قیمت فرش دستبافت کاشان ۹ متری

برای بررسی قیمت فرش های ۹ متری دستباف کاشان ، ۶ متری و ۱۲ متری به سایت فرش اصل مراجعه کنید و یا با شماره ۰۳۱۵۵۵۸۳۶۳۵- ۰۹۱۳۳۶۲۳۷۸۹ تماس بگیرید .
فرش های دستباف و ماشینی کاشان
 محبوب ترین کف پوش ها برای صاحب خانه ها خصوصا ایرانیان هستند . تا سال ۱۳۵۰ که اولین کارخانه های تولید فرش ماشینی در کاشان تأسیس شد محبوبیت و استفاده از فرش ها تا این حد شناخته شده نبود چراکه قیمت فرش های دستبافت به حدی بالا بوده که از توان خرید بسیاری از صاحب خانه ها خارج بوده و این کالا باب استفاده در خانه اعیان و اشراف بوده است . در سال ۱۳۵۰ اولین کارخانه تولید فرش ماشینی در شهرک صنعتی راوند در اطراف شهر کاشان راه اندازی شد و ابتدایی ترین فرش های ماشینی را وارد بازار کرد . حتی در آن زمان هم تولید کننده فرش های ماشینی تصور نمی کرد که تا این حد از محصول تولیدی وی استقبال شود ، در حالی که فرش های ماشینی برای خریداران به عنوان بهترین جایگزین برای فرش های دستبافت شناخته شد . با وجود آنکه خرید فرش های ماشینی و استقبال از آن بسیار زیاد و غیر قابل پیش بینی بود ، فرش های دستبافت اعتبار و ارزش خود را در بازار از دست نداده و هنوز هم قالی های دستبافت کاشان در خانه اعیان و اشراف جایگاه ویژه ای دارند . هرچند خریداران فرش های ماشینی را به علت قیمت کم تر مورد تقاضا قرار می دهند ، اما فرش های دستبافت نیز مشتریان خاص خود را از دست نداده است .
قیمت فرش های دستبافت به موارد متعددی وابسته است که آگاهی از این موارد و نحوه تعیین قیمت در انتخاب و خرید برای ما موثر خواهد بود . ابعاد قالی های دستباف بر قیمت آن تاثیر بسزایی دارد . برای مثال قیمت فرش دستباف ۹ متری کاشان از قیمت فرش دستباف ۱۲ متری پایین تر است که در ادامه در مورد قیمت قالی های دستباف بیشتر توضیح می دهیم .
قیمت فرش های دستبافت
واضحا می دانیم که فرش های دستبافت از فرش های ماشینی گران تر هستند . دلایل مختلفی برای قیمت گذاری در هر محصولی وجود دارد اما مهم ترین آن ها را در این قسمت مورد بررسی قرار می دهیم . به یاد داشته باشید که در بررسی تعیین قیمت فرش های دستبافت ۹ متری کارخانه فرش اصل به عنوان کیس یا نمونه در نظر گرفته شده اند چراکه کیفیت و زیبایی محصولات بسیار بالاست و فرش های ۹ متر بیشترین فروش را در بین محصولات به خود اختصاص داده اند .
۱- مواد اولیه که شامل نخ خاب ، نخ تار و نخ پود هستند بیشترین سهم قیمت فرش را توضیح می دهند . عمده فرش های دستبافت در نخ تار و پود مشترک هستند اما هرچه کیفیت الیاف و کیفیت رنگ و زیبایی و درخشندگی نخ خاب بیشتر باشد قیمت محصول بیشتر خواهد بود . هرچه ابعاد فرش بزرگ تر باشد ، مواد اولیه مصرفی بیشتر بوده و تولید کننده نیازمند هزینه بیشتری  جهت تولید خواهد بود . از این رو فرش های ۶ متر نسبت به فرش های ۹ متر مشابه ارزان تر و فرش های ۹ متر ، نسبت به فرش های ۱۲ متر مشابه گران قیمت تر خواهد بود .
۲- فرش های دستبافت ظرافت بافت و ریز بافی خاصی دارند . از این رو طرح هایی که برای فرش های دستبافت در نظر گرفته می شود دارای نگاره های اصیل ، شلوغ و ظریف هستند و می دانیم نقشه هایی که بنا بر داشتن نگاه های پر پیچ و خم زیباتر تشخیص داده شوند ، گران قیمت تر خواهند بود . نمی توان فرش دستبافتی با نگاره های درشت و طرح های خلوت یافت . چراکه ارزش هنری این محصولات به شلوغی طرح بستگی دارد .
۳- زمان مورد نیاز برای بافت فرش های دستبافت بسیار بیشتر از فرش های ماشینی است . از طرفی یک تخته فرش ۶ متر زمان کم تری برای بافته شدن نسبت به یک تخته فرش ۹ متر لازم دارد . به همین ترتیب هرچه ابعاد فرش بیشتر باشد و مساحت فرش بالا تر رود زمان مورد نیاز بافته شدن بیشتر بوده و گران قیمت تر خواهد بود .
خرید فرش دستبافت ۹ متر به قیمت مناسب
در بالا اشاره شد به این موضوع که فرش های دستبافت پس از بافته شدن به دست دلالان سپرده شده و دلالان یا واسطه گران مسئولیت حمل و انتقال فرش های دستبافت را از کارگاه یا منزل بافنده به کارخانه دارند . در این حین به علت عدم هیچ گونه نظارتی سود واسطه بصورت غیر منطقی ارزش گذاری شده و به میزان زیادی بر قیمت محصول می افزاید . این روال بار دیگر هنگام ورود فرش دستبافت ۹ متر به بازار های فیزیکی رخ می دهد . حال انکه فروشگاه اینترنتی فرش اصل با حذف هر دو واسطه و خرید مستقیم فرش های دستباف از بافندگان و عرضه مستقیم در فروشگاه اینترنتی خود ، تا حد زیادی قیمت فرش های ۹ متری را کاهش خواهد داد . برای داشتن فرش ماشینی ۹ متر به قیمت مناسب و ویژگی های فنی و ظاهری اعلا وارد فروشگاه اینترنتی فرش اصل شده و از بین محصولات ناب ، انتخاب نمایید .
فرش های دستبافت
بافت فرش های دستبافت به حدی تاریخی است که بررسی سیر تحول آن زمان زیادی را طلب می کند . فرش های دستبافت طی روندی بسیار آهسته اما پیوسته و طولانی انجام گرفته و منشأ تولید و بافت این محصولات ، فرش هایی بودند که توسط عشایر و روستاییان به کمک پشم و کرک حیوانات پرورش داده شده توسط عشایر به سبک و سیاق سنتی بافته می شده اند . اولین بافته ها که شروعی برای تولید فرش های دستبافت زیبا و جذاب امروزی هستند ، کف پوش هایی بودند با الیاف ریسیده شده از دل طبیعت ، بر دار های قالی بافته می شدند که توسط مردمان روستا ساخته شده بود و در مقابل دستگاه های و ماشین الات بافت امروزی بسیار ساده و ابتدایی می نمودند . طرح های ایجاد شده بر روی فرش های دستبافت آن دوران از ذهن و تجسمات بافندگان نشئت می گرفت و زیبا آن که در ذهن بافنده چیزی جز طبیعت و برگ و درخت و حیوانات و … وجود نداشته است .
رفته رفته دار های قالی پیشرفت کرد و الیاف به عنوان مواد اولیه رنگ و رویی جدید گرفت . ریسیده شدن نخ هایی که به عنوان نخ خاب م.ورد استفاده قرار می گرفتند ، توسط دستگاه از طرفی و داشتن طرح و نقشه از پیش تعیین شده از طرف دیگر فرش های دستبافت را زیبا تر و جذاب تر نمود . برای خلق یک اثر هنری هیچ محدودیتی وجود ندارد و از این رو فرش های دستبافت روز به روز در حال پیشرفت و زیبا تر شدن هستند .
مانند هر اثر هنری دیگری ، فرش های دستبافت نیز به عنوان بهترین صنایع دستی ایران در جهان به شهرت رسیده اند . فرش های دستبافت در حال حاضر با فرش های دستبافت در زمان های گذشته تغییرات زیادی داشته اند . در واقع درحال حاضر فرش های دستبافت تحت برند های تولید فرش ماشینی به فروش می رسند و دلیل آن هم لزوم مرحله آهار و پرداخت برای فرش های دستبافت است که منجر به زیبا تر شدن و جذاب تر شدن بافته می شود .
مرحله پردازش در فرش های دستبافت ۹ متری
فرش ها چه از نوع ماشینی و چه از نوع دستبافت قبل از وارد شدن به بازار های فرش و قالی مرحله ای را تحت عنوان مرحله آهار ، پردازش یا پرداخت از سر می گذرانند و چون این مرحله در کارخانه های فرش بافی انجام می شود فرش های دستبافت پس از بافته شدن در کارگاه ها یا خانه ها وارد کارخانه شده و از مرحله آهار عبور می کنند . فرش های دستبافت توسط دلالان از بافندگان خریداری شده و به کارخانه سپرده می شوند . در این قسمت است که اختلافات قیمتی بالایی را شاهد خواهیم بود که در ادامه توضیح داده خواهد شد . در کارخانه فرش اصل که مرحله آهار بسیار جدی گرفته شده است ، فرش از جهات مختلفی مانند قرینگی طرح و رنگ ، صحیح بودن ابعاد با در نظر گرفتن واریانس اندک ، عدم نخ دررفتگی و خطا در بافت ، عدم تکرار بافت ، تطبیق شانه و تراکم و … با اهداف از پیش تعیین شده و … مورد بررسی قرار می گیرد . نقص در هر کدام از ویژگی های فنی یا ظاهری از نظر متخصصین پردازش دور نبوده و در صورت امکان رفع خواهد شد اما اگر عیب غیر قابل رفع باشد به هیچ وجه وارد بازار نخواهد شد چرا که تخصص تولید کننده فرش اصل ، ارائه و عرضه فرش های دستباف درجه یک و ناب است . با این وجود ممکن است کارخانه های دیگر فرش های عیب دار خود را تحت گرید های دو یا سه وارد بازار نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *