فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان

در این مطلب میخواهیم برای شما از فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان بگوییم. یکی از انواع پرفروش ترین فرش های ماشینی که طرفداران زیادی دارد و در سال های اخیر در اینترنت ترند شده است. پس با ما همراه باشید.

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در قالب طرح های متفاوتی بافته و تولید می شود که رفته رفته طرح ها به روز تر و مدرن تر می شود.

فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان یکی از به روز ترین طرح ها دارد که امروز مورد استقبال بسیاری از مشتریان سخت پسند قرار گرفته است و این طرح همیشه جزو طرح های پر فروش در بازار فرش می باشد و به همین دلیل این فرش هیچ گاه قدیمی نمی شود.

در این مطلب سعی داریم که اطلاعات مفیدی را در مورد فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان در اختیار شما قرار دهیم تا با ویژگی های منحصر به فرد این فرش آشنا شوید و در هنگام خرید فرش دغدغه ای نداشته باشید.

ویژگی های کلی فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان

یکی از ویژگی های فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان که آن را به یک فرش بسیار زیبا و مدرن تبدیل کرده است گل های موجود در این طرح است که گل های موجود در این نقشه به صورت پراکنده هستند که ترنج وسط و لچک ندارد پس از ابتدا تا انتهای این فرش گل ها به یک شکل و یکسان هستند، از این فرش نیز به عوان نماینده ای فرش های بدون ترنج وسط یاد می شود، در صورتی که در اکثر فرش های ایرانی ترنج وسط و لچک یا حداقل یکی از آن ها در نقشه وجود دارد.

به دلیل اینکه این طرح با طرح های ارائه شده قبلی کمی متفاوت است پس از ورود این طرح به صنعت فرش می توان گفت که انقلابی در طراحی فرش ایرانی ایجاد شد.

توصیه می کنیم بخوانید: برای خرید فرش در تهران کجا برم؟

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد فرش۷۰۰ شانه طرح افشان هارمونی و قرینگی تمام گل های این فرش است و به عبارتی دیگر نسبت طلایی در این فرش رعایت شده است، رعایت نکات هارمونی و میزان پراکندگی گل ها (شلوغ نبودن بیش از حد نقشه) در این فرش باعث  می شود که فضای داخلی را بزرگتر از چیزی که هست نشان دهد و همچنین باعث ایجاد حس نشاط و آرامش در مخاطب می شود و اما این موضوع در کنار روشن بودن رنگ فرش این خاصیت را دو برابر می کند.

انواع فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان از نظر بافت

همانطور که فرش های طرح افشان از نظر تراکم و تعداد شانه متفاوت تولید می شوند از نظر نوع بافت نیز به همین گونه اند.

در فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان ما نقشه های مختلفی داریم که به آن اشاره می کنیم:

  1. افشان ترنج دار
  2. افشان دسته گل
  3. افشان حیوانات
  4. افشان شکسته
  5. افشان بندی
  6. افشان لچک ترنج
  7. افشان شاخه پیچ

همانطور که در قسمت بالا مشاهده کردید فرش طرح افشان می تواند گل وسط نیز داشته باشد مثل فرش افشان ترنج دار.

فرش های طرح افشان در سه نوع فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان، فرش ۱۰۰۰ شانه، فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه وجود دارد.

فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان عموما با تراکم ۲۵۵۰ بافته می شود اما فرش ۷۰۰ شانه امروزه با تراکم های متفاوتی تولید می شود  و اگر نخی که در آن استفاده می شود نخ آکریلیک باشد کیفیت آن بالاتر می رود.

تراکم هایی که در فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان رایج است عبارت اند از:

۱۸۰۰، ۲۱۰۰، ۲۲۵۰، ۲۴۰۰، ۲۵۵۰ و ۲۷۰۰

فرش ۱۰۰۰ شانه طرح افشان که معمولا در تراکم ۳۰۰۰ بافته می شود جزو فرش های ریز بافت محسوب می شود  اما تعداد شانه و تراکم یک فرش صرفا عاملی برای با کیفیت تر بودن فرش نیستند بلکه عواملی مثل جنس نخ استفاده شده در فرش نیز بسیار موثر است.

فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان که با تراکم ۳۶۰۰ بافته می شود از دو فرش قبلی ریز بافت تر است.

و در اخر فرش ۱۵۰۰ شانه طرح افشان با تراکم ۴۵۰۰ بافته شده که ریز بافت ترین فرش نوع طرح افشان در حال حاضر می باشد و شباهت بسیار زیادی به فرش های دستباف دارد.

جدیدترین مدل فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان

حالا میخواهیم برای شما از جدیدترین انواع مدل فرش ۷۰۰ شانه در طرح افشان نام ببریم که می توانید از آنها دیدن فرمایید و لذت ببرید. برای خرید هر کدام از این محصولات می توانید به فروشگاه اینترنتی فرش اصل مراجه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *