فرش وینتیج چیست؟

فرش وینتیج چیست؟ فرش های وینتیج چه ویژگی هایی دارند؟ آیا فرش وینتیج بخریم؟ قیمت فرش وینتیج در بازار چند است؟ چگونه از کارخانه فرش کهنه نما یا وینتیج بخریم؟ همه این سوالات را میخواهیم در قالب یک متن با اطلاعات کامل در اختیار شما قرار دهیم و امیدواریم پاسخ سوالات خود را مخصوصا اینکه فرش وینتیج چیست دریافت نمایید.

در سال های اخیر به علت تنوع سلیقه مردم، انواع فرش های ماشینی در بازار یافت می شوند. از انواع فرش مدرن گرفته تا فرش ترک، فرش کلاسیک، فرش کودک، گلیم، گبه، چرم فرش و همین فرش های وینتیج که موضوع بحث مقاله امروز ما هستند. این فرش ها در واقع تولید می شوند تا بتوانند پاسخگوی تنوع طلبی مردم ایران برای خرید فرش های ماشینی باشند. فرش های وینتیج طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل یکی از سوالاتی که در اینترنت ترند می شود، این است که فرش وینتیج چیست؟

فرش کهنه نما چیست

صنعت فرش ماشینی ایران حدودا ۵۰ سال قدمت دارد ولی در سال های اخیر به اوج خود رسیده است. در واقع کارخانه های فرش در دهه ۸۰ و ۹۰ با جهش روبرو شدند. این جهش سبب شده است که خلاقیت و نوآوری برای رقابت به وجود بیاید، بنابراین کارخانه های فرش محصولات مختلفی را روانه بازار کردند که از معروف ترین آنها باید به فرش مدرن، فرش ترک و فرش وینتیج اشاره نمود.

فرش وینتیج چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

اگر بخواهیم ببینیم فرش وینتیج چیست، ابتدا باید از لحاظ لغوی و سپس از لحاظ کاربردی در فرش بررسی کنیم. پس همراه ما باشید تا به صورت کامل فرش وینتیج را بررسی کنیم.

وینتیج یک کلمه انگلیسی است که در زبان پارسی به معنی سبک قدیمی شناخته می شود. فرش هم که یک لغت رایج برای اطلاق به انواع زیر انداز است. پس از نظر لغوی، فرش وینتیج یعنی فرش با سبک قدیمی! تقریبا معنی لغوی و کاربردی فرش وینتیج شبیه به هم است، اما باید به صورت کامل تر به آن پرداخت.

در گذشته برای اینکه سن فرش را افزایش دهند تا به صورت کهنه و عتیقه در بیاید، از عملیاتی استفاده می کردند. کهنه کردن فرش یک فرایند ویژه است برای تبدیل فرش های نو یا دسته دوم به فرش های عتیقه. خیلی از تاجران و یا مشتریان در زمان های قدیم از فرش های عتیقه استقبال می کردند و به همین دلیل فعالان در عرصه فرش برای پاسخگویی به نیاز آنها اقدام به سنگ شور کردن فرش ها برای تبدیل شدن به فرش عتیقه می کردند. این مورد برای فرش های دستباف است که در اصطلاح به آنها فرش دستباف وینتیج گفته می شود.

ویژگی های فرش وینتیج چیست

اما فرش ماشینی وینتیج چیست؟ در سال های اخیر فرش هایی موسوم به فرش وینتیج در بازار دیده می شوند. این فرش ها با الهام از فرش های عتیقه طراحی و تولید می شوند. در واقع هیچ عملیات سنگ شوری در این فرش ها رخ نمی دهد و فقط فرش های ماشینی به خاطر نقشه ای که شبیه به فرش های کهنه و پاره عتیقه دارند، به فرش وینتیج ماشینی معروف هستند.

از کهنه شور کردن فرش بخوانید…

در واقع فرش وینتیج یک فرش سبک قدیمی و سبک عتیقه است که با نقشه ای شبیه به سبک قدیمی و عتیقه طراحی و تولید می شود. این فرش های ماشینی برای پاسخگویی به نیازهای افرادی که میخواهند فرش عتیقه بخرند، تعبیه می شود. فرش های عتیقه هم گران هستند و هم به علت گذر زمان، نگهداری از آنها سخت است، همچنین پرزهای فرش عتیقه سفت و سخت شده اند و راه رفتن و نشستن روی آنها ممکن است، راحت نباشد. پس فرش وینتیج ماشینی بهترین گزینه برای فرش های عتیقه است.

به فرش وینتیج که به سبک فرش های کهنه و قدیمی تولید می شوند، فرش کهنه نما هم گفته می شود و به این نام هم در بین مشتریان و عرضه کنندگان فرش معروف است. در واقع باید گفت کهنه نما معادل پارسی کلمه وینتیج است.

اما فرش وینتیج چه ویژگی هایی دارد؟

  • دارای نقشه قدیمی است!

برای تولید فرش های کهنه نما نمی توانند از نقشه های جدید استفاده کنند، بنابراین تولید فرش وینتیج با الهام از طرح ها و نقشه های سنتی و باستانی ایرانی صورت می گیرد. تقریبا در گذشته اکثر نقشه های فرش با طرح لچک و ترنج طراحی و بافته می شده اند به همین خاطر اگر دقت کنند تقریبا اکثر قریب به یقین فرش های وینتیج دارای زمینه نقشه لچک و ترنج هستند.

  • دارای ظاهری خدشه دار است!

به این علت که فرش وینتیج یا کهنه نما به فرش های عتیقه و کهنه نزدیک تر شود، در نقشه آنها طرح هایی را ایجاد کرده اند که فکر کنید فرش پوسیده شده است یا رنگ خود را از دست داده است. در گذشته برای اینکار خیلی زحمت کشیده می شود، چون کل عملیات به صورت دستی انجام می گرفت، اما اکنون با طراحی کامپیوتری به راحتی این کار را برای تولید فرش وینتیج انجام می دهند.

فرش وینتیج ماشینی

  • رنگ های کلاسیک در آنها استفاده شده است.

رنگ بندی فرش های وینتیج خیلی حساس است، چرا که برای رسیدن به سبک قدیمی باید از رنگ های سبک قدیم هم استفاده شود. از آنجا که رنگ های سبک قدیم فرش ایرانی معمولا رنگ های کرم، لاکی و سرمه ای است، بیشتر فرش های وینتیج در همین محدوده رنگی تولید می شود. البته یک نوع فرش وینتیج هم هست که با رنگ طوسی بافته می شود. فرش وینتیج طوسی در کنار فرش وینتیج قرمز ( لاکی) از طرفدارای بسیاری برخوردار است.

آیا فرش وینتیج بخریم یا نه؟ از کجا فرش وینتیج بخریم؟

فرش وینتیج به خاطر ظاهر خاص خود می تواند گزینه مناسبی برای منزل شما باشد. مخصوصا اینکه ظاهری شبیه به فرش های عتیقه دارد و می تواند لوکس بودن را به منزل شما اضافه کند. از نظر کیفیت هم فرش های وینتیج با کیفیت قابل قبولی تولید می شوند و از این بابت خیالتان راحت باشد. توصیه میکنیم از فروشگاه اینترنتی فرش اصل فرش وینتیج بخرید، تا از این بابت خیالتان راحت راحت راحت باشد، هم از بابت کیفیت و هم از بابت قیمت.

فرش وینتیج از کجا بخریم؟

چرا از فرش اصل باید فرش وینتیج بخریم؟

  • فرش وینتیج اصل، دارای تراکم بالا است!

در فروشگاه اینترنتی فرش اصل محصولات فرش وینتیج با تعداد شانه ۱۲۰۰ و تراکم ۳۶۰۰ به عرضه می رسند. این نکته را حتما می دانید که هر چه فرش ماشینی دارای تعداد شانه و تراکم بیشتری باشد، مرغوبیت آن افزایش می یابد و همچنین سبب افزایش کیفیت فرش می شود. همچنین تراکم فرش با ظرافت طرح رابطه مستقیم دارد، یعنی هر چه تعداد شانه بیشتر باشد، ظرافت طرح های فرش ماشینی هم بیشتر خواهد بود.

  • تنوع طرح های فرش وینتیج کم نظیر است!

انواع فرش وینتیج طوسی، قرمز، کرم و غیره با طرح های گسترده در فرش اصل موجود هستند و شما با هرسیلقه ای که باشید، می توانید از فروشگاه اینترنتی فرش اصل، فرش وینتیج بخرید.

  • دارای تضمین قیمت و کیفیت است.

اگر میخواهید بدانید در فرش اصل کیفیت فرش وینتیج چیست باید بگوییم که این فرش های ماشینی با الیاف پلی استر و اکریلیک بافته می شود که از دوام و کیفیت بالایی برخوردار هستند. همچنین این محصولات دارای ضمانت نامه و گارانتی کیفیت هستند. به علت عرضه مستقیم محصولات فرش وینتیج، قیمت این فرش های ماشینی در فرش اصل زیر قیمت بازار خواهد بود. پس اگر میخواهید از کارخانه فرش وینتیج را به صورت اینترنتی بخرید، بهترین گزینه، فرش اصل خواهد بود.

قیمت فرش وینتیج در بازار

بعد از اینکه متوجه شدید فرش وینتیج چیست، حالا بهتر است به بررسی قیمت انواع مدلهای فرش وینتیج موجود در بازار بپردازیم:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *