قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه اسپادانا

در این مطلب میخواهیم درباره قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه اسپادانا مطالبی را خدمت شما ارائه دهیم. آیا فرش اسپادانا بخریم؟ آیا فرش اسپادانا درجه یک است؟ همه اینها سوالاتی هستند که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

صنعت فرش یک صنعت قدیمی در کشور ما محسوب می شود که از سال های قبل پا برجاست و با قدرت همراه با پیشرفت علم در جهان جلو می رود.

در ابتدا صنعت قالی و قالی بافی در آسیا شروع شده است و این هنر مخصوص آسیایی هاست و ایران نیز جزو اولین ها در این زمینه محسوب می شود و علاوه بر ایران کشورهایی مانند ترکستان و قفقاز در این عرصه با کشور ایران همگام بوده اند.

در دنیا قالیچه ای به نام پازیریک به عنوان اولین فرش شناخته شد یعنی در سال ۱۹۴۹ میلادی که برابر با ۱۳۲۷ هجری شمسی است توسط باستان شناسان روسی کشف و ثبت شد.

این قالیچه قدیمی ترین فرش دستباف جهان است که بافت آن مربوط به کشور ایران در دوران هخامنشیان است در کل دنیا ایران اولین کشوری است که پا به صنعت فرش گذاشته و اولین فرش های دنیا را تولید کرده است. فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه که یکی از تولیدات فرش ماشینی است، ادامه دار سنعت فرش در ایران است.

عوامل موثر بر قیمت فرش اسپادانا ۱۲۰۰ شانه

طرح اسپادانا از طرح های جدید موجود در بازار فرش است که فرش ۱۲۰۰ شانه اسپادانا از جذاب ترین فرش های دارای این طرح است که در کارخانه های ایران بافته و تولید می شود.

فرش اسپادانا در شانه و تراکم و در رنگ های مختلفی بافته می شود و از ۷۰۰ شانه تا ۱۲۰۰ شانه با تراکم های مخصوص نولید می شود.

این فرش جزو فرش های قدیمی بافته شده در پایتخت فرش ایران یا همان شهر کاشان است طرح اسپادانا به گونه ای از طرح های سنتی و دستباف گونه می باشد.

قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه اسپادانا به دلیل بافته شدن توسط ماشین که دوام بالا و قیمت مناسب تری که دارند نسبت به فرش های دستباف مورد توجه بیشتری قرار می گیرند.

از دلایل دیگری که فرش ماشینی اسپادانا از فرش دستباف طرفدار بیشتری دارد این است که قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه اسپادانا پایین تر است و قابلیت بافت در طرح های باب میل سلیقه های متفاوت را دارد.

برای بافت فرش ۱۲۰۰ شانه اسپادانا از الیاف مختلفی مثل نخ پود و نخ تار استفاده می شود.

به طور کلی نخ هایی که در بافت فرش مورد استفاده قرار می گیرند نخ پلی استر، نخ اکریلیک یا نخ مصنوعی است، البته فرش هایی که با نخ اکریلیک بافته می شوند زیبایی و کیفیت بالاتری دارند در نتیجه عامل اصلی بالا بودن کیفیت یک فرش الیاف به کار رفته در آن است.

مشخصات فرش اسپادانا ۱۲۰۰ شانه

فرش اسپادانا در ابعاد ۶ متر، ۹ متر و ۱۲ متر و معمولا در رنگ سرمه ای بافته می شود اما تعداد رنگ های به کار رفته در فرش ۸ رنگ می باشد.

معمولا این فرش در تعداد شانه ۱۲۰۰ و به صورت گل برجسته و با تراکم ۳۶۰۰ بافته شده می شود.

تعداد گره در هر متر مربع ۱۴۴۰۰۰ گره می باشد و تعداد پایل نیز در هر متر مربع ۲۲۸۰۰۰۰ است.

در این فرش از اکریلیک هیت ست و نخ هایبالک برای نخ خاب استفاده می شود و تعداد رنگ به کار رفته در این فرش ۸ رنگ است، جنس نخ پود پنبه ای بوده و معمولا در رنگ زمینه ای سرمه ای بافته می شود.

قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه اسپادانا به نسبت دیگر فرش ها مناسب تر است اما در مقایسه با فرش های با تعداد شانه کمتر بیشتر است.

اگر به دنبال این هستید که بدون این که پول برند و پول واسطه را بدهید، فرش ۱۲۰۰ شانه بخرید، توصیه می کنیم که از فرش اصل خرید خود را انجام دهید. فروشگاه فرش اصل یکی از مطمئن ترین عرضه کنندگان فرش ماشینی در کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *