فرش مدرن ایرانی

فرش مدرن ایرانی بخریم یا خارجی؟ فرش مدرن بلژیکی بهتره یا فرش ایرانی؟ فرش مدرن بخریم یا نه؟ از کجا فرش مدرن بخریم؟ همه اینها سوالاتی است که در مورد فرش های مدرن پرسیده می شود و برای خیلی از عزیزان در داخل کشورمان هنوز که هنوز است جای ابهام دارد. به همین دلیل ما سعی کردیم که این سوالات را مطرح کنیم و پاسخ آن را برای شما عزیزان بیان کنیم تا بتوانید سوالات خود را به خوبی و به صورت مختصر و مفید پاسخ بگیرید. پس با ما همراه باشید و این مطلب از مجله اینترنتی فرش اصل که درباره فرش مدرن ایرانی نوشتیم را بخوانید و لذت ببرید.

فرش مدرن ایرانی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فرش مدرن ایرانی یکی از جدیدترین محصولات در صنعت فرش ماشینی ایران است. همانطور که باید بدانید ایران و یا بهتر است بگوییم کاشان، پایتخت فرش ماشینی در جهان شناخته می شود که بیش از ۵۰ سال است این صنعت را در خود فعال می بیند. به علت استقبال مردم از فرش های ماشینی، روز به روز این صنعت در ایران گسترش می یابد و تولیدکننده های بیشتری به این صنعت اضافه می شوند.

با توجه به اینکه رقابت در ایران زیاد است و همچنین روز به روز سلیقه مردم تغییر می کند، فرش های نوینی وارد بازار می شوند. یکی از این فرش های نوین که باید به آن اشاره کرد، فرش مدرن است. فرش مدرن دقیقا برای افرادی تولید می شود که سلیقه فرش های کلاسیک را نمی پسندند و دوست دارند فرش های خاص در منزل خود استفاده کنند. اگر چه هنوز هم که هنوز است بسیاری از مردم در ایران از فرش های کلاسیک استقبال می کنند، اما عده ای هم هستند که برای قیمت کمتر و طرح خاص تر و ساده تر به دنبال فرش های فانتزی هستند.

فرش مدرن قبل از اینکه در ایران تولید شود، در کشورهایی مثل اتریش، بلژیک، ترکیه، آلمان و غیره تولید می شد. به همین دلیل ایران تا چندین سال واردات این فرش های ماشینی را انجام می داد. تا اینکه تولیدکنندگان فرش ماشینی در داخل کشور، کم کم تصمیم گرفتند که خط تولید فرش های ماشینی مدرن را در ایران راه اندازی کنند و به جای خروج ارز از کشور، تولید داخلی را به بازار تزریق کنند و جلوی این واردات گرفته شود. هم اکنون ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان نخست فرش مدرن در جهان شناخته می شود و صادرات به دیگر کشورها را هم دارد.

فرش مدرن ایرانی نسبت به فرش های مدرن سایر کشورها مثل فرش مدرن بلژیکی از خصوصیات زیر برخوردار است:

  • دارای کیفیت بسیار بالاتری است!

در ایران به علت استفاده از جدیدترین دستگاه های بافنده، کیفیت فرش هایی که تولید می شوند بسیار بیشتر از کیفیت فرش های مدرن خارجی است. حتی فرش های بلژیکی مدرن هم که در دنیا معروف هستند، از نظر تکنولوزی و کیفیت بافت از فرش های مدرن ایرانی عقب تر هستند.

همچنین در ایران برای تولید فرش مدرن از بهترین الیاف و مواد اولیه استفاده می شود. این الیاف از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و از کشور آلمان وارد می شوند. طبیعتا استفاده از الیاف باکیفیت در فرش مدرن سبب افزایش دوام و ماندگاری فرش می شود که در رقابت با فرش های مدرن دیگر کشورها، کیفیت فرش های ایرانی زبانزد است.

  • دارای طرح و رنگ جدیدتری است!

به علت اینکه در ایران طراحان زیادی حضور دارند و برا اینکه طرح ها به فروش بروند، نیازمند خلاقیت است، فرش های ماشینی مدرنی که در ایران تولید می شوند، از نظر طرح و رنگ از مابقی کشورها بهتر و با کیفیت تر هستند. یعنی خلاقیت در طراحی فرش های مدرن ایرانی بسیار بیشتر از فرش های مدرن خارجی است.

  • قیمت فرش فانتزی ایرانی کمتر است!

قطعا قیمت فرش های مدرن ایرانی نسبت به فرش های مدرن بلژیکی و ترکی پایین تر است، چرا که هم در کشور خودمان تولید می شود و هم اینکه دارای تولید انبوه است. همچنین رقابت بالای تولید فرش در ایران سبب کاهش قیمت ها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *