فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس

در این مطلب میخواهیم به بررسی فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس بپردازیم و اینکه چه ویژگی هایی دارند و نسبت به مابقی فرش های ۱۲۰۰ شانه دارای چه مزیت هایی هستند؟

فرش های تولید شده از کارخانه های فرش هر کدام برند خاص خود را دارند که فرش پاتریس از معروف ترین برند های تولیدی فرش می باشد و همچنین فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس نیز از بهترین فرش های بافته شده این برند است و همچنین امروزه بسیاری از کارخانه های تولید فرش سعی دارند که محصولات خود را با بالاترین کیفیت به بازار فرش عرضه کنند که فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس جزو محصولات موفق کارخانه تولیدی خود می باشد.

خرید فرش 1200 شانه پاتریس

ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس

در ادامه میخواهیم به بررسی ویژگی های فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه محصول پاتریس بپردازیم:

ابعاد فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس

فرش پاتریس در ابعاد و طرح های متفاوتی فرش ها را تولید می کند که می توان به فرش ۴ متری ۱۲۰۰ شانه، فرش ۶ متری ۱۲۰۰ شانه، فرش ۹ متری ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه اشاره کرد.

فرش ها در تمامی این ابعاد فرش ماشینی هستند یعنی توسط ماشین بافته می شوند اما به دلیل تعداد شانه و تراکم بالای آن ها و نیز ظرافت و زیبایی، خیلی زیاد شبیه فرش های دستباف هستند.

طرح فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس

همانطور که گفتیم فرش پاتریس در طرح ها و رنگ های متفاوتی بافته می شود اما یکی از پرفروش ترین طرح های فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس طرح بهار رنگ کرم ریز بافت است، طرح این فرش به دلیل ظرافت بسیار بالایی که در آن به کار برده شده است زیبایی این فرش را دو چندان کرده است.

الیاف مورد استفاده فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس

نخ خاب به کار برده شده در این فرش از نوع اکریلیک است، الیاف اکریلیک دارای کیفیت بسیار بالا بوده به دلیل اینکه یک نوع الیاف مصنوعی پشم طبیعی به شمار می رود.

از ویژگی های الیاف اکریلیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الیاف اکریلیک می توانند گرما را در خود حفظ کنند

این الیاف رطوبت بسیار کمی را به خود جذب می کنند

الیاف اکریلیک نسبت به دیگر الیاف کربن دی اکسید کمتری را تولید می کنند

در نتیجه نخ های اکریلیک نسبت به نخ های دیگر از کیفیت و زیبایی بیشتری برخوردار است و اکثر کارخانه ها تمایل دارند از این نوع الیاف برای بافت فرش های خود استفاده کنند.

طرح های فرش 1200 شانه پاتریس

طرح های بافته شده فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس

طرح ترنم، طرح خشتی، طرح ثنا، تمنا، ترنج، ترانه، آذرخش، ویولت، سیمرغ، گلشن، شکارگاه، گلشید، آرتمیس و… از فرش های پاتریس ۱۲۰۰ شانه به شمار می روند.

زمینه فرش ها در رنگبندی ها مختلفی بافته می شوند به عنوان مثال: کرم-سرمه ای-آبی-نقره ای-طلایی-سبز-بژ

طرح سیمرغ در رنگ های آبی، کرم، بادمجانی و سرمه ای

طرح آرتمیس در رنگ های سرمه ای و آبی بافته می شوند

فرش ۱۲۰۰ شانه با طرح مشکات قهوه ای، این فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس با تراکم ۳۶۰۰ و در ۸ رنگ وجود دارد که طرح آن بسیار شبیه به طرح جام توسط بروز ترین دستگاه یعنی دستگاه شونهر آلمان با بهترین کیفیت بافته می شود.

این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های بافت فرش ماشینی می باشد که محصولات را در ریز ترین حالت ممکن می بافد، که این طرح نیز در متراژ های ۴ متری، ۶ متری، ۹ متری و ۱۲ متری و بسیار ریز بافت در ۵ رنگ متفاوت ، در سایز یک و نیم در یک متر بافته می شوند.

همچنین توصیه می کنیم بخوانید: فرش ۱۲۰۰ شانه بهتر است یا ۱۰۰۰ شانه؟

یکی از زیبا ترین طرح های فرش پاتریس، طرح افشان با تراکم ۲۵۵۰ است و این طرح در تعداد شانه های متفاوت مثل فرش ۷۰۰ شانه، فرش ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه بافته می شود.

تمامی این فرش ها با بالاترین تکنولوژی روز دنیا تولید می شوند و به همین دلیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

فرش های پاتریس در تعداد شانه های ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ شانه بافته و تولید می شوند که فرش ۱۲۰۰ شانه پاتریس از بین این ها از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *