خرید فرش برای عروس و جهیزیه

برای دیدن انواع فرش ماشینی برای عروس کلیک کنید .
برای دیدن انواع فرش دستباف برای عروس کلیک کنید .

در فرهنگ مردم ایران زمین هنگامی که زوج جوانی قصد دارند زنگی جدید خود را آغاز نمایند ، خانواده دو طرف به جهت سهولت امر شروع زندگی و کم کردن بار مسئولیت از هزینه از دوش دو طرف وسایل اولیه زندگی را فراهم آورده و تحت عنوان هدیه به منزل جدید زوج می برند . از آنجایی که فرش از ملزومات خانه خصوصا برای ما ایرانیان محسوب می شود ؛ خرید فرش برای جهیزیه از مواردی است که سهم بسزایی از بازار را به خود اختصاص داده است . سهم فرش عروس به حدی است که بسیاری از تولید کنندگان در محصولات خود شاخه ای تحت عنوان فرش جهیزیه عرضه می کنند . خرید فرش برای عروس به مراتب آسان تر اما حساس تر از فرش ماشینی برای خانه هایی است که زندگی در آن ها در جریان است . چراکه اگر خرید فرش جهیزیه جزء اولین خرید ها باشد ، ست کردن سایر وسایل با طرح و رنگ فرش به مراتب آسان تر است .
سوال اصلی که خریداران  جهیزیه از فروشندگان می پرسند این است که برای جهیزیه چه فرش ماشینی بخرم ؟ و فروشنده با تجربه و اطلاعاتی که دارد خریداران را راهنمایی می نماید . توجه به این نکته و دانستن این موضوع مهم است که اطلاعات هر فروشنده ای کامل نیست . از همین رو داشتن اطلاعات پایه ای برای خرید هر محصولی خصوصا فرش های ماشینی که کالاهای تخصصی به حساب می آیند مهم و ضروری است .
اطلاعات پایه ای را می توان با روش هایی مانند پرس و جو ، انتخاب فروشگاه معتبر و خواندن مقالاتی علمی مانند مقاله در دست بالا برده و خریدی مطلوب انجام داد . مقاله حاضر برای پاسخ به سوال “ برای جهیزیه چه فرش ماشینی بخرم ؟ ” نوشته شده است و تمام هدف نویسنده دادن اطلاعاتی مفید به خریداران می باشد . اگر خریدار فرش ماشینی جهیزیه ، فرش ماشینی برای منزل جدید یا فرشی زیبا و با کیفیت هستید مقاله حاضر می تواند کمک مفیدی به خرید شما باشد .
فرش برای عروس و جهیزیه
فرش جهیزیه نامی است که بر محصولاتی نهاده شده که خریداری می شوند تا به همراه سایر ملزومات در جهیزیه عروس قرار گیرد . نمی توان کالا یا فرشی خاص را تحت عنوان فرش جهیزیه معرفی نمود و هر محصولی که توسط نوعروسان انتخاب شود در دسته این محصولات قرار می گیرد . این محصول می تواند فرش ۱۲۰۰ شانه ، فرش ۱۰۰۰ شانه ، فرش ۷۰۰ شانه ، با رنگ زمینه تیره یا روشن ، الیاف بافتی از جنس اکرولیک ، پلی استر ، پلی پروپلین و ترکیب تمام الیاف ها و … باشد .
فرش های ماشینی ۱۲۰۰ یا ۱۰۰۰ شانه برای اتاق های مهمان نشین و پذیرایی ، فرش های ۷۰۰ شانه برای اتاق خواب ، گلیم فرش برای آشپزخانه و قالیچه هایی کوچک و زیبا برای پهن شدن جلوی درب ورودی و جلو درب سرویس بهداشتی از رایج ترین خرید های برای نوعروسان است . عموما چون منزل نوعروسان کوچک و اصطلاحا نقلی ست از رنگ های شاد و روشن استفاده می شود تا خانه بزرگ تر و نونوار تر نشان داده شود ، به همین دلیل خرید فرش ترک توسط نوعروسان زیاد شده است .
برخی از تولید کنندگان نبوغ به خرج داده و پک فرش جهیزیه با قیمت مطلوب تر برای خرید آماده کرده اند . این فرش ها دارای چند تخته فرش در ابعاد و طرح های مختلف اما هماهنگ هستند که بنابر سلیقه خریداران قابل تعویض خواهند بود .
بهترین فرش ماشینی جهیزیه
فلسفه خرید جهیزیه کمک به زوجین و آسان تر شدن شروع زندگی است ، از همین رو خانواده ها ترجیح می دهند فرش هایی با کیفیت و ناب برای فرزندان خود تهیه نمایند . خرید فرش های درجه دو و سه پس از چند سال مورد آسیب قرار گرفته و زوجین مجبور خواهند بود هزینه ای بابت فرش و کف پوش بپردازند . پس یکی از پاسخ هایی که می تواند به سوال ” برای جهیزیه چه فرش ماشینی بخرم ؟  ” داد این است که  فرش ماشینی درجه یک و ناب خریداری نمایید .
هماهنگ بودن فرش با وسایل و زیبایی هم نقش مهمی در خرید دارد . فرش اگر بر اساس نکات زیبا شناسی خریداری نشود نمی تواند دکور را آنطور که باید و شاید زیبا نماید و همانطور که می دانیم مهم ترین عنصر زیبا ساز در دکوراسیون فرش ماشینی است و عنصری دیگری نمی تواند جای آن را پر کند و مسئولیت را بر عهده بگیرد .
ویژگی فرش ماشینی خوب برای جهیزیه
داشتن شانه و تراکم باید هماهنگ با کاربرد باشد . فرش پرشانه و پر تراکم برای مکان هایی است که زیبایی بر کاربرد غلبه داشته و فرش های ۷۰۰ شانه را می توان در فضایی پهن نمود که پرتردد و پر رفت و آمد می باشد . مکان هایی مانند آشپزخانه که در معرض آلودگی بوده و نیازمند شست و شوی زیاد است باید با گلیم فرش یا محصولات مقاوم در برابر آلودگی و شست و شو پوشیده شود .
قرینگی و طرح و رنگ و نگاره ها بر درجه فرش موثر است . عدم قرینگی ، بافت غلط یا حتی عدم تنوع رنگی مناسب درجه فرش را از یک ساقط خواهد نمود .
نخ در رفتگی ، تکرار سیلند و بافت تکراری ، تفاوت سایز با ابعاد استاندارد ، عدم استفاده از الیاف مرغوب از جمله نخ خاب اکرولیکی که فراند هیت ست را از سر گذارانده اند ، عدم کیفیت رنگ و … از جمله مواردی است که موجب کم کیفیتی فرش های ماشینی می شود و خرید فرش ماشینی با این ویژگی ها برای جهیزیه مناسب نخواهد بود .
فرش ماشینی خوب برای جهیزیه علاوه بر نکات فنی و کیفیت باید در سایز و ابعاد هم درست انتخاب شود ، اگر فرش به گونه ای باشد که بزرگ تر از ابعاد اتاق بوده و یا بسیار کوچک تر باشد نمی تواند زیبا و مناسب تلقی شود . اگر فرش جهیزیه بزرگ تر از ابعاد اتاق باشد ، قسمتی از حاشیه فرش تا خورده یا کنار دیوار قرار می گیرد ، این موضوع به مرور زمان فرش را دچار شکستگی و پارگی می کند . همچنین فرش هایی که بسیار از سایز اتاق کوچک تر هستند ، نمی توانند از نظر زیبایی و کارکرد رفع کننده نیاز فضا باشند . در هنگام خرید فرش جهیزیه این نکته را در نظر بگیرید که فرش ها باید اندکی از ابعاد اتاق کوچک تر باشند ، این اندازه برای فضاهای مختلف متفاوت است .
برای مثال فرش برای پذیرایی نوعروس باید به گونه ای باشد که زیر میز را پوشش داده اما مبلمان روی آن قرار نگیرند در حالی که در اتاق خواب ها این ابعاد باید به گونه ای باشد که بین لبه فرش و دیوار در حدود چند سانتی متر فاصله وجود داشته باشد .
فرش جهیزیه را از کدام فروشگاه خریداری نماییم ؟
از آنجایی که فرش یکی از هزاران وسیله ریز و درشتی که برای جهیزیه خریداری می شود و قیمت نسبتا بالایی هم دارد باید به روشی و از فروشگاهی خریداری شود که مقرون به صرفه و مطمئن باشد . در بین تمامی روش های خرید از انواع مستقیم و غیر مستقیم گرفته تا سنتی و مدرن ، خرید فرش عروس از فروشگاه های اینترنتی و به طرق مدرن و آنلاین نسبت به سایرین ارزان تر ، با کیفیت تر ، مطمئن تر و آسان تر خواهد بود . فروشگاه اینترنتی مستقیما فرش را از تولید کننده به خریدار رسانده و تمامی هزینه های سربار را از خرید کسر می نماید . به فروشگاه اینترنتی فرش اصل سری زده و در شاخه محصولات به دنبال بهترین فرش ماشینی برای خرید جهیزیه نوعروسان باشید . محصول را انتخاب نموده و مراحل خرید را بر اساس آنچه در راهنمای خرید توضیح داده شده است پرداخت نمایید . پرداخت کم ترین قیمت برای بهترین کیفیت و زیبا ترین طرح از کوچک ترین مزیت های است که خرید فرش های ماشینی جهیزیه به روش اینترنتی دارند . همچنین اگر در مورد خرید و فرش های ماشینی سوالی داشته باشید پشتیبان آنلاین فروشگاه اینترنتی ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما بوده و در کنار پشتیبان آنلاین می توانید با مشاورین و کارشناسان فروش به صورت تلفنی ارتباط برقرار نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *