معروف ترین گونه های فرش دستباف در ایران، فرش دستباف ابریشم است. اما چگونه فرش ابریشم اصل را تشخیص دهیم؟ ما دو روش تضمینی برای شما در این بند از مطلب بیان می کنیم و با استفاده از آن خواهید توانست تشخیص دهید که آیا فرش شما ابریشم است یا خیر؟

اولین روش سوزاندن نخ ابریشم است. شما می توانید یک پرز از فرش دستباف را بکنید و آن را بسوزانید. در صورتیکه تغییر شکل به یک گلوله سیاه داد و بوی سوختن مو داشت، پس در نتیجه فرش دارای ابریشم طبیعی است.

دومین روش، دست کشیدن روی خاب فرش دستباف کاشان یا تبریز است. اگر برای مدت زیادی دست خود را روی فرش دستباف کشیدید و در آخر احساس کردید کف دستتان گرم شده است، می توان نتیجه گرفت که فرش مورد نظر از ابریشم طبیعی بافته شده است.

تشخیص فرش دستباف اصل

  • تشخیص فرش دستباف اصل از روی نقشه و طراحی

در فرش های دستبافی که توسط انسان بافته شده است، خطا به چشم میخورد. نبود این خطا یعنی فرش با ماشین بافته شده است و زیاد بودن خطا هم از مرغوبیت فرش می کاهد. یک فرش دستباف بر اساس یک نقشه کاغذی روبروی دست هنرمند قالیباف تولید می شود. بنابراین اگر به گلها دقت کنید و در آن خطای زیادی ببینید، یعنی اینکه فرش با عجله و توسط افراد غیر متخصص بافته شده است.

با استفاده از ۳ ترفند بالا می توانید فرش دستباف اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهید. حالا در ادامه میخواهیم به بررسی فرش اصل از نوع ماشینی بپردازیم.

تشخیص فرش ماشینی اصل

فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف تولید وسیع تری دارد و به همین دلیل برای خرید دم دست تر و ارزان تر است. برای خرید فرش ماشینی هم باید دقت کنید، چون با توجه به گرانی فرش در سال های اخیر، اشتباه در خرید فرش ماشینی، نتیجه اش از دست دادن سرمایه انبوهی برای شما خواهد بود. پس قبل از اینکه فرش ماشینی بخرید، بدانید که چه میخرید تا بعدا پشیمان نشوید و متضرر نباشید.

برای اینکه تشخیص دهیم یک فرش ماشینی اصل است یا خیر، باید چه کنیم؟

  • بررسی تراکم فرش ماشینی اصل

از مهمترین مولفه هایی که در شناسایی انواع فرش ماشینی به شما کمک می کند، تراکم فرش است. وقتی میخواهید فرش بخرید، قطعا متوجه می شوید که فرش های ماشینی بر اساس تعداد شانه و تراکم دسته بندی شده اند و قیمت آنها بر اساس همین مولفه تغییر می کند.

برای اینکه تشخیص دهید که آیا تراکم یک فرش ماشینی درست است یا خیر، می توانید از روشی که ما میگوییم استفاده کنید و فرش اصل را تشخیص دهید:

فرض کنید در فروشگاهی هستید و به شما میگویند این فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه است و تراکم آن ۳۶۰۰ می باشد. شما برای اینکه تشخیص دهید که ایا فرش مورد نظر مطابق این اطلاعات است یا خیر، باید تعداد شانه آن را خودتان حساب کنید. می گویند برای تعیین تعداد شانه می توان تعداد گره های یک متر از عرض فرش را شمرد. حالا با توجه به اینکه این مورد زیاد است، ما می گوییم در ۱۰ سانتی متر این کار را انجام دهید و عدد به دست آمده را در ۱۰ ضرب کنید.

حالا می توانید حتی در ۱ سانتی متر از عرض فرش این کار را انجام دهید. یعنی شمارش را در یک سانتی متر انجام دهید و سپس آن را در عدد ۱۰۰ ضرب کنید. برای مثال در فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه که در ابتدا عرض کردیم، باید در یک متر از عرض فرش ۱۲۰۰ گره دیده شود که در یک سانتی متر آن یعنی ۱۲ گره خواهد بود.

تشخیص فرش ماشینی اصل

  • تشخیص فرش اکریلیک

یکی از رایج ترین الیافی که برای نخ خاب فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد، نخ اکریلیک هیت ست است که دارای کیفیت بالایی است و به همین خاطر قیمت تقریبا بالاتری هم نسبت به مابقی الیاف صنعت فرش ماشینی دارد. تشخیص فرش اکریلیک راحت است و می توانید طبق روش های زیر عمل کنید:

در ابتدا می توانید برای تشخیص فرش اصل اکریلیک، دست خود را روی خاب فرش ماشینی بکشید. نخ های خاب به صورت دانه دانه از زیر دست شما رد می شوند. فرش اکریلیک را وقتی دست می کشید، نباید نخ های خاب یا پرز آن در هم کلافه شوند.

مطالعه کنید: مرکز خرید فرش در تهران

در دومین روش می توانید نخ خاب را بررسی کنید. این نخ ها از بالا به صورت دانه دانه دیده می شود و اگر یکی از آنها را جدا کنید، متوجه موضوع خواهید شد.

سومین روشی که می تواند به کمک شما در تشخیص فرش اکریلیک بیاید، استفاده از قابلمه داغ است. فرش های اکریلیک در برابر حرارت لحظه ای مقاوم هستند و مشکلی برای آن ها پیش نمی آید. اما اگر الیاف نخ خاب دچار سوختگی شد، حتما غیر اکریلیک است. یادتان باشد که در این امتحان بیش از اندازه قابلمه را روی فرش نگذارید، چون الیاف اکریلیک هم در برابر گرما، آستانه تحملی دارند و ممکن است آسیب ببینند یا بسوزند.

تشخیص فرش اکریلیک

  • برچسب پشت فرش ماشینی

یکی از بهترین و مطمئن ترین راه هایی که می توان با استفاده از آن به اصالت یک فرش ماشینی پی برد، برچسبی است که در پشت فرش به عنوان شناسنامه چسبانده می شود. در این برچسب اطلاعات کاملی از تراکم، تعداد شانه، دستگاه بافنده، تاریخ بافت، کد نظام صنفی، استاندارد فرش و الیاف به کار رفته ذکر شده است. شما با مطالعه آن می توانید به اصل بودن فرش ماشینی پی ببرید. اگر احساس می کنید برچسب تقلبی است، لطفا با نمایندگی کارخانه یا وزارت صمت تماس حاصل فرمایید و از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

  • بررسی ظاهر فرش ماشینی اصل

برای تشخیص فرش اصل ماشینی می توانید به بررسی ظاهر آن بپردازید. اگر دقت کرده باشید در توضیحاتی که درباره فرش دستباف اصل ارائه دادیم گفتیم، مقداری خطا در فرش های دستباف مشاهده می شود، اما خطا در فرش های ماشینی معنایی ندارد و نشان از بی کیفیت بودن آن خواهد داشت.

خطا در طراحی فرش و تکرار نقشه از مهمترین نشانه های یک فرش تقلبی ماشینی است و در صورتیکه این موارد را مشاهده کردید، مطمئن باشید فرشی که میخرید با استفاده از دستگاه های قدیمی و با کیفیت بسیار پایین بافته شده است.

دومین مورد در فرش ماشینی، رنگ آن است. رنگ فرش نباید در جاهای مختلف ناهمسان باشد، چرا که رنگ ها، همگی نخ هستند و در مرحله بافندگی در هم تنیده شده اند تا یک فرش ماشینی به دست ما رسیده است. پس در نظر داشته باشید که ظاهر رنگی پریشان با رنگ هایی که در جاهای مختلف دارای عدم یکنواختی هستند، می تواند یک علامت بزرگ برای شما باشد که فرش روبروی شما، یک فرش بی کیفیت و غیر اصل است.

  • تطابق تعداد شانه و تراکم

هر فرش ماشینی اصلی که تولید می شود، با یک تعداد شانه و تراکم خاصی در بازار عرضه می شود. با این نکته ساده می توان خیلی راحت و بدون دردسر متوجه شد که فرش مورد نظر تقلبی است یا اصل است.

فرش ۷۰۰ شانه یکی از انواع فرش ماشینی پرفروش است که با تراکم های مختلفی در بازار عرضه می شود. اما نوع اصل آن با تراکم واقعی ۲۵۵۰ در بازار موجود خواهد بود. فرش ۷۰۰ شانه تقلبی معمولا دارای تراکم خیلی پایین مثل ۱۵۰۰ یا ۱۸۰۰ می باشد و این نکته را خیلی جدی بگیرید.

فرش ۱۰۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰، فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ و فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ باید در بازار عرضه شود، در غیر اینصورت، فرش ماشینی مورد نظر اصل نیست.

فرش ارزان از کجا بخرم؟

حالا متوجه شدید که فرش اصل را چگونه تشخیص دهید. اما به نظر شما برای خرید یک فرش ماشینی و یا دستباف اصل، باید به کدام فروشگاه مراجعه کرد. اگر بخواهیم اینترنتی خرید کنیم، آیا همه فروشگاه های اینترنتی قابل اعتماد هستند؟

فرش اصل را از کجا بخریم؟

فروشگاه های زیادی هستند که اقدام به ارائه انواع فرش ماشینی و فرش دستباف می کنند. اما ما به شما یک فروشگاه اینترنتی معرفی می کنیم که از نامش پیدا است، کیفیت محصولاتی را که ارائه می کند. فروشگاه اینترنتی فرش اصل یک برند مطمئن برای خرید فرش می باشد. شما را دعوت می کنیم که حتما از این فروشگاه دیدن فرمایید.

فروشگاه فرش اصل

از مهمترین ویژگی هایی که می توان برای این فروشگاه مطمئن نام برد:

  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.

مهمترین مجوزی که هر فروشگاه اینترنتی باید برای عرضه محصولات خود داشته باشد، نماد اعتماد الکترونیکی است. در فروشگاه اینترنتی فرش اصل، می توانید نماد اعتماد الکترونیکی را بررسی کنید و از آن مطمئن شوید.

  • یک شرکت ثبت شده است.

شرکت طرح و گره فردوس پارسی (سهامی خاص) با شماره ۶۲۹۹ ثبت شده است و می توانید آن را از مراجع ذیصلاح استعلام بگیرید.

فرش اصل در نمایشگاه فرش برلین

  • دارای ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی و فروش فرش است.

فروشگاه اینترنتی فرش اصل، در حدود ۱۵ سال است که در زمینه فرش ماشینی و دستباف فعالیت می کند. این تجربه در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید بهترین خرید خود را تجربه کنید.

  • عرضه محصولات به صورت مستقیم از کارخانه خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی فرش اصل، واسطه نیست، بلکه عرضه کننده مستقیم فرش از انواع معتبرترین کارخانه ها می باشد و شما می توانید با خیال راحت از این فروشگاه اینترنتی خرید خود را انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی فرش اصل

  • دارای درگاه مستقیم بانکی است.

یکی از بهترین روش ها برای تشخیص یک فروشگاه معتبر، داشتن درگاه مستقیم بانکی است که فقط به فروشگاه های با سابقه و با تجربه اینترنتی اعطا می شود. با خیال راحت خرید کنید و امن پرداخت کنید.

  • دارای تنوع بالای محصولات است.

محصولات متنوعی اعم از انواع فرش ماشینی ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه، ۱۵۰۰ شانه، فرش مدرن، گلیم فرش، فرش وینتیج، فرش ترک، فرش دستباف کاشان و غیره را می توانید در این فروشگاه ملاحظه فرمایید و اقدام به خرید آن کنید.

فرش اصل در نمایشگاه فرش ترکیه 2019

 

محصولات فروشگاه فرش اصل

فروشگاه اینترنتی فرش اصل محصولات زیادی عرضه می کند، اما مهمترین آنها عبارتند از:

محصولات فرش اصل

  • فرش وینتیج

فرش وینتیج یا کهنه نما یکی از محبوب ترین فرش های ماشینی در سال های اخیر است که استقبال از آن رشد قابل توجهی داشته است. فرش کهنه نما یا وینتیج یک فرش ماشینی است که به سبک فرش های آنتیک و عتیقه طراحی شده است. انواع جدیدترین مدلهای آن را می توانید مشاهده کنید.

۱- فرش وینتیج طرح آدینه 

فرش وینتیج اصل طرح آدینه

۲- فرش وینتیج طرح داریوش

 

فرش وینتیج اصل طرح داریوش

۳- فرش وینتیج طرح خورشید

 

فرش وینتیج اصل طرح خورشید

  • فرش مدرن

فرش مدرن از معروف ترین فرش های ماشینی است. این فرش ها دارای ظاهری متفاوت با فرش های سنتی و کلاسیک ایرانی هستند و به خاطر سادگی و رنگ بندی های خاصی که داشتند، معروف هستند.

نمونه فرش مدرن فروشگاه فرش اصل

  • فرش آشپزخانه ترک

یکی دیگر از محصولات فروشگاه اینترنتی فرش اصل، فرش آشپزخانه است. فرش آشپزخانه ترک می تواند یک جلوه زیبا به آشپزخانه شما بدهد.

فرش آشپزخانه فرش اصل

  • فرش ۷۰۰ شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه هم از مهمترین محصولات فرش کاشان است که با قیمت مناسب در این فروشگاه به عرضه می رسد.

 

می توانید در بالا محصولات فرش ۷۰۰ شانه را که در فروشگاه اینترنتی فرش اصل عرضه می شوند، مشاهده فرمایید.

 

 

  • فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته هم از دیگر محصولاتی است که می توانید در این فروشگاه داشته باشید و آن را زیر قیمت خریداری فرمایید.

  • فرش دستباف کاشان

فرش دستباف کاشان از محبوب ترین انواع فرش دستباف در ایران و جهان می باشد که برای خرید آن نباید از هر فروشگاهی اقدام کرد. در فروشگاه فرش اصل، می توانید فرش های دستباف کاشان را زیر قیمت و با امکان مشاهده حضوری درب منزل خودتان، خریداری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *