فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه

فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه؟ کیفیت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه بهتر است؟ کدام یک از این فرش ها برای ما مناسب تر است؟

یکی از مهترین عناصر موجود در دکوراسیون داخلی خانه فرش است که با توجه به طرح و رنگ و مدل نقشه آن فرش به فضای داخلی خانه شما روح تازه ای می بخشد، پس انتخاب فرش مناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزلتان بسیار مهم است تا هارمونی فرش شما با نحوه چیدمان منزلتان رعایت شود.

در این مطلب برای شما ویژگی های فرش ۷۰۰ شانه کاشان و فرش ۱۲۰۰ را می گوییم و ویزگی این فرش ها را از نظر دوام، زیبایی، مواد اولیه، تعداد گره ها و ضخامت مورد بررسی قرار می دهیم تا بدانید که فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه.

ویژگی های فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه

در این مطلب میخواهیم به طور کامل به این موضوع بپردازیم که کدام یک از فرش ها دارای مرغوبیت بیشتری هستند:

ویژگی های فرش ۷۰۰ شانه

فرش های ماشینی در تعداد شانه و تراکم های متفاوتی بافته می شوند و امروزه بیشتر فرش ها از ۷۰۰ شانه به بالا تر تولید می شوند و فرش های ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در بازار امروز فرش نقش پر رنگ تری دارند.

فرش های ۷۰۰ شانه واقعی تراکم عرضی ۷۰۰ و تراکم طولی ۲۵۵۰ دارند که در طرح ها و نقشه های متفاوتی دارند و قیمت مناسب تری نسبت به فرش های با شانه و تراکم بالا دارند و برای افرادی که قصد ندارند زیاد هزینه کنند فرشی مناسب می باشد.

فرش های ۷۰۰ شانه در مقایسه با فرش های با شانه و تراکم بالاتر دارای ضخامت بیشتری هستند و و همین ویژگی باعث شده است این نوع فرش نرم تر از دیگر فرش ها باشد، در نتیجه ی اینکه از نظر راحتی و نرم بودن فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه قطعا فرش ۷۰۰ شانه نرم تر می باشد و برای کسانی که از فرش بیشتر استفاده می کنند مناسب است.

همچنین توصیه می کنیم بخوانید: فرش ۱۲۰۰ شانه بهتر است یا ۱۰۰۰ شانه؟

فرش های ۷۰۰ شانه چون درشت بافت هستند نمی توان در آن ها از نقشه های ۱۰۰۰ یا ۱۲۰۰ شانه استفاده کرد.

دوام این فرش ها نیز به جنس الیاف به کار رفته در آنها بستگی دارد و هر چه تعداد شانه و تراکم در یک فرش کمتر باشد ضخامت آن بیشتر می شود و در نتیجه دوام آن افزایش پیدا می کند پس ویژگی های مثبت فرش های ۷۰۰ شانه نرمی و دوام آنهاست.

الیاف فرش ۷۰۰ شانه

فرش های ۷۰۰ شانه از جنس الیاف آکریلیک بافته میشود که نرم تر و روشن تر از الیاف پلی استر هستند.

الیاف این فرش ها بوی پلاستیک یا مواد نفتی نمی دهند.

ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش های ۱۲۰۰ شانه توسط الیاف خیلی ریز و ظریف بافته می شود و نیز فشردگی در بین ریشه ها بالاست در نتیجه اگر شک دارید که از نظر مقاومت فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه پاسخ ما به شما فرش ۱۲۰۰ شانه است.

فرش ۱۲۰۰ شانه جزو فرش های لوکس است که بدون پرزدهی می باشد.

به دلیل به کار بردن الیاف ظریف و فشردگی بالا بین این الیاف طرح موجود روی فرش زیباتر بوده و ضخامت این نوع فرش از فرش های ۷۰۰ شانه کمتر است در نتیجه هرچه تعداد شانه و تراکم فرش بالاتر رود ضخامت کمتر و ظرافت و زیبایی آن بالاتر می رود، به خاطر ریز نقشی و ظرافت فرش های ۱۲۰۰ شانه به ّن فرش دستباف گونه نیز می گویند.

فرش های ۱۲۰۰ شانه در متراژ ۶ متری، ۹ متری و ۱۲ متری بافته و عرضه می شوند.

یکی از تفاوت هایی که بین فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه وجود دارد این است که فرش ۱۲۰۰ شانه در نوع فرش گل برجسته نیز بافته می شود و تفاوت آن با نوع ساده فرش، در نوع نخ خاب و مرحله پرداخت می باشد اما جنس نخ تار و پود در تمامی فرش های ماشینی یکسان است.

پس اگر میخواهید بدانید که از نظر ظرافت و استحکام فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه پاسخ ما به شما فرش ۱۲۰۰ شانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *