انواع فرش مدرن

انواع فرش مدرن موضوع محتوایی است که امروز میخواهیم تقدیمتان کنیم و اطلاعاتی را در این باره خدمتتان ارائه دهیم که می تواند برای شما مفید واقع شود. فرش های مدرن شاید گزینه بسیاری از افراد برای اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی و یا اتاق نشیمن باشد، بنابراین به دست آوردن اطلاعات در مورد این فرش های ماشینی می تواند به خریداران آن کمک کند که بتوانند خرید راحت تری داشته باشند.

انواع فرش مدرن در سال ها اخیر توانسته است نظر مشتریان را در داخل کشور به خود جلب کند. در واقع این فرش ها به خاطر ظاهر خاصی که دارند، مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته اند. تا همین چندسال گذشته اکثر فرش های ماشینی که تولید می شد، با طرح های باستانی و اسلیمی بودند، اما بالاخره انقلابی در طرح های فرش ماشینی صورت گرفت و در نهایت سبب تولید اولین فرش مدرن در ایران شد. در گذشته از فرش هایی موسوم به فرش مدرن بلژیکی در ایران استفاده می شد که با راه اندازی خط تولید فرش های مدرن در ایران، فرش های خارجی و بلژیکی کم کم جایگاه خود را به علت کیفیت پایین و تنوع کم از دست دادند.

قیمت انواع فرش مدرن

حالا بهتر است که با انواع فرش مدرن موجود در بازار آشنا شوید.

انواع فرش مدرن در ایران

فرش های مدرن انواع مختلفی دارند مثل فرش شگی، فرش شنل، فرش فریز، فرش گبه، فرش کودک و فرش آشپزخانه که هرکدام به خاطر ویژگی های خاصی که دارند می توانند از هم تمییز داده شوند. در ادامه به بررسی ویژگی هر کدام از انواع فرش مدرن خواهیم پرداخت.

  • فرش شگی

شاید یکی از انواع محبوب فرش های مدرن را باید فرش شگی دانست. فرش های شگی توانسته اند به خاطر ظاهر ساده خود در دل بسیاری از افراد جا بگیرند. فرش شگی دارای پرزهای بلند و ضخیم است و به همین خاطر است که به این نام معروف شده است. نام دیگری هم که به سبب پرزهای بلند و ضخیم به فرش شگی می دهند، فرش پرزبلند است. فرش شگی معمولا به صورت تک رنگ و بدون طرح، طراحی و تولید می شود. خیلی از افرادی که این فرش ها را میخرند به خاطر تک رنگ بودن و بدون طرح بودن است. همچنین پرزهای بلندی که این فرشها دارند، سبب نرمی و لطافت فرش شده و در نهایت مناسب اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق نشیمن هستند.

فرش شگی مدرن

  • فرش شنل

دومین فرش مدرنی که میخواهیم برای شما نام ببریم، فرش شنل است. فرش های شنل به خاطر داشتن سادگی و همچنین نرمی و لطافت، جایگاه ویژه ای در بین مشتریان دارند. فرش شنل معمولا دارای طرح های ساده هندسی یا اسلیمی ( کمتر) می باشد و به خاطر این دارای نقشه ای خلوت و ساده است. البته سادگی فرش شنل از سادگی فرش شگی کمتر است، اما برای افرادی که طرح های مدرن خلوت را می پسندند مناسب تر است. فرش شنل به این خاطر که در تراکم پایین بافته می شود، بافت نرم و راحتی دارد و سبب می شود پاخور خوبی داشته باشد.

همچنین توصیه می کنیم بخوانید: فرش مدرن بلژیکی 

فرش مدرن شنل

  • فرش گبه

افرادی که عاشق فرش های سنتی ایرانی هستند، به دنبال فرش های ماشینی گبه خواهند بود. فرش های گبه دقیقا با طرح های سنتی و قدیمی بلوچ، کرد، ایلامی و عشایری بافته می شود که خیلی ها به خاطر طرح هایشان، عاشق این فرش های ماشینی می شوند. گبه ها از هر فرش دیگری نرم تر هستند و راه رفتن روی آنها حس بسیار خوبی به انسان می دهد. معمولا رنگ بندی گبه ها رنگ های سنتی مثل لاکی و سنتی است که پهن کردن این فرش ها در منزل سبب تقویت روحیه خواهد شد.

فرش گبه مدرن

  • فرش کودک

فرش کودک هم یکی از انواع فرش مدرن می باشد. فرش های کودک همانطور که از نامشان پیدا است مخصوص کودکان و نوجوانان بافته می شوند. در واقع اولین ویژگی که باعث شده است به آنها فرش کودک بگویند، ظاهر این فرش های ماشینی است. فرش کودک در ظاهر دارای طرح های کارتونی، انیمیشنی یا شخصیت های محبوب کودکان هستند و به همین دلیل استفاده از آنها در اتاق کودکان، سبب حفظ روحیه کودکی فرزندانتان خواهد شد. دومین مورد، نرم بودن فرش های کودک است. فرش های کودک به این خاطر که باید زیر پای محیط بازی کودکان پهن شوند، باید نرم باشند چون در صورت برخورد کودک با زمین، بتوانند با نرمی خود مانع از آسیب آنها شوند. سومنی مورد را هم می توان ضد حساسیت بودن الیاف فرش کودک دانست. فرش کودک هیچگونه خطر زیست محیطی و همچنین خطر زیان رسانی برای کودکان شما نخواهد داشت.

فرش کودک مدرن

  • فرش آشپزخانه

فرش های آشپزخانه هم از دیگر فرش های فانتزی هستند. به این دلیل به آنها فرش آشپزخانه گفته می شود، چون در طراحی آنها از طرح هایی مثل ادویه، حبوبات، میوه و سبزیجات استفاده می شود که مخصوص آشپزخانه هستند. فرش آشپزخانه ترک یکی از انواع فرش آشپزخانه است که هم قیمت مناسبی دارد و هم دارای کیفیت بیشتری نسبت به فرش های آشپزخانه معمولی است.

فرش مدرن آشپزخانه

  • فرش سه بعدی

یکسری از فرش های ماشینی هستند که طرح آنها و همچنین برخی خصوصیات ظاهری آنها به صورت سه بعدی طراحی شده است. فرش های فانتزی سه بعدی از انواع فرش مدرن هستند که به صورت فرش، قالیچه و پادری به بازار عرضه می شوند. این فرش ها به خاطر بیشتر طرح های سه بعدی که دارند معروف هستند و به این خاطر محبوبیت زیادی در بین ایرانی ها دارند. فرش های سه بعدی می توانند در راهروها، پادری حمام و دستشویی، اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند. اکثرا فرش های سه بعدی را با استفاده از الیاف پلی استر طراحی می کنند و در آنها از تصاویر واقعی سه بعدی استفاده می شود.

فرش سه بعدی

  • فرش چهل تکه

یکی دیگر از انواع فرش مدرن که میخواهیم در بند آخر این متن به آنها اشاره ای داشته باشیم، فرش چهل تکه است. این فرش ها به این خاطر که دارای طرح رنگارنگ هستند و به صورت مربعی طرح متفاوت دارند، به فرش های چهل تکه معروف هستند. یعنی هر تکه دارای رنگ و یا طرح مخصوص به خود است و به همین خاطر به فرش چهل تکه معروف شده است.

فرش مدرن چهل تکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *