خرید فرش دستباف

کاشان از تاریخی ترین شهر های ایران در عرضه هنر و ادب است . مطالعات نشان می دهد نفيس ترين فرش های دستباف در کاشان به عهد صفویه مربوط می شوند . فرش هایی که در اوایل قرن ۱۱ هجری بافته شده و تا کنون دستخوش تغییرات فراوان گشته است . ویژگی مهم فرش های دستباف داشتن نقش و طرح هایی زیبا و ریشه دار در تاریخ است .
این هنر از دیرباز در بین ایرانیان مرسوم بوده و حتی جهت امرار معاش از آن کمک گرفته شده است . می توان فرهنگ و هنر اصیل ایرانی را در فرش های دستباف ایرانی دید .
حتی هنوز هم در شهرستان ها و روستاهای اطراف کاشان هنر فرش بافی رواج داشته و بهترین فرش های دستباف کشور را می توان از کارگاه ها و بافندگان کاشانی طلب نمود . علاوه بر شهر کاشان که عنوان بهترین تولیدات فرش های ماشینی و دستباف را به خود اختصاص داده است ، بافت فرش دستباف در شهر های تبریز، اردکان یزد ، قم ، کرمان و … وجود دارد و محصولات این شهر ها دارای شهرت و معروفیت فراوانی هستند .
به علت محبوبیت و تقاضای بالای فرش دستبافت در شهر کاشان ، در این مقاله به مواردی در حیطه این محصول از جمله خرید فرش دستباف کاشان پرداخته ایم .
اجزاء تشکیل دهنده فرش دستباف کاشان
فرش دستباف کاشان از مواد درجه یک بافته شده است ، الیاف کاملا طبیعی که از گیاهان و یا پشم حیوانات تهیه و ریسیده شده است . اجزا تشکیل دهنده مستقیما بر دوام و کیفیت فرش اثر گذار است و استفاده از مواد با کیفیت یعنی تولید فرش با کیفیت و با دوام . نخ تار ، پود و خاب ( پرز ) را می توان چنین معرفی کرد :
نخ تار : نخ تار یا همان نخی که در طول فرش بکار گرفته شده است ، در فرش های دستبافت کاشان ازپنبه استفاده شده به عبارتی نخ تار همان نخ های موازی ست که در طول فرش دیده می شود .
نخ پود : نخ های پود بر خلاف نخ تار ، در عرض فرش مورد استفاده هستند . رشته نخ هایی که از عرض فرش عبور داده شده اند ، نخ پود نام دارند . در فرش دستباف كاشان پود به رنگ آبي است .
نخ پرز : نخ پرز که بیشتر با نام نخ خاب فرش شناخته می شود ، الیافی است که در سطح فرش قابل رویت بوده و طرح و رنگ و نگاره فرش را نمایان می دارد و معمولا بين ۱۵ رنگ تا ۲۰ رنگ در بافت فرش كاشان ديده مي شود .
بهترین طرح های فرش دستباف کاشان
همانطور که آگاه هستیم ، فرش های دستباف کاشان از بهترین و نفیس ترین تولیدات نساجی دنیا به حساب آمده و کسانی که در این زمینه دستی بر آتش دارند معتقدند این محصول در سراسر دنیا بی بدیل است . فرش های دستبافت به علت ویژگی های کیفی و زیبایی بی نهایت در بین تمام مردم جهان محبوبیت و جایگاه ویژه ای دارند. شهر کاشان توانسته است با تولید فرش های دستبافت عالی نقش مهمی در ایجاد این محبوبیت ایفا نماید .
قدمت بالای فرش بافی در شهر کاشان با ایجاد تجربه و سابقه در بافندگان و طراحان موجب بالا رفتن کیفیت فنی و ظاهری محصولات در طول تاریخ شده است . به گونه ای که هر روز شاهد ارائه محصولاتی بهتر از تولید کنندگان و بافندگان این شهر بوده ایم . از بارزترین ویژگی های فرش های دستباف کاشان می توان به :
۱) کیفیت بالا
۲) استحکام و دوام عالی
۳) عمر چند ده ساله
۴) بهترین نقشه های تابلو فرش دستباف
اشاره نمود .
علاوه بر فرش دستباف ، این شهر در بافت و تولید فرش های ماشینی ، تابلو فرش های دستباف و ماشینی ، فرش های گل برجسته ، گلیم  فرش ماشيني ، جاجیم  ماشيني ، فرش های فانتزی و … در سراسر جهان حرف اول را می زند . فرش های کاشان با طرح ها ، نگاره های و نقش های سنتی ، کلاسیک ، مدرن و فانتزی که در اوج تنوع رنگ چشم نوازی می کنند ، نشان از فرهنگ آریایی و سلیقه طراحان دارد .
ابعاد مختلفی از فرش های دستباف قابل تولید است اما این محصولات عموما در ابعاد استاندارد ( همانند فرش های ماشینی ) ۶ متری، ۹ متری ، ۱۲ متری و قاليچه بافته می شود . شرکت اصل یکی از اولین تولید کننده فرش های دستباف در اندازه های نامتقارن و غیر استاندارد و با ابعاد درخواستی و با طرح های دلخواه مشتری است .
قیمت فرش دستباف کاشان
قیمت فرش های دستباف کاشان نسبت به فرش ماشینی به مراتب بالاتر است چراکه در بافت قالی دستبافت زمان بیشتر ، مواد اولیه گران تر ، انرژی بیشتر و همچنین طراح های فاخرتری بکار رفته است . دشواری بافت فرش های دستباف بسیار بیشتر از فرش های ماشینی است . در محصولات مورد نظر بکار گرفتن الیاف طبیعی و زدن گره با دست ، موجب استحکام و دوام بالاتر ، عمر طولانی تری و زیبایی و ظرافت بافت بیشتر خواهد شد .
در سراسر دنیا علاقه مندان به خرید فرش دستباف بیشتر از فرش ماشینی هستند اما قیمت بالا و بودجه خریداران خرید فرش های ماشینی را بیشتر از فرش های دستباف نموده است . قالی دستباف خصوصا آن هایی که با نخ ابریشم بافته شده اند ، رنگ های براق و درخشانی دارند ، بسیار ظریف و لوکس به نظر می رسند و در یک کلام خاص سلیقه شیک پسندان هستند .
چطور می توان فرش دستبافت کاشان را خریداری کرد ؟
برخی از توليد كنندگان شهر کاشان نسبت به فروش فرش های دستباف اقدام می نمایند و خرید از برند های معروف می تواند قالی با طول عمر بسیار طولانی و کیفیت و زیبایی مثال زدنی برای ما به ارمغان آورد . از آنجایی که قیمت فرش دستبافت گزاف بوده و ریسک خرید به سبب عدم آشنایی خریداران و با فوت و فن بازار فرش ، نوع خاص محصول و … بالاست بهترین روش خرید فرش دستباف کاشان ، خرید مستقیم از توليد كنندگان است .
خرید مستقیم به دو صورت اینترنتی و مراجعه به كارگاه امکان پذیر است که مشخصا خرید اینترنتی از هر لحاظ مناسب تر می باشد  . امروزه سهولت و صرفه جویی در زمان و هزینه از آیتم های مهم خرید محسوب شده که در خرید اینترنتی می توان به آن ها دست یافت .
انتخاب برند قابل اعتماد در خرید فرش دستباف بسیار حائز اهمیت است . گروه تولید فرش اصل از معدود برند هایی است که در این زمینه  قابل اعتماد بوده و با دادن فرش اصل و با کیفیت به دست مشتری خدمت رسانی عالی خود را به اثبات می رساند . می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فرش اصل از فرش دستباف و فرش های ماشینی مرغوب و درجه یک موجود دیدن نموده و پس از انتخاب طرح مورد نظر نسبت به خرید محصولی با کیفیت به قیمت کارخانه اقدام نمایید . خرید از فرش اصل محصولی با دوام ، زیبا و ماندگار را به منزل شما هدیه می دهد . مشاورين ما در قسمت ارتباط آنلاين سايت آماده ارائه خدمت به شما عزيزان مي باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *