فرش پلی استر ۷۰۰ شانه

در این مطلب میخواهیم در مورد فرش پلی استر ۷۰۰ شانه صحبت کنیم، اینکه آیا این فرش ها مناسبند؟ بخریم یا نخریم؟ همه را در این مطلب باز می کنیم و شما می توانید آن را مطالعه فرمایید.

در حال حاضر فرش ها با الیاف گوناگونی بافته می شود و در زمان های قدیم استفاده از الیاف طبیعی نسبت به امروزه بیشتر بوده است، در سال های اخیر به دلیل افزایش جمعیت الیاف طبیعی پاسخگوی نیاز های همه مردم جهان نبوده و الیاف غیر طبیعی یا همان الیاف مصنوعی جایگزین آن شده است، که فرش پلی استر ۷۰۰ شانه یکی از نمونه های بارز فرش های بافته شده توسط الیاف مصنوعی می باشد.

فرش های ماشینی امروزه یک رقیب سرسخت برای فرش های دستباف محسوب می شوند زیرا کیفیت الیاف به کار رفته در آن ها رفته رفته بالاتر می رود.

اما اگردر فرش از الیاف مصنوعی استفاده شود قیمت آن به مراتب پایین تر از فرش با الیاف طبیعی است.

بررسی فرش پلی استر ۷۰۰ شانه

اینکه فرش ماشینی ۷۰۰ شانه با الیاف پلی استر به درد میخورد یا نه، مستلزم بررسی دقیق است. به همین دلیل قصد داریم که در این مورد تحقیقاتی را برای شما شرح دهیم که اطلاعات آن برای شما و تشخیص اینکه آیا فرش پلی استر خوب است یا نه، مفید خواهد بود.

۱٫ الیاف به کار رفته در فرش پلی استر ۷۰۰ شانه

در میان الیاف به کار رفته در انواع فرش ماشینی نخ اکریلیک و نخ پلی استر از مهمترین این الیاف هستند اما این الیاف مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و چون در این مطلب قصد داریم در مرود فرش پلی استر ۷۰۰ شانه صحبت کنیم پس از مزایا و معایب پلی استر برای شما می گوییم.

۲٫ مزایای فرش پلی استر ۷۰۰ شانه

یکی از مشکلاتی که اکثر خانواده ها بعد از خریدن فرش با آن رو به رو هستند بحث پرزدهی فرش است و به دلیل حساسیت هایی که یک فرش نو ایجاد می کند یک معضل بزرگ برای خانواده هاست اما فرش هایی که با الیاف پلی استر تهیه می شوند و بدون پرزدهی هستند برای آن ها گزینه مناسب تری هستند.

جنس نخ پلی استر به گونه ای است که رنگ پذیری بالایی دارد و فرش های بافته شده از این نخ رنگ و لعاب بهتری نسبت به سایر فرش ها دارند و به همین دلیل است که فرش های پلی استر تنوع رنگ و طرح بیشتری دارند.

حتما بخوانید: خرید فرش ۷۰۰ شانه 

یکی دیگر از ویژگی های مثبت فرش های پلی استر این است که جذب رطوبت این نوع فرش ها بسیار پایین تر از سایر فرش هاست.

۳٫ معایب فرش پلی استر ۷۰۰ شانه

هر الیافی علاوه بر مزیت هایی که دارد یکسری معایبی نیز به همرا دارد:

فرش های بافته شده توسط پلی استر در مکان هایی که رفت و آمد در آنجا زیاد است مناسب نسیتند زیرا ویژگی هایی مثل: برگشت پذیر بودن و مقاومت در برابر پاخور بودن را ندارند و به همین خاطر بعد از مدتی سفت می شوند.

فرش  پلی استر ۷۰۰ شانه در مقابل حرارت غیر مستقیم مانند: اتو داغ و قابلمه داغ مقاومتی از خود نشان نمی دهند و به سرعت دچار تغییر شکل می شوند.

و فرش هایی مثل: گلیم فرش، فرش بلژیکی، شگی، متال و شنل جزو این دسته از فرش ها هستند.

اما ویژگی که در فرش پلی استر و فرش اکریلیک یکسان است ثبات رنگی است اما فرش های پلی استر به مواد شوینده الکل دار حساس بوده و در اثر شستشو مداوم به مرور زمان رنگ خود را از دست می دهند.

و همچنین فرش های پلی استر ۷۰۰ شانه را نمی توان زیاد شست زیرا حالت اصلی خود را از دست می دهند.

و چون الیاف پلی استر ظرافت بیشتری نسبت به الیاف اکریلیک دارند فرش های بافته شده از این الیاف طول عمر کمتری نسبت به دیگر فرش ها دارند.

و آخرین عیبی که فرش پلی استر دارد این سات که مقاومت پایین تری دارد و قرار گرفتن وسایلی ثل پایه مبل و صندلی و شی هایی که سطح کمی دارند باعث می شوند که درآن نقطه فرو رفتگی ایجاد شود و اثر آن روی فرش باقی بماند.

در نتیجه هر کدام از این الیاف  دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و شما بهتر است قبل از خرید فرش به همه آنها توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *