فرش دستباف کاشان دست دوم

شرکت فرش اصل ، فرش های دست دوم دستباف را به فروش می رساند . این شرکت خریدار فرش های دست دوم دستباف نیز هست . برای خرید و فروش این محصولات نفیس با شماره تلفن زیر تماس بگیرید :
۰۳۱۵۵۵۸۳۶۳۵
۰۹۱۳۳۶۲۳۷۸۹

در مقالات و نوشته های مختلف در مورد لزوم خرید فرش های ماشینی و دلیل محبوبیت آن در بین مشتریان و صاحب خانه ها به وفور صحبت شده است . انواع مختلف فرش های ماشینی در بازار وجود دارد اما محبوب تر و با ارزش تر از آن فرش های دستباف هستند . فرش های دستبافت به علت قیمت بالایی که دارند از توان بسیاری از خریداران خارج بوده و در گذشته خرید فرش های دستبافت تنها توسط اعیان و اشراف انجام می شده است .
اما امروزه با وجود دو نوع فرش دستباف و ماشینی در بازار و رواج و رونق فروش آن ها شاهد مبادله فرش های دستباف دست دوم هم هستیم . به آن دلیل که فرش های دستباف از ارزش بالا و مرغوبیت بسیاری نسبت به فرش های ماشینی ناب برخوردار هستند ، قیمت آن ها متفاوت از یکدیگر و با اختلاف زیادی تعیین می شود . از این رو و به علت ارزش والای قالی های دستبافت ، خرید فرش های دست دوم دستبافت نیز مطلوب و در بازار ها مورد استقبال قرار گرفته است . فرش های دستبافت از ویژگی های فنی بسیار شگفت انگیزی برخوردار است از این رو یک تخته فرش دستبافت می تواند تا ده ها سال در خانه شما بدون هیچ نوع کاهش کیفیتی مورد استفاده واقع شود . استفاده طولانی مدت از فرش ، اعضا خانه را نسبت به آن طرح دلزده خواهد کرد و گاها نیاز به تغییر کف پوش و تحول در دکوراسیون برای خانه ضروری است و چون عمر فرش های دستبافت  بسیار بالا ست ، این محصولات پس از مدتی استفاده دور انداخته نخواهند شد ، بلکه در بازار فرش های دستبافت دست دوم به فروش خواهند رسید و مجددا مورد تقاضای افرادی دیگر قرار خواهند گرفت .
فرش دستباف کاشان
شاید شما هم هنگام خرید کف پوش به زیبایی و جذابیت محصور کننده فرش های دستبافت توجه کرده اید و خرید فرش دستبافت را در بین گزینه های خرید خود جای داده باشید . یا حتی از قالی دستبافت به عنوان کف پوش پذیرایی استفاده نمایید . اما اگر دنبال خرید فرش دستبافت باشید باید بدانید که نیازمند پرداخت بهای بالایی هستید . دلیل گران بودن فرش های دستباف کاشان نسبت به فرش های ماشینی مواردی است از جمله آن چه در زیر مورد اشاره قرار می گیرد :
۱- استفاده از الیاف متفاوت . الیاف بکار رفته در بافت این محصولات نفیس ، از نظر کیفیت و جنس متفاوت از الیاف مورد استفاده در دستگاه هاست و این الیاف گران تر ، با دوام تر و زیبا تر خواهند بود .
۲- زمان بر بودن بافت : تولید یک تخته فرش دستبافت نیازمند ماه ها تلاش و هنر دست بافنده است در حالی که فرش های ماشینی در طول چند ساعت قابل بافته شدن هستند .
۳- قرار گرفتن فرش های دستبافت در بین صنایع دستی کشور مورد دیگری است که بر ارزش و بهای فرش های دستبافت افزوده است .
در فرش های دستبافت که قالی های دستبافت هم نامید می شوند ، استفاده از رنگ هایی که از طبیعت گرفته شده اند و در آن ها کم ترین حد ممکن از مواد شیمیایی بکار گرفته شده است ، پدیده هایی مانند رنگ رفتگی و … بسیار محدود است . برای اطمینان از عدم رنگ دهی و طبیعی و مرغوب بودن الیاف فرش های دستبافت کافی است دستمال سفید رنگ خیسی را روی سطح قالی بکشید ، در صورت رنگ گرفتن دستمال بر اصالت و مرغوب بودن الیاف شک کنید اما اگر دستمال رنگ نگرفت ، اطمینان نمایید که بهترین رنگ ها و الیاف در تهیه و بافت فرش مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین طبیعی بودن الیاف از آلرژی زایی و حساسیت جلوگیری خواهد کرد و الیاف فرش های دستبافت به سلامت انسان آسیب نخواهند زد .
فرش دستباف کاشان دست دوم
اگر برای شما خرید فرش دستبافت الزامی است اما هزینه گزاف آن در توان بودجه خانوار نیست ، می توانید در فروشگاه فرش ماشینی اصل به دنبال خرید فرش دستباف کاشان دست دوم باشید . قالی هایی ناب ، درجه یک و جذاب که به دلیل دست دوم بودن قیمت پایینی دارند . برخی از افراد خرید فرش دستباف دست دوم را مناسب و برخی نا مناسب می دانند . نا مناسب بودن خرید فرش دستباف دست دوم دلیل و پایه علمی ندارد و دلایلی مانند کهنه بودن ، دست دوم بودن و … ایراداتی است که منتقدین به فرش دستباف کاشان دست دوم وارد کرده اند . این ایده از آن جهت جذاب است که هم خریداران با پرداخت بهایی کم صاحب فرش دستبافت شده اند و هم فروشندگان توانسته اند فرش خود را تعویض نموده و فضای خانه را متحول سازند . گاها اندکی تغییر در فضای خانه و حتی تعویض فرش ماشینی چنان دگرگونی در دکوراسیون ایجاد می کند که حال و هوای خانه و اعضا خانواده را تغییر می دهد . تجلی هنر ایرانیان در فرش های دستبافت برای پذیرایی خانه مناسب خواهد بود .
ویژگی ها و شرایط فرش دستباف کاشان دست دوم
مهم ترین سوال مطرح شده در ذهن خریداران فرش دستباف کاشان دست دوم این است که ” آیا کیفیت این محصولات دست دوم به حد لازم مناسب کف پوش شدن است یا خیر؟ ”
در پاسخ به این سوال باید یادآور شد که فرش های دستباف حتی از نوع دست دوم با وجود آن که در ظاهر تغییر محسوسی نداشته اند اما تغییرات جزئی در کیفیت و رنگ و لعاب خود را پس از چند سال استفاده تجربه خواهند نمود اما این تغییرات چیزی از ارزش های فرش دستبافت کم نکرده و تنها به علت استفاده و پاخوردگی دچار اندکی تغییر شده اند . کیفیت بالای این قالی ها حتی از نوع دست دوم همچنان به قوت خود می باشد و برای استفاده تا سالیان سال مناسب خواهند بود .
قبل از خرید فرش های دست دوم دستباف ، به این نکته توجه کنید که آثار بید خوردگی و یا زدگی ، باز شدن گره ها در قالی وجود نداشته باشد .
طرح های زیبای فرش دستباف کاشان دست دوم
۳  نوع قالب اصلی و زیبا در طراحی فرش های دستباف وجود دارد که تا حد زیادی محبوبیت فرش های دستباف در بین مشتریان را بالا برده است . طرح هایی با نگاره های حاوی لچک و ترنج ، افشان و خشتی سه نوع طرح جذاب برای خریداران هستند . که از بین آن ها طرح های لچک و ترنج نسبت به طرح افشان و خشتی محبوب تر و پر متقاضی تر هستند .
از هر جهت که به فرش دستبافت نگاه کنیم ، زیبایی و جلوه های خاصی را می بینیم . فرش های دستباف به مرور زمان و اندک اندک در طول زمان درخشندگی و جلوه های ناب تری به خود گرفته اند و در حال حاضر نیز در حال پیشرفت و بهتر شدن هستند .
جالب است بدانید اختلاف سایز فرش با آنجه از پیش تعیین شده است و همچنین عدم هماهنگی کامل ابعاد در هر چهار طرف فرش نه تنها عیب نخواهد بود بلکه نوعی ویژگی و خصلت در شناخت فرش های دستبافت است . البته این اختلاف و عدم هماهنگی اگر زیاد باشد عیب بوده و اگر در حد چندین سانتی متر باشد ، ویژگی  و مزیت شناخت است . دیگر مورد جذاب در فرش های دستبافت آن است که این محصولات چه از نوع دست دوم و چه از نوع نو و دست اول بنا بر الیافی که دارند ، در فصل های گرم مثل تابستان موجب خنکی و در در فصل های سرد مثل زمستان موجب گرمی خواهند شد .
برای خرید هر نوع فرش ماشینی و دستبافت کافی ست برند و فروشگاه مناسبی برای خرید انتخاب نمایید . فروشگاه اینترنتی فرش اصل به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های فرش ماشینی و دستبافت که در ارائه خدمات به خوبی عمل کرده است ، به شما معرفی شده و امید است با خرید از این فروشگاه برتر رضایت خرید خود را افزایش دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *