فرش ارزان از کجا بخرم؟

فرش ارزان از کجا بخرم؟ کجا فرش را ارزان تر می فروشند؟ فرش خیلی ارزان از کجا پیدا کنیم؟ آیا فرش ارزان میشود؟ همه این موارد سوالاتی هستند که ما میخوایم برای شما اون رو پاسخ بدیم و امیدواریم که خوشتون بیاد و بتونید استفادشو ببرید. مجله اینترنتی فرش اصل مطلب فرش ارزان از کجا بخرم؟ رو برای شما آماده کرده و فقط ۱۰ دقیقه از وقت با ارزشتون رو میگیره! پس ارزشش رو داره که بنشینید و کامل این مطلب رو بخونید.

فیلم زیر هم برای پاسخ به سوال فرش ارزان از کجا بخرم تهیه شده است، می توانید با مشاهده این ویدئو بسیاری از سوالات خودتون رو جواب بگیرین. مطمعنم که این ویدئو میتونه بهتون کمک کنه، چون با عشق و تجربه ضبط شده!

فرش ارزان از کجا بخرم به صورت فیلم! اگر حوصله ندارین متن رو بخونید ( توصیه می کنیم اگه میتونین حتما بخونید ) این فیلم رو هم برای شما تهیه کردیم!

 

فرش ارزان از کجا بخرم یک سوال کلیشه ای هست و تقریبا هرکسی که وسعش نمی رسه یا نمیخواد برای برخی از فرش ها پول زیادی پرداخت کنه به ذهنش میاد و اونو در گوگل سرچ می کنه! معمولا خیلی ها به خاطر اینکه اینستا دارن، از اون طریق اقدام می کنن که به فرش ارزان برسند ولی به نظر شما، توی گوگل راحت تر میشه به فرش با قیمت مناسب رسید یا توی اینستا؟

خوب شاید بسیاری از افرادی که با محیط گوگل و اینترنت آشنا نیستند، فکر می کنند که اینستاگرام فضای بهتری داره و میشه راحت تر به اون چیزهایی که میخوای برسی، اما افرادی که با اینترنت کار می کنند و خریدهای خودشون رو به صورت اینترنتی انجام می دن، قطعا پاسخشون اینه که گوگل بهتره!

بهتره از این مطلب زود بگذریم، چون من نیومدم که مزیت های گوگل رو نسبت به اینستا بگم، رسالت من اینه که به شما ترفندهایی آموزش بدم که با استفاده از اون بتونید فرش ارزان بخرید.

شمایی که این مطلب رو میخونید به احتمال زیاد از طریق جستجوی کلمه فرش ارزان از کجا بخرم وارد شدید! بهتون تبریک میگم این بهترین مطلبی که میتونید ازش استفاده کنید.

خرید اینترنتی فرش ارزان

از کجا فرش ارزان بخریم؟

خیلی هاتون که سوال فرش ارزان از کجا بخرم رو می پرسید، به دنبال یک فروشگاه هستید که ارزان فروشی باشه! درسته؟ اما ترفندهایی که ما به شما آموزش میدیم میتونه از دل گرونترین فروشگاه های فرش ایران، فرش ارزان برای شما بکشه بیرون. پس توصیه می کنیم قبل از اینکه به دنبال یک فروشگاه خاص باشید، این ترفندهایی که قراره بهتون آموزش بدم رو به خوبی یاد بگیرین. قطعا قطعا میتونم بهتون کمک کنم، البته این بر عهده شما است که بخواین این متن رو تا انتها دنبال کنین یا خیر؟

هر ارزانی بی دلیل نیست! یعنی چه؟

همه شنیدیم و درک کردیم این جمله رو ولی بعضی وقتا هم کورکورانه ازش تقلید کردیم. مثلا بعضی وقتا نیازی نیست وقتی همون کالا رو با همون کیفیت یک فروشگاه دیگه هم داره ارائه میده، ما بریم و گرونترش رو بخریم. این اصلا توجیه اقتصادی نداره.

ما میخوایم تو این مطلب از همه لحاظی فرش ارزان بهتون معرفی کنیم، پس هم بهتون میگیم که فرش رو با همان کیفیت ارزان تر بخرید، هم بهتون میگیم که فرش با کیفیت کم تر و ارزان تر بخرید و هم بهتون میگیم که فرش استوک یا ته انباری از کجا پیدا کنید.

اما دلایل یک ارزانی چی میتونه باشه!؟

۱     فرش خیلی بی کیفیته؛

مصداق بارز جمله هر ارزانی بی دلیل نیست، دقیقا یک جنس بنجل و بی کیفیته، مگرنه کی بدش میاد یک کالایی رو با همون کیفیت خیلی ارزون تر بخره؟ فرش اگه با دستگاه قدیمی بافته شده باشه و مواد اولیه ای که درونش استفاده شده باشه، به شدت بی کیفیت باشه، نتیجش این میشه که یک فرش ماشینی با جنس نامرغوب به دست مشتری می رسه! این فرش ها بیشتر اوقات ارزون هستند ولی دوامشون ممکنه به سال هم نرسه.

چرا گفتیم بیشتر اوقات ارزان هستند؟ چون شما ممکنه به یک فروشگاه شیک بری و اونجا هم خیلی شیک همین فرش های بی کیفیت رو با قیمت چندبرابری تو پاچتون کنه و احتمالا به جای فرش باکیفیت بهتون بفروشه! درسته که انصاف نیست ولی خیلی از فروشنده ها این کار رو می کنند و فرش غیر اصل رو به جای فرش اصل میفروشند، دقیقا مثل همونایی که گنجشک رو جای قناری رنگ می کنند و به مشتری هاشون میفروشن.

حتی دیده شده که در فروشگاه های بزرگ که حتی تبلیغات محیطی و رسانه ای هم دارن، فرش هایی خریداری شده که بعد یکسال نخ کش شدند. این نشون میده که فرش به شدت بی کیفیت بوده و برای همین بافتش بعد از یکسال از هم پاشیده و شما نتیجش رو دیدین.

اگه دوست دارید این اتفاق براتون نیفته من توصیه می کنم که حتما اطلاعاتی در مورد بافت انواع فرش داشته باشید. این کار حداقل بهتون کمک میکنه که بتونید فرش بی کیفیت نخرید. حالا ما هم به خاطر اینکه شما راحت باشید، در ادامه این مطلب یک سری نکاتی رو بیان می کنیم که با استفاده از اون بتونید سریع کیفیت فرش رو تشخیص بدید.

فرش ارزان بی کیفیت؛ یکی از دلایل ارزانی برخی فرش ها کیفیت پایین آن است.

۲-     فرش مستقیم و بدون واسطه داره به فروش میرسه!

برخی ها در پاسخ به این سوال که فرش ارزان از کجا بخرم؟ میگن از کارخونه بخر! راست هم میگن، البته به شرط اینکه درست انجام بشه و کارخونه هم به قیمت تمام شده + درصد کمی سود محصولش رو به شما بفروشه. بگذارید یک مثال برای شما یک مثال بزنم تا مزیت خریدن از تولیدکننده رو متوجه بشین.

میوه رو کشاورز تولید می کنه و قیمت مصوبش از اداره جهاد کشاورزی میخوره کیلویی ۸۰۰ تومان. ولی واسطه ۱ میره و به صورت عمده کل بارش رو میخره ۶۰۰ تومن. حالا میاد تو بازار میدون و در حدود ۱۵۰۰ تومن میفروشه. واسطه ۲ میاد و این کالا رو به صورت عمده و کیلویی ۱۲۰۰ تومن میخره و میبره به شهر خودش. شهر خودش + کرایه حملش تا اونجا قیمت رو ۳۲۰۰ تومن اعلام میکنه، اونم کجا میدون میوه و تره بار اون شهر! حالا میوه فروش که واسطه سوم هست میره و میوه رو به صورت عمده کیلویی ۲۸۰۰ میخره. حالا به نظر شما این میوه چند به مغازه میرسه؟ خیلی منصف باشه، ۴۵۰۰ تومن برای شما حساب می کنه.

۸۰۰ تومن کجا، ۴۵۰۰ تومن کجا؟

یکی از جوابایی که میشه به فرش ارزان از کجا بخرم داد، واقعا اینه که از تولیدکننده بخر! با هم در مثال بالا دیدیم که یک محصول تا به دست مشتری برسه ممکنه ۵ برابر قیمتش افزایش پیدا کنه. این یک مثال کوچک از کل توزیع محصول در ایران بود و شک نکنید که در بازار فرش هم به همین ترتیب خواهد بود.

خرید مستقیم فرش ارزان از کارخانه، از دلایل ارزان بودن فرش خرید از کارخانه است

مثلا اگه تو کاشون نباشید، فرش چندین واسطه رو رد می کنه تا به شهر شما برسه، برای همینه که وقتی بعضی ها قیمت سایت ها و فروشگاه های اینترنتی فرش کاشان رو می بینند، تعجب می کنند. قطعا یکی از راه هایی که میتونه برای خرید فرش ارزان به شما کمک کنه، اینه که تولیدکننده رو پیدا کنین و به صورت مستقیم از خودش فرش رو سفارش بدین.

حالا به نظر شما از چه راه هایی میشه به کارخانه ها و تولیدکننده های فرش ماشینی دست پیدا کرد؟ این مطلب هم بمونه برای ادامه این متن که میخوایم اونجا به صورت مفصل توضیح بدیم که پروسه خرید فرش از کارخانه چجوریه؟

خرید فرش ارزان از کارخانه

۳-     فرش دارای مشخصات قدیمی هست!

سومین مورد از دلایل ارزان بودن فرش می تواند قدیمی بودن آن باشد. بسیاری از فرش های ماشینی را می توان یافت که با مشخصات قدیمی تولید می شن و به عرضه می رسند. این فرش ها قطعا می تونند گزینه خوبی برای خانه باغ ها و ویلاها باشن، چرا که جنسشون نسبتا خوبه و هم اینکه قیمتشون فوق العاده مناسبه.

منظور از قدیمی بودن فرش ها اینکه برخی ها از این محصولات با تعداد شانه و تراکم پایین و با استفاده از دستگاه های اورهال شده و یا قدیمی تولید می شوند که باعث میشه مشخصاتش هم قدیمی بشه. ولی درکل به این خاطر که تولیدکننده ها سعی می کنند در این فرش ها از الیاف باکیفیت و به روز استفاده کنند، به همین خاطر کیفیتشون خیلی خوبه و میتونه برای شما در خانه ها یا مکان هایی که کمتر در آن سکونت دارید، مورد استفاده قرار بگیره.

البته این رو هم بدونید که این نوع فرش ها دارای نقشه های قدیمی هم هستند و طرح های اونها معمولا درشته، چون دستگاه های قدیمی با ظرافت کمتری می تونستند فرش ماشینی تولید کنند.

فرش ارزان قدیمی

تا اینجای مطلب فرش ارزان از کجا بخرم؟ فقط تونستیم برخی از دلایل ارزونی ها رو بگیم و واقعا هم اثبات کردیم که هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

اما چند دلیل دیگه هم وجود داره که از اینجا تقریبا فوت کوزه گری برای خرید فرش ارزان رو بهتون یاد میدیم، پس از این به بعد مطلب رو با دقت بیشتری بخونید و دنبالش کنین.

۴-     فرش استوک است!

منظور از فرش استوک، فرش های ماشینی است که به صورت عمده توسط یک شخص خریداری می شه و با قیمت مناسب تر از بازار در اختیار مشتریان قرار می گیره. این فرش ها از نظر رنگ بندی و جفت بودن ممکنه کامل نباشند، اما قیمت ارزانی خواهند داشت. فرش های استوک رو بیشتر عمده فروش ها می تونند بخرند، چون مشتریان خرده نمی تونند معمولا با تعداد و موجودی این نوع فرش ها کنار بیان. البته توصیه می کنیم اگر فرش استوک جایی بود، امتحانش کنین و با بررسی کیفیتش اگه خوب و مرغوب بود، بخرینش، اما اگر به دنبال طرح دلخواه با موجودی بالا در فرش های استوک باشین، ممکنه به مشکل بر بخورین.

از فرش های استوک در ادامه هم بیشتر خواهیم گفت.

فرش استوک ارزان قیمت

 

۵-     فرش ته انباری است!

منظور از فرش ته انباری چیست؟ یکی از پاسخ هایی که برای سوال فرش ارزان از کجا بخرم دارم، اینه که اگه تونستی فرش ته انباری بخر. فرش های ته انباری به یک سری از تولیدات کارخونه ها گفته می شه که به صورت جفت بودن، اما فقط یک تخته از اون ها الان موجوده. یا بعضی از تولیدکننده ها، تیراژ زیادی از یک طرح و نقشه دارن و به همین دلیل ممکنه چند وقت این فرش ها رو توی انبار خودشون داشته باشن. به این علت که تعدادش بالا است و شاید مشتری هم تکی نخواد و به دنبال تنوع هست، این فرش ها کمتر خریدار داره. فرش ته انباری به این علت که خیلی وقته داره گوشه انبار خاک میخوره، با قیمت خیلی پایین تر عرضه میشه و برای عمده فروش ها می تونه گزینه بسیار مناسبی باشه. البته توصیه می کنیم شما هم در سایت هایی مثل دیوار، با سلام، شیپور و سایت هایی از این دست، جستجو داشته باشین و ببینین که فرش ته انباری گیرتون میاد یا نه!؟ شاید یه فرش میخواین و طرحش براتون مهم نباشه، فرش های ته انباری از نظر اقتصادی گزینه های مناسبی هستند.

فرش ته انباری یا استوک ارزان

۶-     فرش تعمیر شده است!

یکی از نقاط سیاه این مطلب که باید به اون بپردازیم این قسمت از متنه که البته ممکنه کمی مایل به سفید هم بشه! در واقع ممکنه یک فرش ماشینی به علت خرابی، پارگی، نخ کش شدن، آهار نامناسب و غیره، نیاز به تعمیر داشته باشه. در برخی از کارگاه های تولیدکننده غیر مجار این فرش ها رو تعمیر می کنن و به عنوان یک فرش نو به شما میفروشن.

برای مثال فرش ماشینی تولید شده، اما رنگ پس داده، این کارگاه ها با استفاده از دستگاه هایی که دارن، رنگ رو به فرش برمیگردونن ولی به نظر شما آیا این فرش میتونه برای شما دووم داشته باشه؟ حالا شما بگو همه گزینه های یک فرش باکیفیت از جمله الیاف اکریلیک رو داره اما من میگم اون فرش تعمیریه و به درد نمیخوره. بعضی ها به خاطر قیمت ارزون این فرش ها حاضرن ریسک کنن و اونا رو بخرن. و بعضی از افراد بخت برگشته هم بدون اینکه متوجه بشن این فرش ها تعمیر شده است، اونو به جای یک فرش نو میخرن و پول خوبی هم بابتش پرداخت میکنن.

توصیه می کنم که از دو نظر فرش رو بررسی کنین: ۱- اینکه پشت فرش باید سالم و یک دست باشه، ۲- تکرار نقشه توی ظاهر فرش دیده نشه و رنگش هم با یه پارچه سفید نم دار چک کنین.

فرش تعمیری ارزان

۷-     فرش تبدیلی است!

نوعی از فرش در بازار به نام فرش تبدیلی وجود داره که فرش ارزان حساب میشه. فرش تبدیلی رو ما به عنوان جواب سوال فرش ارزان از کجا بخرم و چی بخرم اصلا توصیه نمی کنیم، اما به هر حال دونستن چند نکته درباره این فرش ها خالی از لطف نیست.

فرش ماشینی رو باید با استفاده از یک دستگاه بافنده تولید کنند. فرش هایی که در سال های اخیر تولید میشن معمولا دارای تعداد شانه و تراکم بالایی هستند و مشتری هم راغب به خرید فرش با یک تعداد شانه و تراکم حداقلی هست. برای همین خیلی از تولیدکننده ها دستگاه های جدید به خط تولید خودشون اضافه می کنن تا بتونن با استفاده از اون فرش های ماشینی با تعداد شانه بالاتر و همچنین ظریف تر تولید کنن.

اما برخی از تولیدکننده ها توانایی خرید این دستگاه ها رو ندارن و از طرفی هم نمیخوان فرش های قدیمی تولید کنند. به همین دلیل میرن سراغ یک راه کم هزینه تر تا فروش بیشتری کسب کنن. استفاده از دستگاه های قدیمی و تبدیل کردن اونها به دستگاه هایی که بتونن فرش با تعداد شانه بالا تولید کنند.

قطعا کیفیت یه دستگاه اصل با کیفیت یک دستگاه تبدیلی خیلی فرق می کنه و تفاوت فاحشی هم دارن، اما برخی از مردم به این علت که دارای اطلاعات اندکی در خصوص انواع کیفیت فرش هستن، ممکنه متوجه نشن.

اگر بخوایم بیشتر توضیح بدیم، یک دستگاه ۵۰۰ شانه باف داریم که تبدیل به یک دستگاه ۷۰۰ شانه باف میشه. هم دارای تکنولوژی قدیمی تر هست، هم کیفیت کمتری داره و هم اینکه با تراکم کمتری می تونن باهاش فرش تولید کنن. چون این دستگاه ها برای تبدیل شدن محدود هستن به همین دلیل آخرش محصول، خودش رو لو میده که از کجا اومده.

مثلا الان فرش ماشینی ۷۰۰ شانه با تراکم ۱۵۰۰ رو میتونین تو بازار داشته باشین، اگر چه قیمت مناسب تری دارن ولی با دستگاه تبدیلی بافته شدن و کیفیتشون نسبت به فرش های معمولی بسیار کمتره. اگر خودتان مشکلی ندارید، فرش تبدیلی از فرش های تعمیری خیلی بهتره و میتونه گزینه مناسبی برای افرادی که اصلا کاری به کیفیت فرش ندارن باشه.

۸-     فرش دست دوم است.

فرش دست دومی که دست یه خانم دکتر بوده فقط تو مطب ازش استفاده می کرده به نظرتون بهتره یا فرش بی کیفیت ارزون قیمت؟ جفتشون ارزون هستند، شما ترجیحتون کدومه؟ خوب از شوخی بگذریم، منظور ما این بود که برخی از فرش های دسته دوم هستن که میتونن گزینه مناسبی برای خونه باغ ها، ویلاها، محل کار و خلاصه جاهای کم استفاده باشن. بعضی از فرش های دست دوم ممکنه یکسال استفاده شده باشن که اگه نمیتونین هزینه زیادی بابت فرش های نو بپردازین، این فرش ها گزینه خیلی بهتری هستند نسبت به فرش های تعمیری.

برخی از این فرش ها به خاطر اینکه گارانتی ۱۰ ساله دارن، حتی میتونن تضمین کیفیت هم به شما بدن و شما یک فرش درجه یک ارزان خریدین. البته این خودتون هستین که تصمیم خواهید گرفت ولی سعی کنین فرشی بخرین که زیاد معلوم نباشه استفاده شده. معمولا فرش های با کیفیت ماشینی که در کارخانه های معتبر تولید میشن اونقدر باکیفیت هستند که بعد دو سه سال استفاده هم نو به نظر میرسن. سعی کنین اگه دنبال فرش ارزان هستین از این فرش های ماشینی بخرین.

خب ما تقریبا تو این قسمت از متن همه جوره برای فرش ارزان گفتیم. هم برای اونهایی که دنبال فرش زیر قیمت بازار هستن، هم برای اونایی که میخوان فرش برای ویلا بخرن، و هم برای اونایی که میخوان عمده فروشی کنن و با فروش فرش، سود بدست بیارن. خلاصه که تا اینجای کار سعی کردیم به همه افرادی که میخوان فرش با قیمت مناسب تر بخرن، کمک کرده باشیم. سوال فرش ارزان از کجا بخرم، قطعا خیلی کلیه و ما برای همینه که خیلی خیلی داریم ریز میشیم و به جزئیات اون می پردازیم!

فرش دست دوم ارزان قیمت

حالا یکی یکی بریم اون موارد بالا رو که گفتیم میخوایم در ادامه توضیح بدیم رو به ترتیب با هم بهش بپردازیم.

تشخیص کیفیت فرش ارزان قیمت با روش های تضمینی و مفید

پیرو مبحث فرش ارزان از کجا بخرم بهتره که شما رو با کیفیت فرش های ارزان آشنا کنیم!

درسته که تشخیص کیفیت فرش یک کار تخصصی هست و نیاز به دانش فراوان داره، اما با چند تا نکته ساده میتونیم بهتون آموزش بدیم که حداقل خریدی موفق داشته باشین. و همچنین اینو بگیم چون خیلی تو محدوده موضوع اصلی مبحث ما نیست، سریع ازش رد میشیم ولی چون قول دادیم که بگیم، براتون توضیح خواهیم داد.

کیفیت فرش ماشینی از اهمیت بسیار بالایی برخورداره و باید در خرید فرش به این موضوع خیلی دقت کنین، چرا که بهای فرش، بهای سنگینیه و صحبت حداقل بالای ۵-۶ میلیون تومان پوله! پس اگه به موضوع ربطی نداشته باشه، باید در خرید هر نوع فرشی کیفیت رو سرلوحه خریدتون قرار بدین.

کیفیت فرش ماشینی دارای مولفه های مشخصی هست که به طور مختصر به اونها می پردازیم:

  • دستگاه بافنده فرش ماشینی

دستگاه بافنده تاثیر زیادی در کیفیت فرش تولیدی داره و هر چی دستگاه جدیدتر باشه قطعا فرش خروجی برای ما ریز بافت تر و با کیفیت تر خواهد بود. دستگاه های قدیمی بی کیفیت نیستند، اما نمی تونن با دستگاه های فعلی از نظر کیفیت مقایسه بشن. پس توصیه می کنیم فرش های ماشینی بخرین که با دستگاه های جدید تولید شده باشن. دستگاه های جدید موجود در بازار فعلا دستگاه های سری HCI و HCP هستن که برای تولید فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه تا ۱۵۰۰ شانه از اونها بهره گرفته میشه.

  • مواد اولیه فرش ماشینی

مواد اولیه برای هر کالایی تعیین کننده کیفیت اون کالا محسوب میشه و قطعا هر چی مواد اولیه که توی اون محصول به کار میرن مرغوب تر باشن، خروجی با کیفیت تری خواهیم داشت. فرش چون یکی از منسوجاته مسلما منظور از مواد اولیه الیاف تشکیل دهنده اون خواهد بود. الیاف تشکیل دهنده یک فرش ( چه ماشینی و چه دستباف ) به سه دسته نخ خاب، نخ تار و نخ پود دسته بندی می شوند. نخ خاب ۷۰ درصد فرش رو تشکیل میده و به همین دلیله که در اولویت باید دید فرش دارای چه نوع نخ خابی است. انواع الیاف اکریلیک و سپس ورجین و پلی استر به ترتیب بهترین گزینه برای استفاده در نخ خاب فرش هستند. در الیاف تار و پود هم معمولا از پنبه و پلی استر استفاده میشه.

  • مرحله آهار و تکمیل فرش

مرحله آخر تولید و آماده سازی یک فرش، همون مرحله آهار و تکمیله. اگر خواستین فرش ارزان بخرین توجه داشته باشین که برخی از فرش ها موارد یک و دو توشون رعایت شده ولی به خاطر اینکه آهار و تکمیل خوبی نداشتن، فرش در برخی از قسمت های ریشه آسیب دیده است. پس توجه داشته باشین که ریشه های فرش و همچنین دور دوزی اطراف فرش به خوبی و بدون مشکل انجام شده باشه.

با این سه مورد اگر چه کوتاه ولی پربار سعی کردیم براتون توضیح بدیم که چجوری یک فرش ارزان و با کیفیت بخرین و لذتشو ببرین. موضوعی که هست و باید اضافه بر سازمان گفته بشه، اینه که حتما از نظر ظاهری هم فرش رو به دقت بررسی کنین. فرش باکیفیت و درجه یک هیچوقت دارای مشکلات ظاهری مثل تکرار نقشه، رنگ رفتگی و از اینجور مسائل نخواهد بود.

حالا وقتشه که بریم سراغ اصل مطلب، قرار بود توی موضوع دوم بگیم که چطوری میشه به صورت مستقیم از کارخونه فرش خرید که به نظر برای خیلی از شماها جذاب به نظر میاد.

آهار فرش ارزان

 

آیا فرش ارزان می شود؟

شاید بسیاری از شماها که میخواین فرش بخرین، تو این فکر هستین که آیا فرش ارزون میشه یا نه؟ پیرو مبحث فرش ارزان از کجا بخرم، قصد داریم به شما بگیم که آیا قیمت فرش کاهشی خواهد شد یا خیر؟

فرش ماشینی یکی از کالاهایی هست که مواد اولیه اون از خارج از کشور به ایران وارد میشه. طبیعتا وقتی قیمت ارز افزایش پیدا می کنه، فرش ماشینی هم باید گرون بشه! اما برعکس این قضیه هم تقریبا اتفاق می افته. با کاهش قیمت ارزهای خارجی، تولید کننده میتونه با قیمت کمتر نخ های مورد نیاز خودش رو وارد کشور کنه. البته صنعت فرش یکی از صنایعی بود که ارز نیمایی بهش تعلق می گرفت.

ارز نیمایی هم تا مدت زیادی روی هشت تومن و بعدش روی یازده تومن بود. وقتی ارز نیمایی رو شناور کردن، قیمت فرش ماشینی به صورت ناگهانی با افزایش قیمت مواجه شد و تقریبا یه افزایش چند میلیونی رو تجربه کرد. پس دیگه تقریبا حرفی از ارز نیمایی نیست و هر اتفاقی که برای ارز بیفته مستقیما روی قیمت فرش هم تاثیر گذار خواهد بود.

با توجه به اتفاقات سیاسی آخر سال ۲۰۲۰، افت قیمت ارز رو شاهد بودیم. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این عقیده هستن که دلار میتونه افت بیشتری هم داشته باشه.

 

آیا فرش ارزان می شود؟

 

با این اوصاف قطعا باید منتظر خبر خوش کاهش قیمت ها هم باشیم. این دو نکته را بدانید که برای کاهش قیمت یک محصول باید دو اتفاق در بازار رقم بخورد:

  • کاهش قیمت ارز

برای اینکه فرش ارزون تر بشه باید قیمت ارز هایی مثل دلار کاهش پیدا کنه. متاسفانه اکثر معاملات در بازار های تجارت جهانی با دلار انجام میشه و اقتصاد ایران هم گریبانگیر استفاده بی رویه از دلار شده. حالا هر چی قیمت ارز بیشتر افت پیدا کنه، قیمت فرش ماشینی هم بیشتر افت پیدا خواهد کرد.

  • ثبات بازار

دومین نکته که از نظر کارشناسان مهم تر از نکته اولی هست، ثبات بازار بعد از کاهش قیمت ارز هستش. اگر امروز دلار ارزان شد و دوباره فردا به قیمت قبلی برگشت، ما نباید انتظار داشته باشیم که فرش ارزون بشه. باید حداقل دو هفته تا یکماه این ثبات و کاهش ادامه داشته باشه تا بازار بتونه جا رو برای قیمت ارزونتر کالا باز کنه.

ای نکته را سعی کردیم در لابه لای سوال فرش ارزان از کجا بخرم جای دهیم تا بتوانیم این مقاله را به جامع بودن محتوا نزدیک و نزدیک تر کنیم.

حالا آخرش فرش ارزون میشه؟

باید بگیم تقریبا بله. هرچی به عید نوروز نزدیک تر میشیم، تولیدات کارخونه های فرش زیاد میشه و همچنین تقاضای بازار هم افزایش پیدا می کنه. این خودش یک عامل بسیار مهمه که میتونه باعث ارزون تر شد فرش برای سال نو بشه. حالا غیر از اون که دم عیده و فرش ارزون تر میشه، قیمت دلار هم چشم انداز کاهش گرفته و می تونیم بگیم که به احتمال زیاد و بالای ۹۰ درصد، قیمت فرش ارزان تر خواهد شد.

اگه میخواین فرش بخرین، تقریبا دم عید بهترین موقع برای خرید فرشه. هر ساله ارزون شدن فرش دم عید به یه سنت تبدیل شده که همه فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش این سنت رو حفظ می کنن.

فرش ارزان می شود

 

فرش ارزان را از کارخانه بخر!

لذت خرید از تولیدکننده اونقدر شیرین هست که واقعا ارزششو داشته باشه این مطلب رو تا انتها بخونین. پس با ما همراه بشین و با دقت بخونین.

اگه جمله فرش ارزان از کجا بخرم؟ تو ذهنت میچرخه! اگه میخوای اقتصادی عمل کنه و فقط پول واقعی فرش ماشینی رو پرداخت کنی! اگه دوست داری که با کیفیت تضمین شده فرش رو ارزان تر بخری! دقیقا این متن برای تو نوشته شده تا این سوالات رو برات جواب بده و بر اساس این خواسته هات تو رو به تولیدکننده فرش وصل کنه.

باید بدونین که الان کاشان به عنوان قطب فرش ماشینی در ایران و جهان شناخته میشه و تراکم کارخانه های فرش در کاشان و آران و بیدگل بسیار بالا است. این امر سبب میشه که رقابت بر سر کیفیت و قیمت فرش در کاشان بالا باشه. به غیر از کاشان شهرهایی مثل مشهد، یزد، دلیجان، اصفهان، تبریز و کرمان دارای چندین کارخانه فرش ماشینی هستند. پس اگر به دنبال کارخونه فرش میگردین توصیه میکنیم که اینجاها دنبالش باشین. البته اگه دقت کنین، متوجه میشین که فرش از کارخانه کاشان خیلی ارزون تر فرش از کارخونه های شهرهای دیگه هستش.

اگر نزدیک کاشان باشید که بتونید بیاید کاشان که خیلی فوق العاده است و با قیمتی که فکرشو نمیکنید می تونید فرش بردارین. ولی اگه نزدیک نیستین و امکانش فراهم نیست که یک سفر به کاشان بیاید، توصیه می کنیم که راه های دیگه رو امتحان کنین. الان همه راه های دستیابی به یک کارخانه فرش در کاشان رو برای شما نام می بریم:

۱-     راه حضوری برای خرید فرش ماشینی ارزان از کارخانه

کاشان به غیر از اینکه یک شهر صنعتی و مناسب برای خرید فرش هست، میتونه مقصد گردشگری هم باشه و در اون مقاصد مختلفی همچون خانه های تاریخی، بافت روستایی، طبیعت کویر و غیره دیده میشه. پس میتونین حتی اگه راهتون هم دور هست به کاشان بیاین و علاوه بر اینکه فرش رو با قیمت بسار پایین تر میخرید، یک تفریح و گردش هم خواهید داشت. مکان هایی که میتونین به واحد فروش کارخانه ها در کاشان و آران و بیدگل دسترسی داشته باشین:

  • نمایندگی های فروش فرش از کارخانه در خیابان های مختلف، همچون خیابان شهید رجایی، خیابان امیرکبیر، بلوار امام رضا، بلوار قطب راوندی و غیره.
  • دفتر فروش کارخانه واقع در شهرک های صنعتی همچون شهرک سلیمان صباحی بیدگلی که در شهرستان آران و بیدگل واقع شده است. شما میتونین از کاشان با طی کردن مسیری در حدود ۱۰-۱۵ دقیقه به آران و بیدگل و شهرک های صنعتی اون برسید که از تقاطع ولیعصر و خیابان کارگر در کاشان می تونید به این شهرستان سفر کنین. بعد در اون منطقه میتونید با استفاده از تابلوهای راهنما، به کارخونه ها برسین. بعد از شهرک سلیمان صباحی، شهرک هلال هم در آران و بیدگل واقع شده است. شهرک صنعتی خود کاشان هم در منطقه راوند و بلوار قطب راوندی واقع شده که میتونین از تقاطع ولیعصر به این خیابون دسترسی داشته باشین. البته اگر از اتوبان قم کاشان تشریف میارین، میتونین چند کیلومتر قبل از عوارضی، با استفاده از تابلو مشهد اردهال و قطب راوندی میتونین از جاده خارج بشین و بعد از اون به جاده راوند و سپس میدان راوند خواهید رسید.
  • سومین مورد میتونه در کاشان و آران و بیدگل نباشه. ولی به نظر ما این مورد برای خرید فرش ارزان توصیه نمیشه، چرا که ممکنه با همون قیمت فرش رو به شما بفروشن. بگردید و نمایندگی های کارخانه فرش کاشان رو توی شهرتون پیدا کنین و ازش خرید کنین. به نظر شما آیا این کار ارزش دارد یا خیر؟ تصمیمش با خود شما است.

امیداوریم که اگه به کاشان رفتین بهتون خوش بگذره، چون واقعا این شهر ارزش تجربه کردن رو داره! پس اگر به دنبال جواب سوال فرش ارزان از کجا بخرم هستین، توصیه می کنم که حتما اگه می تونین به کاشان سر بزنین!

۲-     راه غیر حضوری برای خرید فرش ماشینی از کارخانه

بهترین راه غیر حضوری که میتونیم برای خرید فرش از کارخانه بهتون معرفی کنیم، خرید اینترنتی فرش ماشینی هستش. شاید به خاطر جا افتادن برخی از مسائل درباره اینترنت، خیلی ها دوست ندارند اینترنتی فرش بخرند ولی اگه از راه و از فروشگاه درست فرشتون رو بخرین، خرید بسیار موفقی خواهید داشت. از قیمت برخی از فروشگاه ها میتونین متوجه بشین که محصولات از کارخانه عرضه میشن یا خیر؟

کلا اگه نمیخواین اینطوری هم فرش بخرین و دنبال راه مطمئن تر هستین، توصیه می کنیم با جستجو در اینترنت کارخانه های فرش رو پیدا کنین. اگه اسمشون رو میدونین که هیچ ولی اگه نمیدونین چند تا کارخونه ای که نمایشگاه مجازی دارن رو خدمتتون معرفی می کنم که میتونین داخل اینترنت اسمشون رو سرچ کنین و بهشون دسترسی داشته باشین:

  • کارخانه فرش قیطران
  • کارخانه فرش خاطره کویر کاشان
  • کارخانه فرش مشهد اردهال
  • کارخانه فرش عقیق
  • کارخانه فرش عالی مقام
  • کارخانه فرش فرهی
  • کارخانه فرش نیاوران
  • کارخانه فرش پامچال
  • کارخانه فرش بزرگمهر
  • کارخانه فرش سلیمان

و غیره که اگه جا انداختیم انشالله تو آپدیت های جدید این مطلب به اون می پردازیم. برخی از این کارخونه ها امکان خرید اینترنتی رو هم فراهم کردن و بعضی هم باید از طریق تماس تلفنی ارتباط برقرار کنین تا در این باره شما رو راهنمایی کنن.

اما تصمیم گرفتیم که در ادامه این مطلب چند تا فروشگاه اینترنتی معتبر و مطمئن که محصولات خودشون رو از کارخونه ارائه می دن، بهتون معرفی کنیم تا خرید اینترنتی هم بهتون بچسبه!

 

خرید فرش ماشینی ارزان کاشان از کارخانه

خرید اینترنتی فرش ماشینی ارزان از کارخانه فرش

این مطلب مختصر و مفید نوشته شده ولی اگه میخواین به صورت کامل با بهترین فروشگاه های اینترنتی فرش آشنا بشین، روی لینک بزنین و مطلب رو بخونین.

قطعا یکی از بهترین پاسخ ها برای سوال فرش ارزان از کجا بخرم؟ اینه که میتونین از روش های مدرن و الکترونیکی مثل خرید اینترنتی فرش استفاده کنین!

فروشگاه های اینترنتی در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشتن، مخصوصا تو حوزه فرش ماشینی که خودتون شاهد هستین. به خاطر اینکه تعداد فروشگاه ها افزایش یافته، به همین دلیل ممکنه شما برای خرید فرش سردرگم بشین و نتونین فروشگاه دلخواه خودتون رو پیدا کنین و بهش اعتماد کنین. البته اکثر فروشگاه ها قابل اعتماد هستن چون دارن به صورت فعال کار می کنن ولی ما چند نمونه از اون فروشگاه هایی که هم قابل اعتماد هستند و هم اینکه محصولات خودشون رو به صورت مستقیم از کارخانه ارائه میدن رو معرفی می کنیم.

  • فروشگاه فرش اصل

فروشگاه اینترنتی فرش اصل رو خیلی ها میشناسن که هم در زمینه مشاوره و هم در زمینه خرید بسیار دلسوزانه عمل کرده و این کار در حدود سه ساله که ادامه داره و ادامه خواهد داشت. تجربه خرید اینترنتی توی فرش اصل خیلی لذت بخشه، به چند دلیل:

  1. اول اینکه محصولات خودش رو از بهترین کارخونه ها با بهترین قیمت ارائه میده.
  2. دوم اینکه به علت تجربه چندین و چند ساله در حوزه فرش و ارتباطات بسیار قوی، می تونه نیاز مشتری رو بهش برسونه.

درسته که فروشگاه اینترنتی فرش اصل از سال ۹۶ آغاز به فعالیت کرده ولی ۲۰ سال در زمینه فرش تجربه پشت این فروشگاهه و قطعا برای شما مفید خواهد بود. از چینش محصولات بگیر تا انتخاب درست کارخانه های فرش برای ارائه محصولات به مشتری ها.

خرید اینترنتی فرش ماشینی توی فروشگاه فرش اصل مزیت زیاد داره و توصیه می کنیم که حتما با این فروشگاه ارتباط برقرار کنین، حتی اگر برای خرید فرش نباشه و برای دریافت مشاوره باشه!

  • فروشگاه اینترنتی کالا فرش

کالا فرش یکی از معروف ترین فروشگاه های اینترنتی که تقریبا از سال ۹۵ فعالیتش رو در حوزه فروش اینترنتی فرش آغاز کرده. این فروشگاه به این علت که با تولیدکننده های زیادی در ارتباطه میتونه مقصد مفیدی برای خرید فرش باشه. قیمت ها در این فروشگاه نسبتا مناسب هستند، چرا که عرضه به صورت مستقیما از کارخانه فرش صورت میگیره.

  • فروشگاه اینترنتی زر فرش

فروشگاه زر فرش را هم باید یکی از عرضه کنندگان مستقیم فرش ماشینی از کارخانه دانست. فرش های ارزان و با تخفیف رو می تونید در این فروشگاه مشاهده نمایید. یکی از انواع فرش های موجود در فروشگاه زر فرش، فرش های استوک و ته انباریه و شما همه جوره می تونید از ارزونی این فروشگاه استفاده کنین. همچنین فرش ها با کیفیت های مختلف دیده می شن که اگر کسی خواست کمتر هزینه بکنه فرش های پلی استر و فرش های ورجین رو بتونه انتخاب کنه و اقتصادی تر فرش بخره!

  • فروشگاه اینترنتی تک فرش

اگر به دنبال فرش ارزان و فرش خیلی ارزان هستین، توصیه می کنیم که حتما نیم نگاهی هم به تک فرش داشته باشین. این فروشگاه فضایی رو فراهم کرده و فرش های تخفیفی و ارزون رو توی اونجا عرضه می کنه. این فرش ها از کارخونه به صورت مستقیم به دست شما می رسند.

  • فروشگاه اینترنتی هانی فرش

هانی فرش به علت اینکه به طور مستقیم با کارخونه در ارتباطه، قیمت های فوق العاده مناسبی ارائه میده، حتی بهتر از برخی از فروشگاه های خود کاشون. پس به عنوان گزینه آخر پیشنهاد می کنیم حتما به این فروشگاه سر بزنید و قیمت ها و کیفیت را مقایسه کنین.

 

جمع بندی و کلام آخر

ما توی این مطلب سعی کردیم هرچی که برای پاسخ دادن به سوال فرش ارزان از کجا بخرم لازمه رو بگنجونیم و همچنین چندین راه بهتون پیشنهاد دادیم که میتونید با در پیش گرفتن این راه به خواسته اصلی تون که خرید یه فرش ارزان و با کیفیته برسید و ما رو هم دعا کنین.

البته شاید خیلی ها مخالف این باشن که جنس ارزون بخرن، ولی باور کنید که خیلی از این قیمت های موجود در بازار منصفانه نیست.

همچنین یه توصیه براتون دارم، دوست ندارم نظرمو تحمیل کنم، اما به سراغ هایپرفرش ها نرید. اگر به دنبال قیمت مناسب هستین و کیفیت تضمینی، بهترین گزینه ها رو براتون معرفی کردیم. قصد ندارم به هیچ عنوان از یک فروشگاه نام ببرم، ولی خیلی ها برای اینکه در این فروشگاه ها فرش ارزان بخرند، در تله افتادند و فرش هایی از جنس پلاستیک گاها به اونها فروخته شده. منظور از پلاستیک فرش هایی هست که با نخ خاب بی سی اف و پلی پروپیلن بافته میشن و کیفیت خوبی ندارن.

فرش مدرن هم محصولیه که در چند سال اخیر مد شده و گزینه ارزان قیمتی به حساب می آد، البته اگه سنتی پسند نیستین. این فرش ها طراحی ساده تر و رنگ های شادتری دارند و در نتیجه برای اون دسته از خانم های خانه دار که سلیقشون به فرش مدرن و فانتزی نزدیکه، توصیه میشه!

فرش های مدرن معمولا نرم تر هستند و اگر نمیخواین زیاد خرج فرش آشپزخانه و فرش اتاق خواب کنین، این فرش ها هم کیفیت خوبی دارن و هم اینکه قیمتشون بسیار مناسبه!

و در آخر باید گفت که فروشگاه فرش اصل تمام سعی و تلاششو گذاشته تا در همه زمینه ها به شما کمک بکنه و این مطلب هم برای این تهیه شده که شما بتونین ازش استفاده ببرین. و اینم بگم که سعی شده تا حد امکان در کنار متن، توضیحات به صورت رسانه ای هم پخش بشه تا شما اگر نتونستین مطلب رو دنبال کنین، فیلم یا پادکست اون رو ببینید و بشنوید.

امیدوارم که این مطلب براتون مفید واقع بشه و در آخر بتونین فرش ارزان بخرین. اونجا است که هم ما خوشحالیم و هم شما، چرا که تونستیم به رسالت خودمون که اطلاع رسانی صادقانه است، عمل کنیم و شما هم تونستین سود ببرین.

21 thoughts on “فرش ارزان از کجا بخرم؟

  • دسامبر 22, 2020 در t 11:05 ق.ظ
    Permalink

    سلام ممنون از این مطلب خوبتون، جناب بنده یک سوال داشتم و اینکه چجوری به خرید های اینترنتی میشه اعتماد کرد؟ با توجه به اینکه خرید فرش ارزان رو از فروشگاه های اینترنتی توصیه کردین ممنون میشم این سوالمو پاسخ بدین!

    پاسخ دادن
    • دسامبر 22, 2020 در t 11:07 ق.ظ
      Permalink

      با سلام و عرض ادب خدمت شما، راه اعتماد به فروشگاه های اینترنتی از طریق نماد اعتماد الکترونیکی است که شما باید از طریق نماد و شناسه فروشگاه مد نظر خودتون رو بررسی کنین. البته اگه شماره تماس کارخونه ها رو پیدا کردین کد صنفی رو میتونین پیگیری کنین از وزارت صمت!

      پاسخ دادن
  • دسامبر 23, 2020 در t 10:33 ق.ظ
    Permalink

    با توجه به اینکه قیمت دلار افت داشته و خیلی وقته بازار ثابته چرا قیمت های فرش ماشینی هنوز کاهش نداشتند؟ آیا وقتش نرسیده که فرش ارزان بشه؟

    پاسخ دادن
    • دسامبر 24, 2020 در t 4:55 ق.ظ
      Permalink

      سلام وقتتون بخیر!
      ما هم دقیقا نمیدونیم چرا این اتفاق به کندی میفته ولی برخی تولیدکننده های فرش میگن که مدتی باید بگذره تا بازار ثابت بشه و بعد از چند ماه حالا تاثیر خودشو نشون میده! و اینکه برخی ها هستند میگن ما نخ رو با قیمت قبل خریدیم در صورتیکه موقع گرون شدن دلار میگن ما باید نخ رو گرون تر بخریم! حالا انشالله با توجه به اینکه بازار ثابته و نزدیک شب عیده، قیمت ها ارزان تر خواهد شد و تخفیف ها هم در راه هستند

      پاسخ دادن
  • دسامبر 23, 2020 در t 4:51 ب.ظ
    Permalink

    سلام من یک فرش با قیمت ارزان دیدم و نخ خاب نوشته بی سی اف، این فرش رو از نظر کیفیت تایید می کنین؟

    پاسخ دادن
    • دسامبر 24, 2020 در t 4:58 ق.ظ
      Permalink

      سلام فرش های بی سی اف، از جنس پلاستیک هستند و معمولا این جنس نخ برای تولید گلیم های ماشینی به کار گرفته میشه! ما برای خرید فرش های ۷۰۰ شانه و یا ۵۰۰ شانه بی سی اف توصیه نمی کنیم چون دوام پایین دارند و مانگاریشون کم خواهد بود. حالا اگر مشکلی ندارید، می تونید برای جاهای کم استفاده مثلا هفته یکی دوبار رفت و آمد از این نوع فرش استفاده کنید که البته فرش های با همین حدود قیمت ولی با کیفیت بالاتر می تونید پیدا کنید.

      پاسخ دادن
  • دسامبر 24, 2020 در t 4:52 ق.ظ
    Permalink

    کارخونه که میگن خرده فروشی نداره، پس چجوری از تولیدکننده میشه فرش ماشینی ارزان از کارخونه بخریم؟

    پاسخ دادن
    • دسامبر 24, 2020 در t 5:00 ق.ظ
      Permalink

      دوست عزیز، اکثر کارخانه های فرش ماشینی در کاشان دارای نمایشگاه هستند و تمامی محصولات خودشون رو عرضه می کنن، پس هر کسی این مطلب رو گفته اطلاعاتش ناقص بوده! با توجه به مطالبی که گفتیم می تونین اقدام کنید و با کارخانه های فرش در ارتباط باشید. البته بسیاری از کارخانه های فرش دارای کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام هم هستن و میتونین محصولاتشون رو ببنین.!

      پاسخ دادن
    • ژانویه 7, 2021 در t 9:53 ب.ظ
      Permalink

      شاید از بعضی کارخونه ها نمیشه مستقیم خرید و حرفتون درست باشه ولی من کاشان رفتم اکثر کارخونه ها نمایشگاه دارن و فرش رو مستقیم میدن دست مشتری

      پاسخ دادن
  • ژانویه 5, 2021 در t 4:40 ق.ظ
    Permalink

    سلام و خشته نباشید خدمت شما، واقعا مطلب عالی بود، لذت بردم و چیزهای مفیدی فراگرفتم😍

    پاسخ دادن
    • ژانویه 5, 2021 در t 6:13 ق.ظ
      Permalink

      سپاسگزارم نظر لطفتونه! خیلی خوشحالم که خوشتون اومده و براتون مفید بوده❤❤💖🌹😍

      پاسخ دادن
  • ژانویه 6, 2021 در t 6:57 ب.ظ
    Permalink

    سلام با توجه به اینکه شهر فرش تبلیغ می کنه فرش ارزان میفروشه و حتی میگه اگه قیمت پایین تر پیدا کردید، فرش رو پس میگیریم، آیا این حرف واقعیه؟ آیا میشه از شهر فرش، فرش ارزون خرید؟

    پاسخ دادن
    • ژانویه 6, 2021 در t 8:31 ب.ظ
      Permalink

      سلام بر شما، شهر فرش با توجه به اینکه محصولاتش رو از کارخونه هایی که باهاشون قرارداد داره میاره و اون کارخونه ها نمی تونن زیر قیمتی که توی شهر فرش هست بفروشن و نمی فروشن، این فرش رو با این برند جای دیگه ارزون تر نمی تونید پیدا کنید، حتی اگه از خود کارخونش بخرید. شهر فرش داره قیمت معمولی میده و شاید هم گاها گرونتر! علتش اینه که محصولاتش رو از تولیدکننده های برند عرضه می کنه! راسیتش توی شهر فرش می تونید فرش ارزون پیدا کنید اما کیفیت فرش های ارزون شهر فرش یکم پایینه!

      پاسخ دادن
  • ژانویه 7, 2021 در t 9:50 ب.ظ
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر، ممنون از مطلب خوبتون، از کجا بفهیم که آیا واقعا فرش ماشینی ارزان از همون الیافی که گفتین بافته شده؟ یا مثلا از کجا بفهمیم که دستگاه بافنده چیه؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

    پاسخ دادن
    • ژانویه 7, 2021 در t 11:40 ب.ظ
      Permalink

      سلام وقت شمام بخیر دوست عزیز😉؛ شناسنامه فرش یک برچسبی هست که پشت فرش می چسبونن و کل اطلاعات بافت، اصالت و استاندارد رو می تونین در اون داشته باشین. اما اگر فرشی برچسب نداشت، احتمالا یک فرش غیر اصل هستش! حالا اگه میخواین ببینین که فرش آیا واقعا اونچیزی هست که توی شناسنامه نوشته، فقط کافیه خاب فرش رو بررسی کنین. اگه هر تار نخ خاب به صورت دانه دانه دیده می شه، قطعا فرش بافت اکریلیک داره. همچنین برای اطمینان بیشتر می تونین تعداد گره های پشت فرش رو در جهت عرض بشمارین ببینین آیا فرش دارای همون تعداد شانه هست یا نه. تعداد گره ها ( خانه ها) در ۱۰ سانتی متر از عرض فرش ضربدر ۱۰ میشه همون تعداد شانه که باید با عددی که در شناسنامه نوشته شده، مطابقت داشته باشه👍 امیدوارم به جوابت رسیده باشی💖

      پاسخ دادن
  • ژانویه 13, 2021 در t 5:00 ق.ظ
    Permalink

    با تمام این تفاسیر، من هنوز ترجیح میدم فرش رو یکم گرونتر بخرم، اما با کیفیت تضمینی

    پاسخ دادن
  • فوریه 3, 2021 در t 7:12 ب.ظ
    Permalink

    دوستان من در جواب سوال فرش ارزان از کجا بخرم، من خودم از سرای ایرانی خریدم هم قیمتش مناسب بود و هم کیفیتش توصیه میکم حتما از سرای فرش بخرید.

    پاسخ دادن
    • فوریه 4, 2021 در t 10:55 ق.ظ
      Permalink

      ممنون از نظر مفید شما! حتما دوستان استفاده خواهند کرد

      پاسخ دادن
  • فوریه 10, 2021 در t 12:22 ق.ظ
    Permalink

    مطلب مفیدی نوشتید، خیلی ممنون از شما ❤

    پاسخ دادن
  • مارس 14, 2021 در t 6:48 ب.ظ
    Permalink

    بسیار عالی، ممنون از متن خوب و گویایی که نوشتین، ولی فرش ارزان نشده هنوز!!؟

    پاسخ دادن
    • مارس 17, 2021 در t 8:03 ق.ظ
      Permalink

      با سلام، نظر لطفتونه، در خصوص ارزان شدن فرش هم باید گفت که متاسفانه افت و خیزی که در بازار ارز دیده شد، یکم قیمت ها رو ثابت نگه داشت، مگرنه حتما امکان سقوط قیمت ها وجود داشت و الان هم وجود داره

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *