خرید فرش ترک

فرشهای ترک به دلیل تنوع در طرح و نقش ، با استقبال بی نظیری روبه رو شده است  و این تنوع توانسته مشتری را تا حد بالایی از بازار راضی نگه دارد . فرش ترک از لحاظ کیفیت بافت ، دوام و ماندگاری مثال زدنی است . عدم پرزدهی ، وزن مناسب و نگهداری آسان از دیگر ویژگی های منحصر بفرد این محصول جذاب است . فرش ترک را میتوان در دو درجه یک و دو که بر اساس شانه و تراکم تعیین می شود ، در بازار تهیه نمود .

فرش ترک جز فرش های خاص در بازار است که با رنگ های روشن بافته می شود این گونه فرش ها طرح های هنرمندانه ای دارند و بسیار زیاد برای دکوراسیون مدرن مناسب می باشند . شرکت فرش اصل ، تولید کننده با کیفیت ترین فرش ترک اصل می باشد . این محصولات فاخر و زیبا ، به صورت ۴۰۰ شانه و با تراکم ۱۸۰۰ بافته می شوند . طرح های فرش ترک شرکت اصل بسیار زیاد هستند و تنوع در محصولات ، شرکت اصل را به ایجاد فروشگاه اینترنتی فرش برانگیخته است تا عزیزان بتوانند در اسرع وقت تمامی محصولات را ببینند .

برای خرید فرش ترک ، کلیک کنید .

فرش ترک هم همانند دیگر فرش ها ، دارای تاریخچه می باشد که در این قسمت به تاریخچه فرش ترک می پردازیم .

تاریخچه فرش ترک

قبل از اینکه کشور ترکیه به رسمیت شناخته شود و به عنوان دولتی مستقل از آن یاد شود ، روم شرقی زیر اندازهایی را در غالب فرش به عنوان کف پوش با نرمی و لطافت خاص و گلهای زیبا می بافته اند . اما هنر فرش بافی در ترکیه به علت همسایگی با ایران و قفقازستان رونق گرفت و با پیشرفت چشم گیر امروزه در سراسر دنیا شناخته شده است . در این محصولات بیشتر از نقوش قفقاز با کیفیت و ویژگی های ایرانی استفاده شده و ترکیب این دو توانسته مشتری پسند بودن آن را تضمین نماید .
نزدیک به هفت هزار سال پیش اروپاییان با شناخت فرش های شرقی اقدام به واردات آن کردند و ترکیه با سبقت گرفتن از سایر صادر کنندگان توانست نظر اروپاییان را جلب نماید . بدین صورت زمانیکه حتی هنوز فرش ایرانی برای همگان شناخته نشده بود ، فرش ترک در منازل اشراف زادگان اروپایی به عنوان کالایی لوکس خودنمایی می کرد . با این وجود از ابتدا تا کنون طرح های بکار گرفته شده در فرش ترک نسبت به فرش ایرانی دارای ابهام بوده و در انتخاب رنگ دقت کمتری صورت گرفته است اما به علت برخی ویژگی ها مانند داشتن منگوله و آویز در انتهای بافت مورد پسن عامه قرار گرفتند . برخی معتقد هستند تهاجم و جنگ هایی که قبلا در ترکیه رخ داده است تاثیر زیادی بر ایجاد نقش های نامفهوم هندسی و نفوذ طرح های اقوام بیابان گرد شود و برخی معتقد هستند اعتقادات مذهبی و دینی بر این موضوع اثر گذاشته است . عده ای دیگر اینگونه تفسیر می نمایند که بهره بردن از یک سیستم باستانی سمبلیک موجب ایجاد اینگونه طرح ها شده است .
فرشهای قدیمی ترکیه را می توان به سه دسته قالی های سلجوقی ، قالی های حیوان یا پرنده دار و قالی های قرن ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ میلادی تقسیم کرد .
قالی سلجوقی
قدیمی ترین فرش ترکی شناخته شده است که شامل چهار قطعه فرش و دو  تکه فرش پاره شده است و در همان زمان ها برای مسجد قونیه بافته شده بود . در آن ها گره های ترکی یا همان گره های قیوردس دیده می شود و در حال حاضر درون موزه استانبول نگهداری میشوند .
فرش حیوانات یا پرندگان
دردوره ۱۴ و ۱۵ میلادی تصاویری در فرش ها دیده می شود که نشان دهنده حیوانات و پرندگان هستند که با خطوط هندسی در کادرهای مستطیل شکل رشم شده اند . از فرش های دوره ۱۴ و ۱۵ میلادی تنها سه نمونه باقی مانده است که همگی دارای گره های ترکی هستند .
یک قطعه از فرش ترک مربوط به این دوره در موزه استکهلم وجود دارد که طبق برآوردها مربوط به قرن ۱۵ میلادی است و در کلیسای ماربی یافت شده است . طرح این فرش دو پرنده داخل هشت ضلعی هستند که با اسلوبی بسیار زیبا در روبروی یکدیگر در کنار یک درخت نخل به تصویر کشیده شده اند . البته نظیر همین طرح و فرش با تفاوت در تصویر پرندگان در موزه برلین نگهداری میشود و تصویری از جنگ بین اژدها و پرنده عنقا را به نمایش گذاشته است .

قالی هایی که پس از قرن ۱۳ بافته شده اند عموما توسط تجار ایتالیایی و ونیزی به کشورهای غربی منتقل شده اند و مورد توجه نقاشان اروپایی قرار گرفتند نقاشان معروف و پر آوازه ای که از میان آن ها میتوان به يان وان ايك، مملينك، مابوزه، موراني، گيرلاندو، آندره سولاريو، ويليام لاركين، رافائل دلگاربو ، لورنز و لوتو و هانس هولاين اشاره کرد . الهام گرفتن نقاشان از طرح و نگاره فرش ترک معیار مناسبی را جهت برآورد قدمت این فرش ها ارائه می دهد . اما قرن ۱۶ و ۱۷ نقطه عطفی بود برای تغییر در طرح و نقش فرش ترک ، در این دوران بیشتر شاهد تنوع طرح ها هستیم همانطور که قبلا اشاره شد فرش های ترکی اسلوب هندسی خاص خود را داشتند و تفکیک آن ها بر اساس ویژگی های بافت و طرح و نقش کار دشواری نیست .
در نهایت تولید کنندگان ترکیه ای در تمام زمینه ها با پیگیری مد توانسته اند تولیدات فوق العاده زیبا و مشتری پسندی را ارائه دهند ، معروف ترین برند فرش ترک ، فرش مرینوس ترکیه نام دارد که در سراسر دنیا شناخته شده است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *