فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰

همانطور ک میدانید فرش ها از زمان های قدیم تا به امروز در تعداد شانه و تراکم متفاوت بافته شده اند اما فرش های با تعداد شانه بالا چند سالی است که وارد بازار فرش شده اند و در زمانی محدود طرفداران زیادی پیدا کرده اند. فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ یکی از این فرش های با تعداد شانه بالا است که امروزه محبوبیت بیشتری نسبت به فرش های با تعداد شانه و تراکم کمتر دارد.

ابتدا شانه و تراکم فرش را برای شما می گوییم تا با مفهوم آن بیشتر آشنا شوید و بدانید که فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ چه نوع فرشی است.

تراکم: به تعداد گره های موجود در هر متر از طول فرش گفته می شود یعنی فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ در یک متر از طول فرش ۳۶۰۰ گره دارد که البته فرش ۱۲۰۰ شانه دارای تعداد شانه های متفاوتی است.

شانه: به تعداد گره ها یا ریشه های موجود در هر متر مربع از عرض فرش گفته می شود و فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ در یک متر مربع عرضی دارای ۱۲۰۰ گره می باشد.

 

ویژگی های منحصر به فرد فرش۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰

فرش ۱۲۰۰ شانه اخیرا وارد بازار فرش ایران شده است که مزیت های فراوانی دارد.

فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ به دلیل بالا بودن تعداد شانه و تراکم آن فرشی ریز بافت به شمار می آید که شباهت زیادی به فرش دستباف دارد.

یکی از مهمترین ویژگی های این فرش ظریف و نرم بودن الیاف آن است که در کل فرش نیز بسیار ظریف خواهد بود و دلیل آن این است که حجم زیادی از الیاف نرم و لطیف در تراکم فرش استفاده شده است.

تراکم فرش در قالی های مختلف، متفاوت است و فرش هایی با تراکم بالا نقش و نگاری زیباتر و دستباف گونه تر دارند.

یک سری از طرح های طراحی شده از نوع طرح های شلوغ و ریز هستند که امکان بافته شدن در فرش های کمتر از ۱۲۰۰ شانه مثل ۷۰۰ شانه یا ۱۰۰۰ شانه ندارند.

ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰

هر فرشی ویژگی های خاص خود را دارد که برای هر مکان یا زمان مناسب تولید شده است وخصوصیات فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ نیز به شرح زیر می باشد:

بین ریشه ها و گره های این فرش فشرگی یا انسجام بالایی وجود دارد

به دلیل کم بودن ارتفاع نخ خاب لطافت فرش بسیار بالا می باشد

قیمت بیشتری نسبت به سایر فرش ها دارد

به دلیل بالا بودن تعداد شانه و تراکم نقشه های این نوع فرش ریز و شلوغ است که خود باعث زیبا تر و جذاب تر شدن این فرش می شود

فرش ۱۲۰۰ شانه در ۸ رنگ مختلف بافته می شود

مقاومت بسیار بیشتری نسبت به سایر فرش ها دارد

برای بافتن این فرش از الیاف نرم و لطیف و ریز استفاده می شود

و در آخر این فرش طول عمر بیشتری هم نسبت به دیگر فرش ها دارد

 

کیفیت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰

یکی از مهمترین عواملی که در کیفیت یک فرش به خصوص فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ تاثیر بسزایی دارد جنس الیاف به کار رفته در آن فرش می باشد که در فرش های ۱۲۰۰ شانه با تراکم های متفاوت برای نخ خاب آن از الیاف آکریلیک هیت ست استفاده می شود و این نوع الیاف یکی از بهترین الیاف برای بافت فرش محسوب می شود زیرا از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

همچنین در این فرش برای نخ تار و پود آن از الیاف پنبه استفاده می کنند و علت آن این است که چون تراکم بین گره ها در این فرش زیاد است باید از الیاف ریز استفاده شود تا فشردگی بین ریشه ها بالا باشد.

برای خرید فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه به صورت اینترنتی می توانید به فروشگاه فرش اصل اعتماد کنید. این فروشگاه اینترنتی یکی از بزرگترین عرضه کنندگان آنلاین فرش در کشور به شمار می رود که می توانید با بهترین قیمت از آن محصول فرش ماشینی و دستباف خریداری فرمایید. این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *