فرش طرح ۷۰۰ شانه چیست؟

فرش طرح ۷۰۰ شانه چیست؟ آیا فرش های طرح ۷۰۰ شانه بی کیفیت هستند؟ قیمت فرش طرح ۷۰۰ در بازار چند است؟ همه اینها سوالاتی است که درباره فرش ماشینی طرح ۷۰۰ شانه در اینترنت ترند شده است و ما می خواهیم برای شما تمامی این سوالات را به همراه دلیل، برای شما پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها دنبال بفرمایید. سوال فرش طرح ۷۰۰ شانه چیست از آنجا که گاها مشتری ها به دنبال آن هستند، لازم بود که درباره آن گریزی داشته باشیم تا مخاطب را به سمت خریدی درست هدایت کنیم.

فرش ماشینی دارای انواع مختلفی در بازار است. فرش های ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه، ۱۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه از انواع فرش های کلاسیک و فرش های شگی، شنل، سه بعدی، کودک از انواع فرش های مدرن موجود در بازار هستند. در این بین استقبال مردم از فرش ماشینی ۷۰۰ شانه بیشتر بوده است. فرش طرح ۷۰۰ را هم می توان یکی از انواع فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه دانست و هم ندانست. حالا شاید این بخش از جمله گیج کننده باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

فرش طرح ۷۰۰ شانه چیست؟ آیا این فرش کیفیت دارد؟

فرش طرح ۷۰۰ شانه یک فرش ماشینی است با ویژگی هایی بسیار شبیه به فرش ۷۰۰ شانه. البته این فرش های ماشینی در تعداد شانه ۷۰۰ بافته نمی شوند و همین موضوع باعث شده است که برخی ها اینگونه فرش های ماشینی را جزء فرش های ۷۰۰ شانه حساب نکنند. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های این نوع فرش ماشینی می پردازیم تا این مطلب برای شما بیشتر جا بیفتد:

  • شانه و تراکم فرش طرح ۷۰۰ شانه

فرش ماشینی طرح ۷۰۰ شانه با تعداد شانه ۵۰۰ و تراکم ۱۰۰۰ بافته می شود. در واقع فرش مورد نظر، یک فرش ۵۰۰ شانه است که در طراحی آن از نقشه های فرش ۷۰۰ شانه استفاده شده است و ظرافت بافت آن افزایش پیدا کرده است. به همین منظور به آن فرش طرح ۷۰۰ شانه گفته می شود.

  • ظرافت فرش طرح ۷۰۰ شانه

فرش طرح ۷۰۰ نسبت به فرش ماشینی ۷۰۰ شانه واقعی از ظرافت بسیار پایین تری برخوردار است و اگر به آن بنگرید، متوجه می شوید که فرش های اصل ۷۰۰ شانه چقدر با ظرافت تر و دقیق تر از فرش های ۵۰۰ شانه طرح ۷۰۰ شانه بافته شده اند. البته در فرش های ۵۰۰ شانه طرح ۷۰۰، سعی می کنند از نخ های ظریف تر و با نمره بالاتر مثل فرش های ۷۰۰ شانه استفاده کنند، تا طرح های پیاده سازی شد، ظریف تر و نزدیک تر به فرش اصل ۷۰۰ شانه به نظر برسد.

  • کیفیت فرش طرح ۷۰۰ شانه

از آنجا که فرش های ماشینی با افزایش تعداد شانه و تراکم، کیفیتشان افزایش پیدا می کند، باید گفت کیفیت فرش طرح ۷۰۰ شانه به نسبت پایین تر است و به همین دلیل قیمت آنهم در بازار کمتر خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه برای بافت فرش های طرح ۷۰۰ شانه، از دستگاه های بافنده فرش ماشینی قدیمی تر استفاده می کنند، کیفیت بافت و تکنولوژی تولید این فرش ها پایین تر از فرش های واقعی ۷۰۰ شانه می باشد.

  • قیمت فرش طرح ۷۰۰ شانه

به نظر شما اختلاف قیمت فرش طرح ۷۰۰ شانه چیست؟ با توجه به مواردی که ذکر کردیم، فرش ماشینی ۵۰۰ شانه طرح ۷۰۰ به خاطر داشتن ظرافت کمتر، تولید کم کیفیت تر و همچنین تراکم کمتر، دارای قیمت بسیار کمتری نسبت به فرش ۷۰۰ شانه خواهد بود و می توان گفت چیزی در حدود ۱ میلیون تومان اختلاف ممکن است دیده شود.

اگر میخواهید فرش بخرید، توصیه می کنیم که از فرش اصل ۷۰۰ شانه استفاده کنید. چرا که فرش های طرح ۷۰۰ شانه اختلاف قیمتی آنچنانی ندارند و برای این اختلاف شما مجبورید که فرشی بی کیفیت تر بخرید که بعدا پشیمان خواهید شد. ما توصیه می کنیم که فرش اصل را فروشگاه فرش اصل با قیمت کارخانه بخرید و درب منزل با ارسال رایگان دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *