توضیح درباره شانه و تراکم

در هنگام خرید فرش ، اولین سوال خریدار از فروشنده این است که شانه و تراکم فرش چند است . بسیاری از افراد هستند که تعریف شانه و تراکم را نمی دانند ولی از این آگاه هستند که هراندازه شانه و تراکم قالی بالا رود ، فرش ظريف تر می شود . اولین مشخصه فرش های ماشینی ، شانه وتراکم آن هاست . ما در این مقاله سعی نمودیم یک تعریف کلی از شانه و تراکم ارائه دهیم .

تعریف کلی شانه و تراکم

هر تخته فرش با متر مربع ، اندازه گیری می شود . در هر یک متر از عرض فرش ، هر تعداد گره یا ریشه وجود داشته باشد ، شانه یا تراکم عرضی می گویند و در هر یک متر از طول فرش ، هر تعداد گره یا ریشه وجود داشته باشد ، تراکم می گویند . وقتی می گوییم فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ یعنی در یک متر از عرض فرش ۷۰۰ گره یا ريشه وجود دارد و در یک متر از طول فرش ۲۵۵۰ رچ وجود دارد . با یک نگاه به پشت فرش ، می توان شانه و تراکم را تشخیص داد و برای اینکه بفهمیم در یک متر مربع از فرش چند ریشه وجود دارد ، تعداد گره های طولی ( تراکم ) را در گره های عرضی ( شانه ) ضرب می کنیم .

نقش شانه و تراکم در کیفیت فرش چیست ؟

هر اندازه شانه فرش بالاتر رود ، فرش ریز نقش تر و ظریف تر می شود و به اصطلاح دستبافت گونه تر می شود و هراندازه تراکم فرش بالاتر رود ، فرش ظريف تر و لطيف تر می شود . قالی هایی که با شانه وتراکم بالا بافته می شوند ، حتما باید با الیاف خیلی ریز و ظریف بافته شوند ، چون تعداد ریشه ها در یک متر مربع بالاست و نمی توان با الیاف کلفت و ضخیم بافته شود و هرچه در یک قالی ریشه ها به هم نزدیک تر باشد ، فشردگی بین ریشه ها بیشتر می شود و امکان باز شدن بین گره ها وجود ندارد و فرش در برابر آسیب های اجسام منزل ، مقاوم است . پس می توان نتیجه گرفت که فرش ۱۲۰۰ شانه بسیار ظریف تر و ریز نقش تر و دستبافتگونه تر از فرش ۷۰۰ شانه می باشد که برای مکان های لوکس و مجلل بسیار مناسب می باشند . برای محیط هایی که کمتر از مبل استفاده می کنند و بیشتر روی زمین می نشینند ، و مکان های پررفت و آمد که پاخور فرش زیاد است و فرش در معرض آلودگی هست ، بهتر است از فرش هایی با شانه و تراکم پایین تر استفاده شود . بالطبع هر اندازه شانه و تراکم فرش بالاتر رود ، قیمت فرش نیز افزایش می یابد چون در دستگاه بافت و الیاف فرش ۷۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه تفاوت وجود دارد .

خرید فرش ماشینی کاشان

شرکت فرش اصل ، یکی از برترین تولیدکنندگان فرش ماشینی کاشان می باشد که به تولید و عرضه فرش ماشینی و فرش دستبافت ، می پردازد . این شرکت ، خرید اینترنتی فرش را سرلوحه کار خود قرار داده است تا افرادی که در شهرهای دیگر هستند و امکان مراجعه حضوری ندارند بتوانند در کمترین زمان ممکن ، محصول مورد نظر خود را به دست آورند و در هزینه  و زمان نیز صرفه جویی کنند . این شرکت تولید کننده فرش ۷۰۰ شانه ، فرش ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه با بالاترین تراکم واقعی فرش و بهترین الیاف ، است . تمامی محصولات ، دارای شناسنامه ای است که بر پشت آن حک شده است . شما عزیزان می توانید قبل از خرید در قسمت ارتباط آنلاین با کارشناسان فنی ، مشاوره بگیرید . تمامی محصولات ارسالی دارای ضمانت نامه می باشند که در صورت داشتن هر عیب یا ایرادی بازگشت داده می شود .

برای خرید انواع فرش ماشینی کاشان ، کلیک کنید .

خرید فرش دستبافت

خرید فرش ۱۲۰۰ شانه ماشینی کاشان

خرید فرش ۷۰۰ شانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *