فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان

در این مطلب میخواهیم برای شما از فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان بگوییم. طرحی که می تواند زینت بخش خانه های شما باشد به ظرافت فرش های دستباف و به زیبایی فرش های ابریشم تبریز، پس با ما همراه باشید.

فرش برای ما ایرانیان یکی از مهمترین ارکان دکوراسیون داخلی خانه محسوب می شود و به همین دلیل ایرانی ها به خصوص خانم های ایرانی در انتخاب فرش مناسب برای منزلشان حساسیت های زیادی به خرج می دهند.

فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان یکی از پرطرفدار ترین طرح های فرش ۱۲۰۰ شانه می باشد که این روزها مورد استقبال تعداد زیادی از خانم های ایرانی قرار گرفته است.

فرش جزو مهمترین بخش های دکوراسیون داخلی خانه است پس نقش، رنگ و تعدا شانه آن فرش نیز مهم است

فرش ها در ابعاد، رنگ ها و تعداد شانه های متفاوتی بافته و به مرحله تولید می رسند که امروزه تنوع فرش ها در تعداد رنگ، نقشه ها و تعداد شانه بالاتر رفته و مدرن تر شده است.

از زمان های قدیم که تولید فرش به صورت ماشینی استارت خورد فرش هایی با رنگ و تعداد شانه محدود بافته می شد اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیا و در داخل کشور با ورود دستگاه های پیشرفته تر به صنعت فرش ایران تنوع فرش ها در رنگ،تعداد شانه و تراکم بسیار بالا تر رفته است.

از دیر باز تا کنون فرش ها با تعداد شانه و تراکمی که داشتند مورد مقایسه قرار می گرفتند و فرش ها از ۳۲۰شانه شروع شدند تا به امروز که به ۱۲۰۰ شانه رسیده اند که فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان یکی از نمونه های فرش ۱۵۰۰ شانه امروزی می باشد.

فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان چیست؟

همانطور که گفتیم فرش های امروزی در طرح های مختلفی تولید می شوند و طرح افشان یکی از بروز ترین طرح های موجود در بازار فرش می باشد که فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان مورد توجه بسیاری از ایرانی ها قرار گرفته است.

طرح فرش افشان طرحی است گل وسط یا همان ترنج را ندارد و گل های داخل این فرش پراکنده هستند طرح افشان در نقشه ها و رنگ های متفاوتی بافته می شوند عبارت اند از:نقشه ارکیده – نقشه خاتم – نقشه روشا

با طرح های ترنج آشنا شوید…

و در رنگ های کرم، فیلی، سرمه ای، فیروزه ای و… وجود دارد.

این فرش به دلیل نداشتن گل وسط و لچک نقشه آن فضای داخلی خانه شما را بزرگتر نشان می دهد که جزو طرح های مدرن محسوب می شود زیرا اکثر طرح های گذشته دارای گل وسط یا همان ترنج بودند.

این طرح دارای گل های تقریبا هم اندازه و موزون با یکدیگر است که نقش بسیار زیبایی را در این فرش به وجود آورده است و فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان نیز به همین دلیل جزو پر فروش ترین فرش های اخیر است.

فرش ماشینی ارزان از کجا بخرم؟

تراکم، ظرافت و ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان

هر فرشی که از ابتدا تا بحال بافته شده است دارای دو نوع تراکم طولی و عرضی می باشد.

تراکم طولی فرش به تعداد ریشه یا گره رنگ در طول یک متر فرش بستگی دارد که تراکم فرش های تولید شده تا به امروز چنین بوده است:

فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۱۰۰- فرش ۱۰۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰- فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰

تراکم عرضی فرش که به آن شانه نیز می گویند به تعداد ریشه ها یا گره رنگ در یک متر از عرض فرش بستگی دارد

تعداد شانه هایی که تا کنون در صنعت فرش وجود داشته اند عبارت اند از:

۳۲۰-۳۵۰-۳۸۰ ۴۰۰-۴۴۰-۵۰۰-۷۰۰-۱۰۰۰-۱۲۰۰- ۱۵۰۰

  • هرچقدر تعداد شنه و تراکم یک فرش بالاتر می رود:
  • فرش ریز نقش تر می شود
  • ظرافت آن بالاتر می رود
  • دستگاهی که آن فرش را می بافد جدید تر و با کیفیت تر می شود
  • کیفیت خود فرش بالاتر می رود
  • نمره نخ های آن فرش بالاتر می رود و در نتیجه دارای نخ های مستحکم تری می شود
  • دوام بالاتری دارد زیرا فضای بین گره های آن کاهش پیدا می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *