قیمت گبه ماشینی

قیمت گبه ماشینی که نوعی از فرش های جدید و فانتزی هستند بسیار مناسب تر از دیگر فرش ها می باشد و به دلیل قیمت پایین این محصولات زیبا و به دلیل داشتن طرح های سنتی و عشایری ، تقاضای فرش های گبه ماشینی بالا رفته است و فروشگاه فرش اصل ، این فرش های طرح عشایری و سنتی را به قیمت درب کارخانه به فروش می رساند .
فرش ماشینی
 که گونه پر فروش کف پوش ها هستند ، نوع مصنوعی از فرش های دستبافت یا قالی  هستند که بر خلاف فرش های دستبافت توسط ماشین آلات و دستگاه ها بافته شده اند . تفاوت اصلی فرش های ماشینی با قالی که همان فرش دستبافت است در نوع بافت می باشد . بافته شدن با دستگاه محصولی را عرضه می کند که طی ۵۰ سال اخیر به آن رسیده ایم . فرش های ماشینی به دلیل بافته شدن توسط دستگاه ، سرعت بالا و بازده بیشتر نسبت به نوع دستبافت ، ارزان تر بودن مواد اولیه در عین داشتن کیفیت مناسب و … دارای قیمتی ارزان تر هستند . در کل بافت ساده تر و آسان تر فرش های ماشینی را برای استفاده عموم مناسب تر کرده است . خریداران فرش های ماشینی به حدی زیاد هستند که در حال حاضر کف پوش غالب در خانه ها خصوصا منازل ایرانیان همین فرش های ماشینی است که در شهر کاشان با بهترین کیفیت ، زیبا ترین طرح و ارزان ترین قیمت به فروش می رسند .
کارخانه های تولید فرش کاشان بهترین محصولات ماشینی را تولید و به تمام جهان عرضه می کنند . فرش های ماشینی فاخری که به علت رقابت تنگاتنگ روز به روز در حال نو شدن و جدید تر شدن هستند . برای نمونه گروه تولید فرش  و قالی اصل در راستای خدمت رسانی بهتر و جذب مشتری طرح ها و متد های جدیدی از فرش های ماشینی را تولید کرده است . اخیرا فرش های گبه که نوعی فرش ماشینی مدرن و جدید هستند از سوی گروه تولیدی فرش اصل با بهترین ویژگی ها وارد بازار شده است . خریداران فرش های گبه افراد خاصی هستند با سلیقه و رجحان متفاوت از خریداران فرش های سنتی و کلاسیک .
خرید فرش های مدرن و جدید که گاها فانتزی هم نامیده می شوند ، باب میل صاحب خانه هایی است که به هر دلیل تمایلی به پهن کردن متدهای سنتی و کلاسیک را در فضای خانه ندارند . فرش های مدرن خصوصا از نوع گبه فرش اصل برای اتاق خواب ها بسیار مناسب است .
معرفی فرش ماشینی گبه
تا کنون معنای لغوی گبه شناخته شده نیست اما در اصطلاح گبه به فرش هایی گفته می شود که دارای ارتفاع نخ خاب زیاد باشند . بافت درشت ، ضخامت ، و زمخت بودن بافته ویژگی هایی است که به شناخت فرش های گبه توسط افراد عامی کمک می کند . با توجه به نوپا بودن فرش های گبه می توان گفت هنوز جای کار در مورد این بافته ها وجود دارد و توجه به طرح های اولیه فرش های گبه به ما نشان می دهد که سادگی در عین زیبایی در طرح های نقش بسته بر فرش های گبه خصوصا نوع دستبافت رعایت شده است . فرش های مذکور عمدتا ساده ، بدون طرح و نقش ، تک رنگ و بر اساس تصور ذهنی بافنده یا طراح بافته می شود ..
درباره فرش گبه ماشینی
فرش گبه ماشینی فرش اصل مانند سایر بافته های ماشینی از محصولات دستبافت الهام گرفته شده اند . بی شک ارزش مادی و هنری فرش دستبافت گبه از فرش ماشینی گبه بیشتر است اما قیمت مناسب تر بافته های ماشینی توجه مخاطبین را جلب کرده است . با وجود وجاهت بالا در بافته های دستبافت ، زیبایی فرش های ماشینی فرش اصل هم قابل توجه است . کارخانه فرش اصل برای تولید محصولات خود از بهترین تکنولوژی ، بالا ترین کیفیت ، پربازده ترین نیروی تولید و با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده می کند . نرم افزار های کامپیوتری و بکارگیری متد های روز دنیا تا حد امکان خطای تولید محصولات دستبافت را کاهش داده و موجبات مرغوبیت فرش های ماشینی گروه تولیدی اصل را فراهم آورده است .
الیاف فرش گبه
برای داشتن فرش ماشینی با کیفیت از هر نوعی مواد اولیه و دستگاه های بافت اهمیت خاصی دارند . کارخانه فرش اصل بهترین مواد مصرفی را بکار می گیرد . مواد اولیه ای که بنا بر خرید مستقیم از وارد کننده دارای قیمت مناسبی هستند و دلیل اصلی قیمت مناسب محصولات خواهند بود . فرش های گبه تولید شده در فرش های فروشگاه اصل در کنار داشتن مواد اولیه ناب و درجه یک با دستگاه های پیشرفته و متدهای جدید تولید شده اند . توان بالای کارخانه فرش اصل در ارائه محصولات سطح رقابت محصولات را بالا برده و در دنیای بزرگ فرش و قالی حرفی برای گفتن بوجود آورده است .
در تولیدات ماشینی سه نوع نخ به ترتیب کیفیت تحت عنوان : الیاف الرولیک ، پلی استر و بی سی اف بکار گرفته می شود . فرش ماشینی گبه به علت کاربردی که دارند عموما از نخ پلی استر یا بی سی اف  مرغوب بافته می شوند . فرش های گبه ماشینی فروشگاه فرش اصل از نخ پلی استر با کیفیتی استفاده می کند که نسبت به الیاف اکرولیک ارزان تر بوده ، مقاومت بالایی دارد و در نهایت در برابر شست و شو و انواع مواد شوینده سرسختانه می ایستد و تغییر رنگ و شل شدگی و … نخواهد داشت .
الیاف بی سی اف هم در تولیدات فانتزی مورد استفاده قرار می گیرند اما استفاده از الیاف پلی استر عمومیت و محبوبیت بیشتری دارد .
 طرح و کیفیت فرش ماشینی گبه
فرش ماشینی گبه در واقع محصولی است که از نظر طرح و رنگ ما بین فرش های ماشینی رایج و گلیم فرش ها هستند به علت شباهت ظاهری بالای فرش های گبه به گلیم فرش ها ، توسط افراد عادی با گلیم فرش ها اشتباه گرفته می شوند اما در حقیقت این دو کاملا از یکدیگر متفاوت هستند . طول نخ خاب بالا و ضخامت بیشتر گلیم فرش ها از تفاوت ها اساسی است که فرش های گبه با گلیم فرش دارند .
ویژگی های خاص فرش های گبه ماشینی
فرش های گبه از انواع فرش هایی هستند که به علت ویژگی های خاص به شهرت رسیده اند . خاص بودن ویژگی هایی که در این قسمت مورد اشاره قرار می گیرد ما را در علت محبوبیت فرش های گبه فروشگاه فرش اصل راهنمایی خواهد نمود .
نگهداری فرش گبه ماشینی
اگر فرش گبه ماشینی در منزل دارید باید بدانید که نکات مربوط به نگهداری از فرش گبه ماشینی با سایر کف پوش ها تفاوت هایی دارد . در وهله اول باید توان تشخیص فرش گبه های هندی از گبه های ایرانی را داشته باشید . معمولا گبه های هندی به علت داشتن شباهت زیاد با گبه های ایرانی توسط فروشندگان به جای یکدیگر به فروش می رسند . تولید کننده های هندی با تقلید از کارخانه های ماهر ایرانی محصولاتی تولید کرده اند که از نظر ظاهری بسیار شبیه به فرش های گبه ایرانی بوده اما از نظر کیفیت متفاوت هستند . مهم ترین عامل که این تفاوت کیفیت را بوجود اورده است ، تفاوت در الیاف است . کیفیت الیاف و پشم به کار گرفته شده در محصولات ایرانی بهتر از مواد اولیه تولیدات هندی است . کیفیت بالای مواد اولیه در فرش های گبه ایرانی دوام و ماندگاری بالا تری به همراه آورده است . فرش ها در معرض خطراتی از جمله بیدزدگی هستند ، برای جلوگیری از بیدزدگی فرش گبه لازم است پشت و روی فرش را به حشره‌کش آغشته نماییم تا بید توان نفوذ به آن را نداشته باشد . استفاده از محلول های خاص شیمیایی هنگام شست و شو تا مدت ها بافته را از بیدزدگی محافظت می کند . اگر قصد دارید فرش را بصورت لول شده نگهداری نمایید و مورد استفاده نخواهد بود ، علاوه بر رعایت خشکی و عدم رطوبت در فضا باید از تنباکو ، نفتالین و مواردی مشابه برای جلوگیری از رشد بید استفاده نماییم .
برای خرید فرش گبه ماشینی ارزان قیمت ، کمک گرفتن از فروشگاه اینترنتی فرش اصل بسیار توصیه می شود همانطور که در مقالات مختلف اشاره شده است خرید یک تخته فرش از فروشگاه اینترنتی مزیت هایی دارد که در هیچ روش دیگری به چشم نمیخورد . امکان خرید فرش گبه ارزان قیمت ، با کیفیت ، زیبا ، با دوام و در یک کلام مرغوب از فروشگاه اینترنتی فرش اصل امکان پذیر است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *